Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lite vin-Bryggeri (idèer?)

Anbefalte innlegg

Min bror fyller 20 idag og ettersom han har holdt på med et prosjekt hvor han brygger både eplecider og fruktvin så har jeg bestemt meg for å bygge et lite bryggeri til ham. Han har alltid strevd med å ha en plass som er varm nok for vinen og god plass + det lukter litt ekkelt så må holdes vekke fra mennesker. Han har til nå oppbevart to 20 liters tønner på badet fullt med vin som lukter gjær og begynner nå å bli lei av dette hver gang jeg kommer rundt hjørnet til badet.

Vi har en garasje som har et stort rom og et litt mindre rom med dør og vegg som skiller garasjen i 2. Det lille rommet blir bare brukt til oppbevaring av boss vi ikke orker å kaste, her ønsker jeg å bygge et lite bryggeri. Ikke noe ''fancy'' men kanksje fint nok til at han kan vise til kompisene sine (det er tross alt en liten hobby som han kommer til å holle på med i lengre tider).

Det jeg tenkte var å henge noen hyller opp på sidene av veggen hvor tønnene kan stå, så har jeg lyst å montere en slik gammel sjørøver tønne med tappekran som han kan fylle opp med vin og dermed tappe lettere over til flasker osv. Rommet bør holdes nærme 20-25 grader for maksimal gjæring dermed vil jeg montere radiatorer som holder det varmt om vinteren, jeg sliter med å finne på noe smart for å gjøre det lettere å sile ut frukten etter det har gjæret hvis noen har noen gode idèer hadde det vert fantastisk om de kunne skrive de snarest mulig :)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...