Klausen Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Hei! Jeg har en Toyota Celica T23 som har gått 309 000 km og fått noen problemer med ting i motoren, nå har jeg tenkt til å bytte motoren (blir for dyrt og koste på over 20-30K på en motor som har gått så langt) I bilen nå står det en 1,8 liter - 1ZZ-FE med 143HK. men jeg vet om en motor (1,8 Liter - 2ZZ-GE med 192HK) som er tilsalgs som står i en Toyota celica T23 /GT/Tsport. Bilen min er fra 2000, ny clutch, ALT av bremser er byttet for et par år siden og ny lakkert. er det vært og koste på ny motor ? Hvor kan jeg finne motor til denne bilen? Hva må gjøres med bilen for og kunne få godkjent den med 192hk ? er det store kostnader og mye annet på bilen som må byttes? Takk for svar. Endret 5. juni 2013 av Kentklausen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Du må bytte motor, ledningsnett, eksos, innsug og hjerne. Forhåpentligvis passer alt som spleiser inn og ut av motornett på resten av ledningsnettene, så du ikke må begynne å spleise selv. Antakeligvis passer girkasse og clutchen du har bytta rett over. Men kan ikke garantere. Får du motoren for en grei penge med de nevnte tingene, så kjør på. Da er det snakk om long block, altså med innsug, alt av pumper og dynamo og reimer, så du bare kan droppe den rett over. Men skal nevnes, jeg har aldri gjort dette med de nevnte motorene, så hvordan det er på din nøyaktig, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Bildeler Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hei. Her kan du finne motor til denne bilen. Leverer raskt, rimelig pris og garanti. http://www.autodb.no/utstyr/view/1586715#AdItemId1586715 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå