Gå til innhold

De overraskende og uventede øyeblikkene!


Anbefalte innlegg

For meg handler fotografering også om klare fange inn de øyeblikk som ikke er planlagte men plutselig bare dukker opp, og som fortjener å bli festet på film. Det til glede for en selv og sikkert mange andre.

 

Jeg savner en slik tråd her over slike opplevde øyeblikk. Muligens har det vært lignende tråder tidligere men kanskje de ligger brakk. Å fange slike uventede øyeblikk kan være vanskelig, ikke minst med tanke på å få de fototekniske kvaliteter med i det samme øyeblikket. Men et bilde er bedre enn inget bilde.

 

Så hvorfor ikke dele slike øyeblikk med andre, og hvor Jeg er sikker på at lesere her har en rekke slike øyeblikk å dele med andre og gjerne med noen få linjer om situasjonen. Øyeblikk som kanskje får en til å smile, humre og kanskje, til ettertanke. Som sagt, øyeblikket er temaet og ikke det fototekniske men gjerne begge deler om en har klart det.

 

Starter selv med et en måke med fototeknisk dårlig kvalitet. Var på sjøørretfiske da måken viklet seg inn i snøret. Måtte dra den mot båten da den inntok denne posisjonen. Opp med et lite lommekamera i en gyngende båt og fikk i alle fall festet det på film. Måken var uskadd og fløy videre.

 

Neste bilde har jeg lånt av en god venn, Bjørn Berglund, for nettopp å illustrere dette uventede. Han kom kjørende og så en rev i veikanten. Kameraet lå i passasjersete. Reven hadde kanskje vært på rov eller at en vennlig sjel hadde gitt den middagspølsa.

Bildet av reven minner meg for øvrig om en fiskekompis og nå pensjonert politimann fra Stjørdal som kom kjørende oppover elven da ha så en rev kom slepende med en stor laks over veien. Reven hadde vært på rov og hadde klart å rive med seg en 6-7 kilos laks fra et stativ. Bildet(som kom i lokalavisa) ble først tatt, som etterforskningsbevis, som seg hør og bør av en politimann :), før han la på sprang etter reven, og laksen. Det ble litt vel tungt for reven å løpe med den svære laksen og den måtte oppgi forsøket. Laksen ble for øvrig gjenforent med sin rettmessige eier. Og reven? Tja, den lusker kanskje i dette øyeblikk rundt hushjørnene og langs elven nå som laksesesongen er startet.

post-279345-0-82112500-1370429632_thumb.jpg

post-279345-0-26674100-1370429644_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flyvefisk.

Tok dette bildet i Gausdal på fisketur med en kamerat. Skulle ta bildet av fiskestanga mi da jeg nesten ble truffet av kameratens ørret som ble slengt på land. Var først morgenen etter jeg så jeg hadde fått med ørreten på bildet.

gausdal-norway-ulf-greger-005.jpg

Endret av ulfgre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tur tilbake fra begivenhetsløse timer på elgpost, i Luksefjell tror jeg det var, passerte jeg en annen elgpost hvor en eller flere jegere tydeligvis hadde benyttet timer til noe annet enn å holde vaktsom utkikk.

Ikke akkurat slike "utvekster" en forventer å se på ei furu i skauen.

post-279345-0-70230900-1370727021_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...