Gå til innhold

[Løst] Mister nettverks tilgangen, når en anden pc logger på:(


Anbefalte innlegg

Hadde samme utfordring som deg når min far kom på besøk med sin bærbare. Husker ikke merket, men det var kun hans maskin som klarte å lage denne utfordringen med nettet mitt. (prøvde xx andre enheter)

Jeg ville nok ha prøvd å oppdatere både firmware på router og driver på nettkort på laptop. (min fars hadde flere utfordringer, så den ble rett og slett byttet inn i nyere, så testet ikke dette selv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk dette:

Hvis du kjører kabel til PCene.

Om du har kablet riktig. kan være støy i kablene.

 

Sjekk drivere på pcene. (installer nyeste)

 

hvis du kjører trådløst. sjekk Trådløs Kanal du sender på.

Har du mange trådløse nettverk i området på samme kanal vil det bli konflikt.

Gå inn på routern, og endre den trådløse kanalen til en tilfelig en og prøv.

 

Prøv med en annen router hvis du har tilgjengelig.

 

Prøv å koble til kun den pcn som gir problemer. så kobler du til de andre etter på.

 

kan også være en feil i Windows. du har en Acer laptop så finnes det en repair plate eller utility. kjør den. eller så installer maskinen fra scratch. (HUSK BACKUP). de nyeste pcene i dag kommer med serial brennt inn i hovedkortet. så kjør Aida64 eller SIW for å dra ut lisens nøkkelen før du formaterer disken.

 

 

det er mye som kan forårsake dette.

 

Mister du connection når du har alle pcene er koblet til? eller er du tilkoblet nettverket men mister bare internett?

 

Husk. noen ISPer kjører bare ut 4 WAN adresser (som Canal Digital) fra modemet, så du må ha en router som kjører DHCP etter modemet før Nettverket.

sjekk i DCHP server om vær pc får tildelt en egen ip adresse. du kan også kjøre static DHCP på routern så du slipper det på pcene.

Lenke til kommentar

Jeg har WRT54G2, Kanskje samme router som deg? I allefall er det vel lite forskjell på de 2.

 

Min router kneler hvis jeg lar torrent stå på over natten. Den har i allefall gjort det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett kjøpt ny router, det der hørtes ut som et router problem.

Kjøp på Elkjøp, løser ikke det problemet er det bare å bytte den inn i løpet av 30 dager.

 

Så sånn sett så taper du ikke penger på det

Du har uansett en router som begynner å dra på åra og mye har skjedd siden den tid.

Min 5 år gamle pc har 1000mbit nettverkskort mens router bare har 100mbit.

 

Jeg skulle selv ha bytta ut min, men pga økonomi har ikke det blitt prioritert..

 

Problemet ditt hørtes ut som mitt, routeren din klarer ikke lenge å håndtere så mye info som mottar og dermed går den i lås

Lenke til kommentar

Har hatt et problem tidligere med en svitsj som fikk et liknende problem pga. dens alder.

 

Den gang begynte lysene å blinke (på svitsjen) med en gang flere PCer ble koblet til, og forbindelsen ble totalt brutt. Åpnet opp svitsjen og så på kretskortet; der var det en kondensator som hadde bulet ut på toppen. Etter å ha byttet dette komponentet fungerte svitsjen utmerket igjen.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Hadde samme problem med samme router tidligere, eneste som ble fiksen var og installere ny uorginal firmware.

 

Jeg gikk for Tomatoe sin firmware ( http://www.polarcloud.com/tomato )

Du kan eventuelt gå for DD-WRT firmware ( http://www.dd-wrt.com/site/index )

 

Begge firmwares vil fungere bedre en stock firmwaren, og gi mer bruker muligheter som feks bridge støtte, VPN setups osv.

 

Håper dette hjelper :)

Endret av Nifq
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har DD-WRT på "hovedrouteren", WRT160N, mens de to andre, en WRT160N og en Asus RT-N66U, kjører DD-WRT og Tomato, funker konge. Kan ha opptil 9 enheter tilkoblet uten problemer. Bruker en kanal som det ikke finnes i området så vidt jeg vet.

 

Hovedrouteren skal snart skiftes ut med en Asus, er dog litt usikker på hvilken jeg skal velge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har DD-WRT på "hovedrouteren", WRT160N, mens de to andre, en WRT160N og en Asus RT-N66U, kjører DD-WRT og Tomato, funker konge. Kan ha opptil 9 enheter tilkoblet uten problemer. Bruker en kanal som det ikke finnes i området så vidt jeg vet.

 

Hovedrouteren skal snart skiftes ut med en Asus, er dog litt usikker på hvilken jeg skal velge.

 

Bruker en ASUS RT-N16 med Tomato som jeg er strålende fornøyd med. Ikke noe WPS sikkerhetshull, bruker jumbo frames, alle ethernet portene i bruk pluss minst tre noder over WIFI. Helt smertefritt.

Savner bare buffer bloat patchen og en dag å kunne implementere solid QoS.

 

 

Hvis jeg skulle ha valgt en router i dag ville jeg enten kjøpt en "gammel" RT-N16 eller sørget for at jeg kan installere siste stabile versjon av OpenWRT firmware på den. #[email protected] anbefalte følgende routere: wndr3700v1-v2/3800/wndrmac/n600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...