DementedAlbino Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg brukte snus for å slutte å røyke, og er da selvsagt blitt like avhengig av snus som jeg var av røyk. Men nå er jeg lei. Det er dyrt, det er ekkelt for damen og det er skadelig. Uansett, finnes der nikotinfri snus som en kan bruke som en avvenning på vanlig snus? Om så, hvor kan denne kjøpes og hva koster noe slikt? Er der noen skadelige sider med nikotinfri snus? Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Ja,det finnes. Onico heter den. Koster vel rett under en krølla femtilapp. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) De selges nikitonfri snus på narvesen og 7eleven tror jeg. Dette er "snus" med vitaminer og fruktig smak som er helt ufarlig. Endret 5. juni 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Er det Onico som selges på Narvesen og 7-11 også, eller har de fått tak i egne merker? Googlet Onico og fant ett hav med artikler om hvordan den fører til store hull i tennene. Nesten alle artiklene var i fra 2008, så mulig det har endret seg nå? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Ja, jeg prøvde Onico. Eller 0nico, null-nico? Det er ikke tobakk i den, det er oppmalt mais eller noe sånn, + smaksstoffer som skal minne litt om snus. Noen fikk hull i tennene av den, men de skal ha endret oppskriften for å redusere faren for det. Jeg synes den fungerer like bra eller like dårlig som å putte en halstpastill eller en sammenkrølla papirbit under leppa. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Den skal ikke fungere bra, den skal helst fungere så dårlig at jeg sitter igjen og ikke skjønner vitsen med å putte den under leppa, og dermed bare gi meg. Jeg trenger bare noe nå den første tiden jeg slutter. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Da anbefaler jeg at du tar med deg noen ark dopapir og river av et stykke, krøller sammen og putter under leppa. Det gir samme trykkfølelsen som en pris snus, men virker fort skikkelig meningsløst og pinlig, sånn at man får lyst til å slutte. Og er mye billigere enn 0nico. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg brukte snus for å slutte å røyke, og er da selvsagt blitt like avhengig av snus som jeg var av røyk. Marius? Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Eller bare kutte ned på styrken på snusen slik at du får kuttet ned på sikker metode.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Da jeg skulle slutte i januar kjøpte jeg Onico på Coop Extra. Etter 2-3 bokser med onico kutta jeg helt, og er fortsatt snusfri Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Alternativt kutte opp ingefær i passende biter, svir bra og er trolig også helt ufarlig Endret 5. juni 2013 av mandela Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 [/size] Marius? Ingen Marius her... Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Ingen Marius her... Hmm.... Rart. Så like historier. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Vil tro det er ganske mange som bruker snus for å slutte å røyke, tror du ikke? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Vil tro det er ganske mange som bruker snus for å slutte å røyke, tror du ikke? Veldig like historier, likt etternavn, lik hjemby. Endret 5. juni 2013 av Diskutant 1 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Men tydeligvis ulikt fornavn... Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Ja, jeg har skjønt det :-) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Kjøpte en boks med Onico onsdag kveld, og har vel fortsatt igjen så jeg holder ut dagen og kanskje i morgen. Den hjelper godt for å dekke over det største behovet, nemelig å ha noe under leppa. Det smaker ikke spesielt godt, så det blir automatisk til at jeg utsetter det lengst mulig før jeg tar en porsjon. Blir nok å kjøpe en eller to pakker til, så satser jeg på at jeg skal klare meg helt uten noen form for hjelpemiddler. Så takk for hjelpen vedrørende nikotinfri snus. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Om du virkelig vil slutte, så klarer du det fint Endret 8. juni 2013 av Complexity Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Kjenner en som dytter halve Earl Grey -poser under leppen. Han har snust General i årevis. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå