Gå til innhold

Trenger hjelp: TV for å vise nettside og film

Anbefalte innlegg

Jeg trenger to TVer som kan gjøre følgende:

A)

Vise en film på 4 minutter gjennom hele dagen. Når den slutter må den starte igjen automatisk. Slik jeg har tenkt kan dette løses på to måter.

1. En TV med WiFi kan spille av en film via YouTube og gjenta denne med youtubereplay.com

2. En TV med USB inngang som spiller av filmen fra en minnebrikke.

B)

Vise en nettside, og oppdatere denne automatisk hvert 5 minutt.

Hver TV skal selvfølgelig kun gjør en av operasjonene. Er det noen som har erfaringer med noe på dette området? Har noen gode løsninger? Samt vet hvilke TVer som kan løse dette uten å koble til en ekstern PC?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke svar på spørsmålet, men det enkleste er å koble til PC, så kan de fleste TV-er, i alle fall alle flatskjermer brukes. Og det meste av PC-er kan brukes, fra mini-PCer beregnet på gjemmes bak en TV, eller utrangerte PC-er som ellers ville gått til resirkulering.

Filmen vises i Windows mediaplayer eller hva som helst videovisningsprogram hvor du har klikket på loop-symbolet, og websiden i en vanlig webbrowser - du legger inn en kode i websidens headere for at den skal reloades hvert 300 sekund.

For å betjene dette kobler du til trådløs mus som du gjemmer så ikke hvem som helst kan tukle med dette.

Lenke til kommentar

Det er nok det enkleste, men da blir det jo ekstra ledninger og mye styr.

Jo mindre HW jo bedre. Med alle disse nye SmartTVene må jo det jeg etterlyser være mulig? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...