Gulrotsaft Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Fant ingen tråder om spillet så lager en liten en. Kjøpte akkurat spillet som fortsatt er i beta og synes det virker som om noe som kan bli meget bra. Flere som spiller? Kjøp / les om spillet her: https://scrolls.com/ Totalbiscuits inntrykk: Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 For øyeblikket fra det jeg har sett av videoer og lest på reddit så er der ikke noe stor grunn til å gå inn for scrolls helt enda før de begynner å komme med oppdateringer til spillet. Det jeg ser mest fram til er dette nye hex mmo tcg som angry joe lagde en video om: Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg synes det var like greit å invester i det. Støtter gjerne opp Mojang med 15 €. Har ikke testet så alt for mye, men så langt (som nevnt) så virker det som om dette kan bli noe bra Lenke til kommentar
Abellen Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Kjøpte det igår og angrer ikke, perfekt tidsfordriv når man ser på TV eller lignende. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Kan vi ikke ordne et eget chatterom for Diskusjon.no? Jeg oppretter ihvertfall ett som heter "Diskusjon.no". For å joine rommet trykker man "Join Room" i chat-delen, i den nederste ruta skriver dere inn "Diskusjon.no" og trykker "Join". Da kan vi herfra samles der og eventuelt trade kort og challenge hverandre. Jeg har ihvertfall lyst til å trade da jeg sitter på et uferdig og halvdårlig growth deck. Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Spillet har mekanikken i orden og er veldig artig, men det trengs minst 3-4 ganger så mange kort før en har dybden og variasjonen som er ønskelig spør du meg. Har skaffet meg alle startpakkene, men liker growth best foreløpig. Endret 7. juni 2013 av Wrathmont Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Spillet har mekanikken i orden og er veldig artig, men det trengs minst 3-4 ganger så mange kort før en har dybden og variasjonen som er ønskelig spør du meg. Har skaffet meg alle startpakkene, men liker growth best foreløpig. Det er vel derfor det fortsatt er i beta og ikke "ferdig". Vil strengt tatt anta at det får en god del mer av alt når tiden kommer. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Det er vel planlagt ihvertfall en faction til. Akkurat nå er det 45 kort for hver faction som er ute. Så da blir det 45 kort til og det ligger vel også i planene deres at de skal lansere scrolls etterhvert som tiden går. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Fremragende. Regner med at flere av dere allerede har sett min innføring i spillet, men poster den allikevel her, selv om jeg mildt sagt hopper etter Wirkola. http://www.youtube.com/watch?v=J6zQrKOdAXA Endret 8. juni 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 TotalBiscuit har postet en oppfølgningsvideo: Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Tips for å handle med andre: Alle chatkanalene har en grense på 100 stk. Det betyr i praksis at trading-1 alltid er full. Dersom du allikevel ønsker å handle kort, er det så enkelt som å skrive inn «trading-2» under custom room og trykke «join room». Det selges nesten like mye kort der. Kan vi ikke ordne et eget chatterom for Diskusjon.no? Jeg oppretter ihvertfall ett som heter "Diskusjon.no". For å joine rommet trykker man "Join Room" i chat-delen, i den nederste ruta skriver dere inn "Diskusjon.no" og trykker "Join". Da kan vi herfra samles der og eventuelt trade kort og challenge hverandre. Jeg har ihvertfall lyst til å trade da jeg sitter på et uferdig og halvdårlig growth deck. Er med. Endret 8. juni 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Ser forresten at TB anbefaler å kjøpe kort fra den fargen du er for 175g - det er jo et helt elendig tips. For 100g får du jo et random kort du kan bytte med noe du trenger. For å få en konkurransedyktig bunke, er det uansett mye bedre å kjøpe de tinga du trenger på handelskanalen. For tida ligger prisen for commons på 75g og for uncommons på 200g. Da har du muligheten til å kjøpe akkurat det du vil ha. Ok, å kjøpe random kort gir deg 1/10 sjanse for å få en rare, men verdien av disse ligger mellom 300 og 1100 - det er fortsatt mye bedre å bare kjøpe nøyaktig det du trenger. Når du har fått opp en grei bunke og får litt penger inn fra pvp, kan du begynne å kjøpe 10 random kort for 1000g og selge det du ikke trenger til andre. Endret 9. juni 2013 av Aiven Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Nå i starten er jeg kun på random packs og scrolls. Det beste jeg vet er å dra frem et random bra kort. Noe som er halve morroa for meg i slike spill. Når jeg etterhvert har en god del kort, men mangler spesifikke kort bruker jeg trade. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Nå i starten er jeg kun på random packs og scrolls. Det beste jeg vet er å dra frem et random bra kort. Noe som er halve morroa for meg i slike spill. Når jeg etterhvert har en god del kort, men mangler spesifikke kort bruker jeg trade. Ser den, endra litt - poenget mitt er at å punge ut 175 når du kan få en tilfeldig rull for 100 er dumt. Endret 9. juni 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Mith Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Ser den, endra litt - poenget mitt er at å punge ut 175 når du kan få en tilfeldig rull for 100 er dumt. Vel, hvis man bare vil ha kort fra en farge så er det bedre avkastning på å kjøpe enkeltkort fra den fargen. 1/45 = 2.2% og 1/135 = 0.74% for å få ønsket kort og siden det ikke er tre ganger så dyrt å kjøpe enkeltkort fra riktig farge vil du altså få flere ønskede kort per. gold ved å kjøpe enkeltkort fra riktig farge og du vil jo uansett kunne selge/bytte det du ikke trenger. Endret 10. juni 2013 av Mith Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Vel, hvis man bare vil ha kort fra en farge så er det bedre avkastning på å kjøpe enkeltkort fra den fargen. 1/45 = 2.2% og 1/135 = 0.74% for å få ønsket kort og siden det ikke er tre ganger så dyrt å kjøpe enkeltkort fra riktig farge vil du altså få flere ønskede kort per. gold ved å kjøpe enkeltkort fra riktig farge og du vil jo uansett kunne selge/bytte det du ikke trenger. Ja, jeg forstår logikken. Jeg ville heller ha kjøpt et random kort og byttet det med noe jeg trenger i rett farge. Det krever jo et par minutters innsats, men vil betale seg i forhold til å få en brukbar bunke på beina. Jeg vil anslå at du uten for mye innsats kan gjøre følgende: kjøpe 3 kort for 300, ett av dem er allerede energi, ett bytter du lett bort og det siste beholder du for senere handler. Nå har du 2 kort av rett farge, ett av dem har du plukket ut selv + ett random et for 300g. Du kunne hatt 2 random kort i rett farge for 350, men du vil få mer duplikater og ting du ikke trenger på den måten. Du vil heller ikke få de ekstra kortene på sida, som du kan bruke selv i framtidge bunker, eller bytte bort. Endret 10. juni 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Argh, jeg startet med Energy decket, og det har jo omtrent ikke creatures... Lenke til kommentar
Mith Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Ja, jeg forstår logikken.Flott. Jeg ville heller ha kjøpt et random kort og byttet det med noe jeg trenger i rett farge. Det krever jo et par minutters innsats, men vil betale seg i forhold til å få en brukbar bunke på beina. Jeg vil anslå at du uten for mye innsats kan gjøre følgende: kjøpe 3 kort for 300, ett av dem er allerede energi, ett bytter du lett bort og det siste beholder du for senere handler. Nå har du 2 kort av rett farge, ett av dem har du plukket ut selv + ett random et for 300g. Du kunne hatt 2 random kort i rett farge for 350, men du vil få mer duplikater og ting du ikke trenger på den måten. Du vil heller ikke få de ekstra kortene på sida, som du kan bruke selv i framtidge bunker, eller bytte bort. Ja du gjør jo som du vil, men du tar masse forbehold som ikke nødvendigvis gjelder for andre enn deg.Du vil komme bedre ut av det ved å kjøpe enkeltkort fra din farge, siden sjansen for å trekke noe du faktisk trenger selv er større per gold og det er jo tross alt den beste traden du kan få. I tillegg vil jeg tro at de beste kortene er vanskelig å trade for, uten selv å ha et av de beste kortene og da er vi tilbake til skritt en, det er bedre å satse på å få det kortet selv enn det er å prøve å få et annet toppkort som du må bytte fra deg. Duplikater kan du jo også bytte fra deg, selv om det er samme farge som du selv spiller. Endret 10. juni 2013 av Mith Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg kjøper kun kort i min farge, selv om det koster litt ekstra. Da jeg ikke er interessert i trading eller andre decks per nå. Er jo ikke som at gull er så veldig vanskelig å generere heller. Vinne et par runder pvp, fullføre et par trials. Kjøpte spillet for et par dager siden, og føler de har gjort en god jobb, savner en combatlog, så man kunne sett hva som er grunnen til at halve styrken plutselig dør f.eks, men ellers greit. Også syns jeg det er litt for lang tid per turn, men mulig det bare er meg, føler det blir litt kjedelig når enkelte bruker nesten hele tiden sin hver runde. Gir i det minste meg god tid til å tenke ut mine trekk før det er min tur. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Noen som vet som det ferdige spillet skal lanseres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå