jonlem Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Vurderer innkjøp av tredemølle til heimen, men er helt fullstendig grønn på området. Vi snakker lavnivå trening og begrenset budsjett. Så begynte jeg å sjekke litt, og finner tredemøller til alt fra 3000 til nærmere 100 000 kroner bare hos XXL. Og der er snakk om demping, ramme, motor, Ipod, nettilkobling, computer, hastighet, helning, oooog så videre.. Så HVORDAN I ALLE dager skal jeg vite hvilken jeg burde kjøpe? Tenker jo at det som vanlig nok er litt sånn at man får det man betaler for, og vil ikke nødvendigvis kun gå for den billigste, men noen ganger er selv det billigste dugendes og vel så det for oss vanlige dødelige. Trenger gode tips ... Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg ville i hvert fall gått for en hvor en kan regulere hellingen, ellers ser jeg på byggekvalitet som det viktigste. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 må nok ut med 20 000,- om du skal ha noe ordentlig. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Hvorfor ikke bare løpe ute ?? 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 En jeg kjenner fikk seg en del spinningsykler fra et treningssenter som skulle pusse opp. Ikke noe gale med syklene, og hun fikk de til en brøkdel av nypris. Du skal nok ha veldig flaks om du finner et lignende tilbud, men det kan jo være verdt å sjekke. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Hvorfor ikke bare løpe ute ?? Spør kona... 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Har ingen erfaring med 3d-møller, men to bloggdamer jeg følger er veldig fornøyde med sine. Frua løper som en villmann og har mølle hjemme: http://fotballfrue.no/2012/05/15/sportsmaster/ Og Weber har en av et annet merke: http://www.kriweb.no/2013/04/03/biff-sjokoladekake-og-herr-abilica/ Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Ser ut som jeg må opp i i alle fall veldig nært et femsifra beløp ja .. skremmende. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Er det ikke kjerringa som skal løpe a !!? Da får hun se å betale og du slutte å servere kaker og chees doodles. NEI damene i 2013 må settes ordentlig på plass, tror de er noen vandrende divaer hvor hele verden dreier seg om dem og lillefingern dems. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Er det ikke kjerringa som skal løpe a !!? Da får hun se å betale og du slutte å servere kaker og chees doodles. NEI damene i 2013 må settes ordentlig på plass, tror de er noen vandrende divaer hvor hele verden dreier seg om dem og lillefingern dems. Greit nok, men bursdagsgaver må de jo få Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Spør kona... Jeg antar at hun kjører bil til jobb og hvorenn hun skal hen og nå vil betale slik at hun kan gå hjemme. 3 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Haha, forumfolk altså .. Er det så nøye? Hun er hjemme, naver kan man kanskje si, har bursdag snart og ønsker seg tredemølle. Sånn, mer trenger vi ikke forholde oss til Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Haha, så denne nettopp i SnowDOG's Picture humor thread V.4 *Ingen post uten bilde!*. Den må jo postes her også. 2 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Nå er det veldig stress å jogge ute på senhøsten/vinteren her i Norge. Hadde garantert kjøpt meg mølle om jeg jogget mye og heller tatt langturer ute når været er bra. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Bredde - De med smalt bånd er ikke behagelige å bruke. Vekt - En del av de rimeligste variantene tåler personer på f.eks. maks 75 kg. Hastighet - Bør være minst 16 km/t. Tredemøller blir ofte lite brukt mer enn første måneden... Sjekk f.eks. finn.no for brukte. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Haha, så denne nettopp i SnowDOG's Picture humor thread V.4 *Ingen post uten bilde!*. Den må jo postes her også. Bredde - De med smalt bånd er ikke behagelige å bruke. Vekt - En del av de rimeligste variantene tåler personer på f.eks. maks 75 kg. Hastighet - Bør være minst 16 km/t. Tredemøller blir ofte lite brukt mer enn første måneden... Sjekk f.eks. finn.no for brukte. TAKK for at noen greier å hoste opp et saklig svar også Men ja, det med vekt er nok viktig her .... bra tips Endret 6. juni 2013 av jonlem Lenke til kommentar
Jext Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Kan vedde en nyre på at den tredemølla blir brukt i maks 3 måneder for så og støve ned og være til enorm irritasjon pga det den kostet. Jeg kan delvis forstå en treningssykkel til heimen som et alternativ til dyr sykkel og utstyr for sykkelturer som trening men en tredemølle? Really? Tror du må ta deg en prat med kona di om hvordan bein fungerer som fremkomstmiddel når man åpner døren ut til den store verden. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Kjære vene, jeg er enig i at tredemølle virker bortkasta. Men, kjerringa ønsker seg ei, og jeg søker råd ift hva, hvordan og hvilken. Kun det. Resten klarer jeg å fikse sjøl Lenke til kommentar
twb Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Støtter forslaget om å sjekke bruktmarkedet. Men en brukt gave er kanskje ikke like stas? Jeg har sett på modellene på XXL. Den nest rimeligste, ST560 til kr 7000, er faktisk ikke så verst. Topphastighet 19 km/t, 1-15 % stigning, brukervekt opp til 120 kg. Står ikke noe om funksjoner, det kan være inspirerende å følge med på slikt som kaloriforbruk, hastighet, tilbakelagt lengde og puls. Hvis kona er seriøs, så er det også greit at den er kompatibel med pulsbelte. Modellen til 1000 kr mer er det (NORDIC TRACK T7.0). Uansett om du kjøper ny eller brukt, så tenk på at du sannsynligvis kommer til å selge den for halv pris om ett år. Viktig med riktig teknikk, ellers kan det gå slik: http://www.side3.no/article3454225.ece 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå