Gå til innhold

Bachelor oppgave. Konsekvenser for ikke å levere?

JRL

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden med en bachelor oppgave. Men jeg har hatt en del problemer som gjør at oppgaven kanskje ikke kommer helt i box til innleveringsfristen. Fristen for å melde seg av har gått, men det kan hende jeg får alt på plass til innleveringsfristen uansett, så det jeg lurer på er:

Er det noen konsekvenser for å ikke levere inn Bachelor oppgaven, annen enn at du må gjøre det til neste skole år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det, så "stryker" du i bacheloroppgavefaget dersom du ikke leverer, og kan vel da levere inn senere? Tilsvarende dersom man stryker med vilje på en eksamen, ved å levere blankt.

Jeg var inne på tanken selv da jeg skrev bachelor, men det er utrolig hva du får gjort med et par dagers hardt arbeid. Har du gjort forarbeidet og analysen (jeg jobbet på laboratorium), samt lest en del, kan du skrive hele greia på 2-3 dager.

Lenke til kommentar

Dersom du ikkje leverer og du ikkje har meldt deg av i tide så får du automatisk strykkarakter.

Dersom du får dårlig med tid så vil eg anbefale at du leverer inn det du har gjort til no. Når du då stryker så kan du kontre bacheloroppgåva og levere inn ny versjon til høsten. Då vil du ikkje tape tid på dette.

Det kan også være lurt å ta kontakt med studierådgiveren din for meir konkrete råd om kva som er lurt å gjere.

Min anbefaling vil være at du i tida framover jobber med å få det formelle på plass i bacheloroppgåva (innholdsfortegnelse, samendrag, litteraturliste, osv). Då vil i alle fall oppgåva framstå som komplett sjølv om innholdet er tynt. Dersom du får endå meir tid enn du forventer så kan du jobbe med å legge til meir innhold fram til innleveringsfristen.

NB, husk å sette av nok tid til å trykke opp og binde inn oppgåva.

Lenke til kommentar

Du burde høre med veileder angående utsettelse av oppgave. Det å stryke oppgaven er ikke særlig kjekt, men det varierer vel litt fra utdanningsinstutisjon til utdanningsinstutisjon. Der jeg studerer så vil man få mulighet til å levere oppgaven på nytt ved stryk, men høyeste oppnåelige karakter er da "E".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...