Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Konsekvenser ved hvit løgn på tog

ImSoBlonde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg på min side synes det er svindel å forlange flere hundre kroner for et par timer med kollektiv og miljøsnill reise, som ofte har store forsinkelser og såkalt buss for tog-opplegg, og på toppen av det hele at staten sitter og styrer hele dritten.

Du får melde deg inn i Planka da vet du.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så, så da. :ermm:

Jeg på min side synes det er svindel å forlange flere hundre kroner for et par timer med kollektiv og miljøsnill reise, som ofte har store forsinkelser og såkalt buss for tog-opplegg, og på toppen av det hele at staten sitter og styrer hele dritten.

Hvis du synes det er svindel, la være å bruke det. Simple as that.

Er ikke særlig fan av å bli robbet av staten.

Men å bli robbet av private er greit?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Aktuellt i forhold til trådstarters spørsmål;

Dersom du kjøper billett for strekkninga A til B, men du sovner på toget og våkner rett før stopp D.

Korleis bør du opptre då? Slik som eg ser det så har du følgande valg:

-Ta kontakt med kontrolløren for å betale heilt fram til D før du eventuellt blir stoppa i kontroll.

-Hoppe ta ved stopp D og håpe på at det ikkje er kontroll, for deretter å kjøpe billett frå D til B

-Hoppe ta ved stopp D og ta toget i motsatt rettning til stopp B som du har gyldig billett til?

Det hender seg at ein er uheldig og mister stoppet sitt, då er det ekstra surt å måte både betale kontrollavgift(bot) og ny billett i tillegg til at du har mista tid.

Lenke til kommentar

Herre gud for et idiotisk spørsmål!

Du kan jo ikke være gamle knotten - om alle hadde tenkt som deg hvordan i huleste skulle det gå da !

Fordi vi har sånne som deg og andre som ikke gjør opp for seg blir det dyrere for alle andre!

Det samme blir om folk jobber svart - da betaler de ikke skatt - og gjør at vi andre må betale mere!

Samme med trygde svindel - det er vist noen som tror pengene daler ned fra himmelen her inne!

Bruk hue - betal for deg som de aller feleste andre gjør!!!!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aktuellt i forhold til trådstarters spørsmål;

Dersom du kjøper billett for strekkninga A til B, men du sovner på toget og våkner rett før stopp D.

Korleis bør du opptre då? Slik som eg ser det så har du følgande valg:

-Ta kontakt med kontrolløren for å betale heilt fram til D før du eventuellt blir stoppa i kontroll.

-Hoppe ta ved stopp D og håpe på at det ikkje er kontroll, for deretter å kjøpe billett frå D til B

-Hoppe ta ved stopp D og ta toget i motsatt rettning til stopp B som du har gyldig billett til?

Det hender seg at ein er uheldig og mister stoppet sitt, då er det ekstra surt å måte både betale kontrollavgift(bot) og ny billett i tillegg til at du har mista tid.

I første tilfellet: Forklar deg, og spør konduktøren hva du vil du skal betale for. Gjør så som han sier.

I andre tilfellet: Samme.

Ting er ikke så vanskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så, så da. :ermm:

Jeg på min side synes det er svindel å forlange flere hundre kroner for

blah blah blah!

Saken er at du føler deg hevet over bestemmelser du ikke liker. Gjør noe med det, ellers får du et vanskelig liv.

Endret av medlem-304477
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...