тurbonєℓℓo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hvordan skal et samarbeid mellom partiene på høyresiden egentlig fungere, når en av dem ikke gidder å diskutere men derimot bruke ultimatum på nesten hver eneste sak de brenner for? Er det ikke snart på tide at de tre andre partiene kaster ut bråkmakeren og sette seg sammen for å skreddesy et seriøst regjeringsalternativ til de rødgrønne? Joda, hadde det bare vært så enkelt. =) Hadde ikke FrP eksistert, så ville nok ting ha vært mye enklere for de borgerlige... Sist gang så ødela de et borgerlig samarbeid. Dumme som de var så ville de ikke støtte en borgerlig regjering, og dermed så ble det de rødgrønne istedet. Og samme kan bli tilfellet nå... Om man faktisk ønsker en borgerlig regjering, så må man enten stemme Høyre, eller Venstre. Jeg foretrekker Venstre... KrF er jo et alternativ dersom man ønsker å gjøre livene til homofile litt surere da... For de som ikke ønsker det, men som vil ha borgerlig så er de eneste gode alternativene: Høyre og Venstre. Men best av alt er selvsagt, som jeg har sagt tidligere: Venstre!! =) Kudos til V og KrF som ikke lar seg pelle på nesa og sier klart ifra hvor grensen går. Vi vil verken ha AP eller FrP, sånn egentlig. Vi ønsker egentlig bare Venstres politikk. =) Stryk-karakter til feige Høyre som prostituerer sjela si for å komme til makten, at de like godt kan vedta oppløsning av partiet og bli en del av Frp. Nei nei nei... Høyre er et mye mer ansvarsfullt parti enn FrP...Det er egentlig det eneste fornuftige alternativet om man er langt ute på høyresiden (i forhold til alternativene). Lengre ut på høyresiden enn Høyre mener jeg er direkte ufornuftig. = ) Både Høyre og Venstre har en godt gjennomtenkt politikk, det eneste minuset med Høyre er at de nok blir litt for konservative for min smak, selv om flere av deres velgere er mer liberale enn hva partiet deres er. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Ja, og hva vil folk få i retur? Regjeringskrise, eller en frp-styrt regjering med "statsminister" Solberg som lar seg kue av ultimater til Siv Jensen. Det er liksom så greit på venstresiden. SV og SP lar seg kue av Jens Stoltenberg og Co. Der er det jo ingen regjeringskriser. = ) Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 De vil sannsynligvis ikke få flertall alene, og det er vel ikke sikkert FrP automatisk vil støtte en regjering de ikke deltar i. (Det er i hvert fall det de sier.) Dette syntes jeg er så tåpelig.. Dette med "vil ikke støtte en regjering vi ikke deltar i" særlig når resultatet av denne holdningen blir at de rødgrønne overtar i stedet... Jeg kan ikke fatte hvorfor. Er det ikke bedre for FrP at det er en borgerlig regjering som de ikke deltar i, enn en rødgrønn regjering de ikke deltar i? Det er tross alt litt nærmere deres eget ståsted, enn de rødgrønne... Hvis ikke annet er mulig å få til: Hvorfor ikke bare støtte de som er en nærmest? Hva får vi da? Rødgrønn (eller ren AP-)regjering som må støtte seg på V, KrF, H og FrP i sak etter sak? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Nå har vi jo hatt mye kommunistiske endringer under nåværende regjering, kommer ikke til å gi min stemme til AP til høsten, selv om jeg gjorde det forrige gang. Men vil heller ikke gi den til FRP, kanskje det blir blankt i år?Eller et enda bedre valg: Venstre. (Er jeg ikke morsom? =) (Jeg var en av dem som stemte Arbeiderpartiet sist gang, og som angrer som en hund. Det er helt sant: Jeg hadde ikke satt meg grundig nok inn i alle de andre alternativene. Men neste gang skal jeg velge Venstre! Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Det er vel fortsatt lurt på stemme på et parti du liker, som kan forme regjeringen du vil være minst imot? Det er alltid mest lurt å stemme på et parti som man liker. Men saken er den at i mylderet av alle partiene, så vil noen bråke mer enn andre, og dermed bli hørt... En undersøkelse viste at flertallet egentlig setter mest pris på Venstres politikk, men Venstre har ikke så kontroversielle meninger/ytringer/politikk at de havner på første side i VG eller Dagbladet hele tiden... Og da blir de dessverre ofte ikke lagt merke til... Da er det bråkmakerne som tar all oppmerksomheten i stedet. Men slik jeg ser det, så er disse enten for langt til venstre, eller alt for langt til høyre... De som er for langt til venstre er alt for overformynderske, og har hengt seg alt for mye opp anti-privatisering, og de som er for langt til høyre, de har glemt at vi må bekjempe fattigdom, og at vi må hjelpe de svakeste i samfunnet og sånt og har hengt seg alt for mye opp i privatisering etc. (...) Venstre har slik jeg har opplevd dem, vært opphengt i hva de fleste sannsynligvis er best tjent med. Både når det gjelder miljøet, når det gjelder justispolitikk. Når det gjelder utdanning. Når det gjelder forskning. Helsevesen, og så videre. = ) Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Det er liksom så greit på venstresiden. SV og SP lar seg kue av Jens Stoltenberg og Co. Der er det jo ingen regjeringskriser. = ) En sjelden gang i alle fall. Men mange dissenser har de derimot hatt. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Joda, hadde det bare vært så enkelt. =) Hadde ikke FrP eksistert, så ville nok ting ha vært mye enklere for de borgerlige... Sist gang så ødela de et borgerlig samarbeid. Dumme som de var så ville de ikke støtte en borgerlig regjering, og dermed så ble det de rødgrønne istedet. Og samme kan bli tilfellet nå... Om man faktisk ønsker en borgerlig regjering, så må man enten stemme Høyre, eller Venstre. Jeg foretrekker Venstre... KrF er jo et alternativ dersom man ønsker å gjøre livene til homofile litt surere da... For de som ikke ønsker det, men som vil ha borgerlig så er de eneste gode alternativene: Høyre og Venstre. Men best av alt er selvsagt, som jeg har sagt tidligere: Venstre!! =) Vi vil verken ha AP eller FrP, sånn egentlig. Vi ønsker egentlig bare Venstres politikk. =) Nei nei nei... Høyre er et mye mer ansvarsfullt parti enn FrP... Det er egentlig det eneste fornuftige alternativet om man er langt ute på høyresiden (i forhold til alternativene). Lengre ut på høyresiden enn Høyre mener jeg er direkte ufornuftig. = ) Både Høyre og Venstre har en godt gjennomtenkt politikk, det eneste minuset med Høyre er at de nok blir litt for konservative for min smak, selv om flere av deres velgere er mer liberale enn hva partiet deres er. Enig i det. Det er derfor viktig at også V og KrF blir til sammen større enn Frp. På den måten kommer vi nærmere blågrønn regjering. Hadde jeg aaaldri trodd... :p Også her enig. Men savner dog samme heltemot i Høyre om å si ifra hvor grensen går overfor Frp som Venstre har. De har det, ja. På de to parti-testene hvor jeg avkrysset etter egne meninger, fikk jeg høy skåring på begge partier. 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Enig i det. Det er derfor viktig at også V og KrF blir til sammen større enn Frp. På den måten kommer vi nærmere blågrønn regjering. HELT ENIG!! Akkurat det jeg vil også! Hadde jeg aaaldri trodd... :p I det siste så har jeg hatt stor tro på deg faktisk! Gjorde du som jeg oppfordret deg til? Lese partiprogrammet til Venstre? =) Er du blitt Venstre mann? Om ikke: Bli det! Det vil styrke Venstre enda mer, slik at FrP får mindre innflytelse. Eller muligheten til å regjere uten behov for FrPs støtte.... Også her enig. Men savner dog samme heltemot i Høyre om å si ifra hvor grensen går overfor Frp som Venstre har. :thumbsup: Jeg er enig! Men jeg føler at Høyre gjør dette, i aller høyeste grad. Høyre lar seg ikke kue av FrP. Høyre er ganske klare, og har vært det hele tiden. Om dette ikke var tilfellet, så ville vi hatt en borgerlig regjering sist gang... Fordi Da hadde FrP blitt med.. Så Høyre er ikke noen man kjimser med... Høyre er et seriøst parti som absolutt ikke godtar hva som helst, for eksempel FrPs ultimatumer til Høyre. De har det, ja. På de to parti-testene hvor jeg avkrysset etter egne meninger, fikk jeg høy skåring på begge partier. Jeg tror fortsatt at de fleste AP, og Høyre folk er Venstrefolk, basert på en undersøkelse jeg så brukeren dellers kom med, altså potensielle venstrefolk, at de egentlig er næremre Venstre enn Høyre og AP, bare at de har for liten kunnskap om det lille Venstre til å stemme på dem. Eller rett og slett fordi det er lite i forhold til de store bråkemakerne, at de velger å stemme på de store i stedet., bare fordi de er store. Det er ikke det som vil føre til at vi får den politikken vi ønsker i alle fall. Folk MÅ stemme på det partiet de selv mener er best! De burde ikke stemme taktisk på stortingsvalget. Det er bare på lokalvalget, de burde kunne gjøre det, da de kjenner sine lokale politikere bedre og så videre. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 En sjelden gang i alle fall. Men mange dissenser har de derimot hatt. Sannheten er vel den at AP overkjører dem? Hva med miljøspørsmålet? Høyre og KrF, overkjører ikke Venstre når de ivrer for miljøpolitikken sin, f.eks.. I alle fall sier venstrepolitikere at de ikke gjør det. Men vi får vente å se... Vi vet i alle fall at AP overkjører SV i miljøspørsmål, og sånt. Men ærlig talt, borgerlig er bedre enn sosialistisk! Grunnen er at vi setter folk først, og lever i et samfunn hvor vi er nødt til å tenke mer helhetlig og allsidig, når det gjelder private og offentlige løsninger. Poenget må være at uansett hvem som driver hva, så skal ALLE ha de samme mulighetene, uavhengig av tykkelsen på lommeboka. Både Høyre og Venstre har en slik politikk. Venstre har bare et ørlitt mindre fokus på private løsninger, selv om de mer enn villige til å slippe dem til... Men Venstre fokuserer mest på å forbedre de offentlige tilbudene vi har... Men ikke privatisere noe. (Selge offentlige tilbud til det private) ... Høyre vil heller ikke privatisere noe. Høyre har faktisk aldri fullt og helt privatisert noe som helst heller, gjennom all den tiden de kunne ha gjort det.... Så det er bare en løgn at Høyre er et parti som går inn for å privatisere mest mulig. Lengre fra sannheten kommer man ikke. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Sannheten er vel den at AP overkjører dem? Hva med miljøspørsmålet? Høyre og KrF, overkjører ikke Venstre når de ivrer for miljøpolitikken sin, f.eks.. I alle fall sier venstrepolitikere at de ikke gjør det. Men vi får vente å se... Vi vet i alle fall at AP overkjører SV i miljøspørsmål, og sånt. Men ærlig talt, borgerlig er bedre enn sosialistisk! Grunnen er at vi setter folk først, og lever i et samfunn hvor vi er nødt til å tenke mer helhetlig og allsidig, når det gjelder private og offentlige løsninger. Poenget må være at uansett hvem som driver hva, så skal ALLE ha de samme mulighetene, uavhengig av tykkelsen på lommeboka. Både Høyre og Venstre har en slik politikk. Venstre har bare et ørlitt mindre fokus på private løsninger, selv om de mer enn villige til å slippe dem til... Men Venstre fokuserer mest på å forbedre de offentlige tilbudene vi har... Men ikke privatisere noe. (Selge offentlige tilbud til det private) ... Høyre vil heller ikke privatisere noe. Høyre har faktisk aldri fullt og helt privatisert noe som helst heller, gjennom all den tiden de kunne ha gjort det.... Så det er bare en løgn at Høyre er et parti som går inn for å privatisere mest mulig. Lengre fra sannheten kommer man ikke. Sant nok, men med tanke på med hvilke radikale tiltak SV og Sp har tenkt å gjennomføre er det kanskje ikke så rart. Personlig er jeg mer opptatt av å ha folk i makten som fører en fornuftig og menneskelig politikk. Vel, høyre har nok privatisert en del. Er bare å nevne Mesta AS, Telenor, EU-kontroll som kun verksteder gjennomfører. Og kommer de i makten i år, vil nok NSB og kanskje også SAS følge etter. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 I det siste så har jeg hatt stor tro på deg faktisk! Gjorde du som jeg oppfordret deg til? Lese partiprogrammet til Venstre? =) Er du blitt Venstre mann? Om ikke: Bli det! Det vil styrke Venstre enda mer, slik at FrP får mindre innflytelse. Eller muligheten til å regjere uten behov for FrPs støtte.... :thumbsup: Jeg er enig! Men jeg føler at Høyre gjør dette, i aller høyeste grad. Høyre lar seg ikke kue av FrP. Høyre er ganske klare, og har vært det hele tiden. Om dette ikke var tilfellet, så ville vi hatt en borgerlig regjering sist gang... Fordi Da hadde FrP blitt med.. Så Høyre er ikke noen man kjimser med... Høyre er et seriøst parti som absolutt ikke godtar hva som helst, for eksempel FrPs ultimatumer til Høyre. Jeg tror fortsatt at de fleste AP, og Høyre folk er Venstrefolk, basert på en undersøkelse jeg så brukeren dellers kom med, altså potensielle venstrefolk, at de egentlig er næremre Venstre enn Høyre og AP, bare at de har for liten kunnskap om det lille Venstre til å stemme på dem. Eller rett og slett fordi det er lite i forhold til de store bråkemakerne, at de velger å stemme på de store i stedet., bare fordi de er store. Det er ikke det som vil føre til at vi får den politikken vi ønsker i alle fall. Folk MÅ stemme på det partiet de selv mener er best! De burde ikke stemme taktisk på stortingsvalget. Det er bare på lokalvalget, de burde kunne gjøre det, da de kjenner sine lokale politikere bedre og så videre. Ja, jeg leste den og fant mye interessant der. Men er dog skeptisk til den delen om å fjerne rasisme-paragrafen. Jeg regner med at jeg er Venstre-mann innerst inne. De kommer med alle fall veldig mye fornuftig, at jeg enkelte ganger ikke kan begripe at de har så lav oppslutning. Det er V som bør ha Frp sine 15% isteden. Høyre tror jeg nok trår også veldig varsomt. Det inntrykket jeg har fått av Erna Solverg er at hun er langt ifra fornøyd over å ha Siv med på lasset. H og Frp kan late på utsiden som om de er bestevenner, men på innsiden tror jeg nok at de ikke kan fordra hverandre. Det kan være fordi folk egentlig vil ha en liberalistisk politikk, men problemet ligger dog i at de må tåle en del kameler når det gjelder bl.a. innvandring. Man burde stemme på det partiet man er enig i, men med tanke på hvem det er vi får med i kjøpet ved en borgerlig regjering skjønner jeg godt at folk heller velger strategisk. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Nei, jeg poster i kommentarfelter i nettaviser med fullt navn. Har ingen problemer med det. Har du? Ja, det har jeg. Jeg liker å få frem mine meninger under anonymitet Mediaen kan ikke skrive om integrering 24/7. Det ville kanskje frp likt, men på lang sikt blir det kjedelig å høre samme populistiske tåkepratet om og om igjen. Hvis det er sant, hvorfor ikke skrive om det? Når leste du sist om intergrering i Norge, dersom man mener det er grunnen til innvandringsproblemet vårt, burde det være relevant å bli informert om det i media. Og dersom det er sant, hvorfor er det da "populistisk"? Og nei, kvoteringene er ikke diskriminerende. Uten disse ville det vært langt mer diskriminering mot minoriteter enn uten. Fortell, fortell. Jeg mener det motsatte. Og løsningen er å innføre USA-tilstander ved å avskaffe hele velferdssystemet? Det fjerner visst fattigdom. Det fjerner ikke fattigdom, USA tilstander med "crony kapitalisme" hjelper ikke, jeg tror løsningen ville vært en fri markedsøkonomi (uten velferdsstat, selvfølgelig), det ville heller ikke fjernet fattigdom; det ville bare gjort oss mer bevisst på hva penger er, og ville ført til at flere gjorde ressursfylt arbeid, i motsetning til dagens byråkrati. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Ja, det har jeg. Jeg liker å få frem mine meninger under anonymitet Hvis det er sant, hvorfor ikke skrive om det? Når leste du sist om intergrering i Norge, dersom man mener det er grunnen til innvandringsproblemet vårt, burde det være relevant å bli informert om det i media. Og dersom det er sant, hvorfor er det da "populistisk"? Fortell, fortell. Jeg mener det motsatte. Det fjerner ikke fattigdom, USA tilstander med "crony kapitalisme" hjelper ikke, jeg tror løsningen ville vært en fri markedsøkonomi (uten velferdsstat, selvfølgelig), det ville heller ikke fjernet fattigdom; det ville bare gjort oss mer bevisst på hva penger er, og ville ført til at flere gjorde ressursfylt arbeid, i motsetning til dagens byråkrati. Hvorfor? Det verste som kan skje deg er at folk kan bli uenige med deg. Ja, får vi se, når leste jeg sist om innvandring og integrering i mediaen....? I dag? Samme også i går. Og dagen før det. Nesten i hele jævla uka, for å være ærlig. Når mange arbeidssøkere allerede i dag opplever å bli forskjellsbehandlet fordi de ikke har et nordisk navn på CVen, hvordan skal det da bli uten kvoteringer? Det er skremmende mange arbeidsgivere som har bedrevet slik diskriminering, og det har blitt avslørt mange ganger. Er det da så rart at innvandrere sliter med å integrere seg? Ethvert sivilisert samfunn trenger et system som tar vare på de fattige, arbeidsledige og syke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå