Gå til innhold

Jobb som flyvert / flyvertinne- - hva synes du?

Anbefalte innlegg

I mai 2013 startet jeg utdanningen som flyvert hos Norwegian. Jeg skriver en blogg, hvor jeg dokumenterer det meste vi gjør under kurset - og jeg vil fortsette å blogge når jeg begynner å jobbe også, slik at interesserte kan lære mer om yrket.

Folk er ikke så veldig flinke til å skrive kommentarer på bloggen, men jeg får en del mail fra personer som lurer på hvorfor jeg har valgt et så slitsomt/dårlig yrke som flyvert/flyvertinne.

Jeg ser også at veldig mange har samme oppfattelse rundt omkring i forskjellige nettfora.

Spørsmålet mitt er: Hva er din mening om dette yrket?

Det hadde vært litt interessant å samle opp litt info om hva folk synes, og deretter skrive et innlegg om det på nettsiden. Jeg vet at de fleste tror dette yrket dreier seg om kaffe og te, også tenker man ikke noe mer over det. Er dette gjengs oppfatning?

Bloggen ligger på http://www.flyverten.no

Håper jeg får noen svar her.

Hilsen

En nyutdannet flyvert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget nå var egentlig å lodde stemningen i forhold til hva folk egentlig synes om yrket, ettersom jeg har fått en del reaksjoner. Kan man endre titler på gamle tråder?

Og kan du linke til det stedet jeg har postet den samme posten før? Så kan folk sammenligne i forhold til om jeg har postet to identiske poster.

Endret av flyverten.no
Lenke til kommentar

Og det var et identisk innlegg? Det handlet om at jeg ville fortelle om bloggen min. DETTE innlegget, som du nå har ødelagt (så tråden kan egentlig bare slettes), skulle handle om hva folk egentlig synes om yrket. Mulig jeg postet det feil, men jeg skulle ønske du hadde andre arenaer du kunne leke politi på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og det var et identisk innlegg? Det handlet om at jeg ville fortelle om bloggen min. DETTE innlegget, som du nå har ødelagt (så tråden kan egentlig bare slettes), skulle handle om hva folk egentlig synes om yrket. Mulig jeg postet det feil, men jeg skulle ønske du hadde andre arenaer du kunne leke politi på.

Var ikke meningen å tråkke på dine tær, trådene var bare veldig like i sin utforming. Leker ikke politi. Det er flott at du deler dine erfaringer osv, men jeg ser det som reklame for å øke trafikk til siden din som du snakker om hele tiden. Uansett ikke la meg forstyrre din ide som jeg dog synes er bra og har lest om lenge før denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg liker bloggen din. Den er interessant og full av lidenskapelig interesse.

Jeg tror det er slike ting som gjør at man kommer langt i livet.

Anyways, et vanlig inntrykk av mannlige flyverter er gjerne noe av det samme som mannlige frisører; At de ofte er feminine.

Jeg har møtt både feminine og maskuline varianter i begge yrkene (hvor jeg foretrekker sistnevnte ettersom overdreven feminitet fort blir litt kleint).

I østen tror jeg det hersker et helt annet bilde av mannlige flyverter. Det oppleves mer respektert der enn i vesten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flyverter og flyvertinner er i mine øyne en fancy servitør. Jeg innser jo at dere helt sikkert kan en del om flyet mtp nødprosedyrer, viktigheten av sikkerhet, evakueringsrutiner, og litt sånn også. Faktum er vel allikevel at dere i bruker 90% av arbeidsdagene til å hjelpe folk til rett sete for deretter å bringe dem mat/drikke/ting.

Så i mine øyne: Fancy servitør med grei lønn og gode reisemuligheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...