kingkong Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Noen som vet hvordan man setter opp dualboot med Windows XP og Windows 98 (helst uten 3dje-parts applikasjoner) ? Lenke til kommentar
zexs Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Gjøres lettest ved at du installerer w98 først og deretter xp... Best å ha på 2 forskj. partisjoner! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 husk at du *MÅ* ha fat32 på den partisjonen operativsystemene booter fra (c:). Dette for at win 98 ikke klarer å lese NTFS-filsystemet. Jeg anbefaler derfor følgende: c:Win98 med fat 32 d:WinXp med NTFS Disse skalbør også ligge på hver sin partisjon :wink: [ Denne Melding var redigert av: ilpostino på 2002-02-14 15:25 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 15:23, ilpostino skrev:husk at du *MÅ* ha fat32 på den partisjonen operativsystemene booter fra (c:). Dette for at win 98 ikke klarer å lese NTFS-filsystemet. Ergo: Fat32 på alle partisjoner som Windows 98 skal ha tilgang til, ikke bare boot-partisjon. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg har installert WinXP, hadde vært dumt å måtte installere denne pånytt... Jeg hadde dessuten håpet å slippe og partisjonere harddisken. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Det går an uten å gjøre det uten å formatere og patisjonere, men det er overhodet ikke lurt i det hele tatt (to windows på samme partisjon=masse tull) jeg har forresten ikke lykkes i å installere win98 etter winxp, selv med forskjellige bootloadere. (win98 endrer på oppstartsfilene til XP. Men hvis du konverterer winXP partisjonen til NTFS skal det gå å installere win98 etter XP siden 98 ikke får tilgang til NTFS partisjonen, og dermed ikke endre oppstartsfilene på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå