Schreiber Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Hvorfor gidder folk som ikke er fan av quests å spille et quest-basert spill? Aldri skjønt det der... Det blir feil å si at det er et quest-basert spill. Det er det ikke. Quests eksisterer ene og alene for å male en bakgrunn for spilluniverset. 95%+ av den aktive spilltiden bruker man på dungeons, raids og PVP. Altså sosial spilling. DET er poenget med MMO'er. Seriøst? Jeg rører aldri raids og PvP, og har sluttet med dungeons. Poenget er uansett at jeg aldri har skjønt hvorfor folk på død og lim MÅ spille et MMO når de vet de ikke kommer til å like det. Dermed blir det om å komme til maks level så raskt som overhodet mulig for å slippe alt tullet med å levle, bare for så å sitte og klage over at det ikke er noe å gjøre der. Og for øvrig er det ikke en bestemt ting som er poenget med MMOer. Hadde poenget med MMOer vært dungeons, raids og PvP hadde vi hatt null levels, null quests, null historie osv. Alt vi hadde hatt var dungeons, raids og PvP. Og det har vi for så vidt også. Det kalles Call of Duty. Tror bare ikke helt et MMO er noe for deg. 2 Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Hvis du spiller MMO'er for å queste er det du som har misforstått, ikke jeg Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) Nope. Problelmet er at folk som deg absolutt vil til maks level så snart som overhodet mulig, og utviklerne hører dessverre etter. Dermed har det gått så langt at det bare tar noen dager nå maks level, og likevel er det folk som synes det tar for lang tid. Hvorfor tror du f.eks Secret World skrøt av å ikke ha levels? Hvorfor tror du Guild Wars 1 lot oss starte rett på maks level med en PvP-karakter? MMORPGer handler ikke om det sosiale, om dungeons, om questing eller historien. Det handler om alt det der, og mer til. Problemet er at folk flest gir fullstendig faen, og dermed er sjangeren i ferd med å dø ut. Vanlige FPSer er så godt som utdøde, erstattet av rene online-FPSer. RTSer lages omtrent ikke mer. Single-player rollespill er så godt som utdødd. Ja, vi fikk nylig Divinity, men hvorfor tror du det fokuserer på co-op? Faktisk så mye at begge spillerne tar del i samtalene og karakterene kan begynne å krangle om de ikke er enig? Hvorfor tror du Sacred 3 skryter av å være ren co-op? Så ja, jeg fokuserer på questing og veien til maks level. Å komme dit er ikke interessant for meg. PvP er ikke interessant. Dungeons er ikke interessant mer enn en eller to ganger pr dungeon. Et MMO burde absolutt kunne fokusere mer på oss som spiller solo, og SW: The Old Republic viste en gang for alle hvor bra det kan bli. Men selv der fokuserte alt for mange på dungeons og PvP, dermed "døde" spillet fort. Ja, det er fortsatt i drift, men gikk over til F2P og har forlatt rampelyset for lengst, i stedet for å bli en revolusjon. Btw det er mulig du ikke tror det er noe i det jeg sitter her og sier, men da glemmer du at rollespill på PC faktisk var utdødd ganske lenge. Baldur's Gate fikk sjangeren i gang igjen for en stund, men nå er den i ferd med å dø ut igjen. Pek-og-klikk spill hadde en gullalder med Lucasart/Film og spill som Day of the Tentacle og Monkey Island, men den døde fort ut igjen. Det er først nå i det siste den har dukket opp igjen, og da i en helt ny utgave. RTSer er noe ganske nytt, men også den sjangeren var i ferd med å dø ut. Uten multiplayer og (kanskje spesielt) eSport hadde RTS vært utdødd nå. Bare se på hvor mange som spiller single-player vs multiplayer. Plattformspill? Så godt som utdødd. Noen få holder fast, men det er ikke uten grunn man må over til indie-scenen for å finne de fleste i dag. Endret 9. juli 2014 av Schreiber 2 Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg har overhodet ikke noe hastverk med å komme meg til level 50. Men jeg ønsker å komme dit på min egen måte. Ikke ved å tvinges til å grinde quests. De som skal først frem til 50 elsker quests fordi de da slipper å vente på andre. Men dette er altså sosial spilling. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 3 timer med wipes men fikk endelig sølv på Stormtalon, dette spillet er virkelig hardcore Håper loot patchen kommer snart tho, kjedelig etter så mange timer at det dropper ett blå item.. Lenke til kommentar
sinsyv Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 3 timer med wipes men fikk endelig sølv på Stormtalon, dette spillet er virkelig hardcore Håper loot patchen kommer snart tho, kjedelig etter så mange timer at det dropper ett blå item.. Hva er endringene som kommer? Og er det noen som vet hva som skjer med Ap for warr i forhold til finess og brutality? Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Loot patchen kom i dag og den er dritt. Ingen grunn til å gjøre adventures lenger, siden loot tabellene er så store. Det regner blå items men epics har veldig liten sjanse å droppe Før kunne man iaf kjøre for gull og få noe forutsigbarhet For dungeons er det veldig få som klarer gull konsistent men må være ekstra dritt for de... Så TL;DR om denne patchen er at den er bra for ræva PUGs og dårlig for organiserte folk i guilds Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Loot patchen kom i dag og den er dritt. Ingen grunn til å gjøre adventures lenger, siden loot tabellene er så store. Det regner blå items men epics har veldig liten sjanse å droppe Før kunne man iaf kjøre for gull og få noe forutsigbarhet For dungeons er det veldig få som klarer gull konsistent men må være ekstra dritt for de... Så TL;DR om denne patchen er at den er bra for ræva PUGs og dårlig for organiserte folk i guilds I WoW får man episke ting bare man slepper en dritt , episke ting skal være litt sjeldent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Noen i wildstar support sender falske meldinger til folk om at mailen er misbrukt. Ops ops. Vet ikke om det er korrekt men han det skjedde med sjekka sendte Mail, ingenting var uvanlig. Så ber de deg bytte passord på mailen. Hva er dette for noe tull. Og hvordan kan de vite at mailen din er misbrukt? Har de passordet hans? Ingen uvanlig aktivitet eller scam linker å spore. Endret 19. juli 2014 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Sånne mails er ren phising bullshit. Bare rapporter det som spam. Det har heller ingenting med Wildstar support å gjøre. For å si det sånn har jeg fått en hel drøss med mails om at WoW-kontoen min har unormal aktivitet, at passordet er for gammelt, at jeg er i fare for å bli bannet og så videre. Litt merkeilg, siden jeg ikke har spilt WoW siden BC var ny... Litt verre var det å få vite av DNB at kontoen min der var i fare for å bli stengt av en eller annen grunn jeg ikke husker engang. Det høres ille ut... hadde jeg faktisk hatt en konto der, noe jeg ikke fikk før to måneder senere. 1 Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 I WoW får man episke ting bare man slepper en dritt , episke ting skal være litt sjeldent. Ja Carbine kom med en oppklaring for et par dager siden. https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/98869-on-the-recent-loot-changes/&do=findComment&comment=1010578 De trodde de færreste kom til å få gull i adventures og epics kom til å bli rewards for hard effort. Viste seg jo at gold adventures ble normalen for de aller fleste. Problemet er at de dreit seg ut og lot adventures droppe epics i utgangspunktet, så spillerne fikk helt andre forventninger til loot. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Adventures er veldig enkle. Og er du i en guild vil du få gull hver gang omtrent. At man fikk epic gear for adventures kan jeg være enig var en feil. Endringene i loot-systemet er både bra og dårlig. Du har ingen garanti for epic gear lenger. Uansett er de ikke nødvendigvis så bra, siden man kan lage eget blue gear som er bedre. Jeg liker at man har en sjanse til å få noe verdig hver gang, men de burde endre litt på det. Å få bronse burde ikke gi noe ekstra loot chance. Det er på raids man vil få skikkelig gear i spillet. Og hvor den virkelige utfordringen ligger. Problemet per i dag er ikke nødvendigvis Wildstar sitt loot-system, men heller hvordan folks oppfatning av MMOer. Spesielt etter WoW hvor man altfor lett får belønning og godt gear. Selv har jeg ikke spilt mye WoW. Jeg kommer i fra Aion hvor det er mindre sjanse til å få loot enn Wildstar. Langt mindre også. Dermed har jeg lite problemer med at sjansene er mindre etter endringene. For min del er det utfordringen er bryr meg om. Det er der Wildstar virkelig briljerer. I de siste dagene har min guild trent på Stormtallon (veteran) og vi klarer han nå nesten hver gang. Å få det til var virkelig kjekt, til tross for mange wipes. Ser virkelig fram til flere utfordringer med andre dungeons. Etter snart 2 måneder føler jeg at loot fremdeles er på et tidlig stadium. Folk fleste er for fokusert på det. Man vil ikke kunne få det beste gearet uten å ha slitt seg gjennom noe spesielt. Dagens samfunn er for opptatt av belønning for den minste ting. Det er på tide å lære seg at man faktisk må jobbe hardt for å få noe. 1 Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Problemet med både adventures og dungeons er at det er altfor lite XP... på level 15 får du over en halv level. På level 25 én bar. Tør ikke tenke på 35 eller 45 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Adventures og Dungeons er ikke der for å gi XP, men loot og erfaring. Det er trening for å gjøre deg klar for raid. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Adventures og Dungeons er ikke der for å gi XP, men loot og erfaring. Det er trening for å gjøre deg klar for raid. Adventures er da på ingen måte trening for noe som helst utenom å dø av kjedsomhet. Det er dessverre litt av problemet til WS. Vanskelighetsgraden går fra 0 (adventures) til 100 (dungeons). Endret 23. juli 2014 av Lunalotic Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Adventures er der for å trene deg i å lage grupper og samarbeide for å utføre oppgaver. Det er flere typer adventures som krever at du blir bedre på forskjellige funksjoner. Dungeons er neste steg i treningen. Hvor lærer hvor viktig interrupts er og å kommunisere med andre spiller mer effektivt. Gjerne via voip. Og dermed kommer veteran, hvor det er langt vanskeligere og som viser hvor klar du er for raids. Ofte DPS-sjekk for gruppen, hvor du må ta ut fiender innen en viss tid. Med attunement vil du dermed bli klar for raid hvor alt det du har gjort i adventures/dungeons blir satt til test. Jeg har gått gjennom dette med mange av våre medlemmer og det hjelper å bygge erfaring via dette. Om raid hadde vært tilgjengelig uten attunement så hadde det vært utrolig mye syting og klaging av de som ikke forstår hvor vanskelig spillet skal være. Om du ikke klarer dungeons på veteran så er du ikke klar for noen videre utfordringer spillet vil kaste deg inn i. Endret 23. juli 2014 av TCi Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 De kunne fint hoppet over level 1-49 og heller konsentrert seg om å lage et endgame spill siden det er eneste fokus. Lenke til kommentar
Slaskyy Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Noen som har en ekstra guest pass å gi bort? hadde vært greit å være sikker på at pc-en taklet det før jeg kjøper noe. Mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Alperrin Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Noen som har en ekstra guest pass å gi bort? hadde vært greit å være sikker på at pc-en taklet det før jeg kjøper noe. Mottas med stor takk! 9Q45SY48QFJLPXBO8PDT her har du et Lenke til kommentar
Alperrin Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hvilken server er det folk spiller på? Skulle gjerne vært på en server med et semi norsk guild Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå