vinzenT Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Heisann! Bilen det gjelder: Mercedes A140, 1999 modell som har gått ca 120000 Når bilen startes kommer det en høylytt "tikkeyd" i 2-3 sekunder fra motoren, før den forsvinner igjen. Etter den har forsvunnet kommer det ingen lyder fra motoren før jeg har kjørt et stykke. Når motoren har blitt varm kommer det også en "tikkelyd" som følger turtallet til motoren. Denne er en del lavere enn den som kommer ved oppstart, men kan fortsatt høres godt. Jeg skiftet olje på bilen nettopp (den gamle oljen var ganske svart og dårlig), men lydene er der fortsatt. Er det noen som vet hva dette kan komme av, eller har andre råd/tips, så mottas disse med stor takknemlighet! På forhånd takk! Endret 5. juni 2013 av vinzenT Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Hva slags bil, modell, og hvor langt har den gått? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg hadde tikking på min forrige bil...Tikking er et begrep i seg selv når det kommer fra bilmotoren. Jeg husker jeg hadde kjørt den neeesten tom for olje da det begynte...fylte på med olje men det var for sent..tikking ble værende. Det finnes et middel, jeg husker ikke hva det heter - Dette kan fjerne tikkingen helt eller bare gjøre den værre... Bensinstasjonbetjeningen kan hjelpe deg. Det er riktignok Meget mulig du har et annet problem enn det jeg nevner her, men om du har hatt en lignende oljesituasjon er det greit å teste. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Ja stemmer, det glemte jeg å skrive: Mercedes A140, 1999 modell som har gått ca 120000 Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg hadde tikking på min forrige bil...Tikking er et begrep i seg selv når det kommer fra bilmotoren. Jeg husker jeg hadde kjørt den neeesten tom for olje da det begynte...fylte på med olje men det var for sent..tikking ble værende. Det finnes et middel, jeg husker ikke hva det heter - Dette kan fjerne tikkingen helt eller bare gjøre den værre... Bensinstasjonbetjeningen kan hjelpe deg. Det er riktignok Meget mulig du har et annet problem enn det jeg nevner her, men om du har hatt en lignende oljesituasjon er det greit å teste. Det var nok olje da jeg skiftet den, men oljen så heller dårlig ut (svart og ganske tyntflytende). Kanskje jeg kan svinge innom en bensinstasjon å høre om dette middelet kan hjelpe (litt skummelt hvis det kan gjøre tikkingen verre da ) Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Gjør det. Jeg eier ikke snøring på bil men akkurat dette problemet har jeg hatt, og jeg husker at tikkingen forandret seg i takt med temperaturer. Ikke sikkert at bensinstasjonen er det beste stedet heller, det avhenger nok av hvor god råd du har akkurat nå Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Du brukte dette middelet på den forrige bilen din, og da forsvant tikkingen? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Du brukte dette middelet på den forrige bilen din, og da forsvant tikkingen? Nei det hjalp ikke. Jeg var hos NAF og fikk dette tipset. Det var de som egentlig fant ut at det var nesten tomt for olje, ved en tilfeldig service jeg hadde der. De helte i denne guffa og jeg kjørte videre med påfylt olje. tikkinga var der den dagen jeg solgte bilen. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg ser det nå, at svaret mitt kanskje ikke er så godt... det er uansett greit å få tips om årsaken til ulydene tenker jeg, selv om det kanskje ikke er noe å gjøre med. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg ser det nå, at svaret mitt kanskje ikke er så godt... det er uansett greit å få tips om årsaken til ulydene tenker jeg, selv om det kanskje ikke er noe å gjøre med. Hmm jeg kan prøve å kontakte NAF for å høre om de har mer info om dette middelet eller andre tips. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå