bamsefar Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg spiller som Medic, og har tenkt å ta rollen som healer ved lansering. Så langt har jeg fått raidet et XX antall timer med denne klassen, og føler jeg har grei peiling på hva som foregår. Jeg har også levlet både en Esper og Spellslinger til 32, for å se hvordan deres egenskaper er.Husk at det fortsatt er minimum to store patcher før lansering, og mye kan og vil forandre seg. Spesielt Medic MÅ forandre seg, ettersom vi har gått fra det ene ekstreme ytterpunkt til det andre.I Wildstar så er combat-systemet i stor grad lagt opp til freeform. Det betyr at telegrafene på bakken bestemmer hvor og hvor mange du treffer, og ikke tab-targeting eller valg fra liste.Healing fungerer likt, men det er forskjellig hvilke av klassene som har freeform heals og hvem som har direct target heals.Medic:Har BARE freeform heals, noe som gjør at vi er godt egnet til gruppe healing, da vi enkelt kan sveipe over flere spillere om de er posisjonert riktig. Distansen på disse er svært korte (dette gjelder for øvrig for Medic DPS også) og er vel det dobbelte av melee-range. Til gjengjeld så er de breie.Problemet med freeform heals er at det er en cap på hvor mange som kan heales av de, og for øyeblikket er disse ikke smart heals (dvs, den som har minst hp blir ikke nødvendigvis healet om det er en gruppe på 7 du sikter på, hvor bare 5 kan bli healet.Dette gjør det vanskeligere for oss å main tank heale, spesielt om DPS står på tanken. Alt dette går selvfølgelig under spillerferdigheter og koordinasjon, men det er noe å tenke på.Spellslinger:Spellslingeren har god rekkevide, men de er smale. SS har et par-tre target heals. Det vil si at du velger et mål fra raidlisten (addonen Grid eksisterer alt, om du kjenner til denne. Resten er freeform. SS har for øyeblikket en enorm skillcap, da innate ability spell surge er en mekanisme man elsker eller hater, og som man MÅ mestre. Denne brukes i kombinasjon med en ability, og gjør den enten bedre eller forandrer på den.For øyeblikket er det særdeles få som spiller SS, og langt færre som gjør det som healer. Man forventer at Spell Surge vil bli forbedret, eller forandret.Esper:Har uten tvil flest target heals, og er den klassen som har best range. De har for øyeblikket også en av de bedre AOE healsene, og kan gjør det meste. Ulempen er at man må i stor grad stå i ro mens man bruker abilitiesene, og dermed er sårbar i kamper hvor man er konstant i bevegelse. Så langt har ikke dette vært et stort problem, men hele poenget med Wildstar er at man skal bort i fra stillestående kamper, og det skal kreve mer av dine spillerferdigheter.Jeg vil rangere de beste healerklassene som det står nå til å være Esper først, med Spellslinger en hårsbred foran Medic. Før siste patchen var Medic desidert sterkest, men det var takket være bugs som nå har blitt overkorrigert, hvor igjen de fleste AMPs og tier abilities nå ikke fungerer. Resultatet er lav healing med builderen vår (Emission) og enorme fokus (mana) problemer. Har troa på at ting ordner seg, så velg ut i fra hva tankegangen til klassen er. Medic mest mobil, Spellslinger en mellomting og Esper mest stasjonær. Lenke til kommentar
The Credible Hulk Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Husk at det kommer nytt interface da. Huh? Er det sant? Var det mange som klagde? Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Husk at det kommer nytt interface da. Huh? Er det sant? Var det mange som klagde? Tydeligvis mange nok, men har ikke registrert stort på beta-forumet. Kan fort være at jeg så på feil sted til feil tid. Blogginnlegg om ny UI; http://www.wildstar-online.com/uk/news/wildstar_ui_20_preview_less_is_more.php/ Ny UI; http://www.wildstar-online.com/media/uploads/images/article-images/HUD_labeled.jpg Lenke til kommentar
The Credible Hulk Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Nye UI ser mer tradisjonelt ut, men også bedre. Spillet støtter jo mods uansett, så det spiller nok liten rolle. Det som irriterer mest for min del er NPC interactions/conversations. Lenke til kommentar
carzas Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Fant dette spillet veldig underholdene. Er litt overrasket over at det er såpass lite hype rundt det, men det er kanskje like greit at det får starte relativt rolig. Er det noe norsk community annet enn denne tråden? Lenke til kommentar
K-van Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Då var Wildstar forhåndsbestilt Gleder meg til å prøve det nye UI'et. Og vil sei at det gamle var meir tradisjonelt enn det nye. Lenke til kommentar
The Credible Hulk Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Fant dette spillet veldig underholdene. Er litt overrasket over at det er såpass lite hype rundt det, men det er kanskje like greit at det får starte relativt rolig. Er det noe norsk community annet enn denne tråden? Samme her Carzas, og ja, det er litt rart det ikke har fått mer oppmerksomhet. Dette spillet har vært under utvikling lenge, og har nok ikke samme markedsføringsmuskler som en del andre. Men som noen påpekte over så kan jo det være positivt. Som regel kommer "the next big thing" snikende Finnes en norsk Wildstar-side med egen guild tror jeg, ellers er det vel ikke. Vet ikke hva slags planer folk her på forumet har, om vi ruller på samme server eller hva Endret 1. april 2014 av The Credible Hulk Lenke til kommentar
carzas Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Ja, Fant dette spillet veldig underholdene. Er litt overrasket over at det er såpass lite hype rundt det, men det er kanskje like greit at det får starte relativt rolig. Er det noe norsk community annet enn denne tråden? Men som noen påpekte over så kan jo det være positivt. Som regel kommer "the next big thing" snikende Finnes en norsk Wildstar-side med egen guild tror jeg, ellers er det vel ikke. Vet ikke hva slags planer folk her på forumet har, om vi ruller på samme server eller hva Ja, og jeg leste i går at de vil inkludere et par trial-pass med hvert spill, så da satser de vel en del på "word of mouth", og det tror jeg passer bra her. Er enklere å få venner hekta når de faktisk kan prøve det før de kjøper noe som helst. Lenke til kommentar
carzas Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Masse keys til helgens beta her: http://www.wildstarforums.com/news/27858-the-wildstar-beta-key-giveaway-is-open-to-all-plus Så kan man prøve å se om det er noe som fenger! Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Virket heller dårlig da Curse mener at jeg tydeligvis ikke er i Norge... Lenke til kommentar
carzas Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Bare logg inn først så funker det:) Lenke til kommentar
carzas Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Litt flere realms denne weekenden. Hvilken er dere på? Jeg er på Mikros atm. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Godt de fikset nytt UI, likte ikke det jeg så når jeg logget inn på betaen for noen uker siden. Men det støtter altså mods i den grad at man kan lage helt nytt UI selv, slik som man er bortskjemt med fra f. eks WoW? Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Men det støtter altså mods i den grad at man kan lage helt nytt UI selv, slik som man er bortskjemt med fra f. eks WoW? Jepp. Selv hele brukergrensesnittet Carbine lager består av addons du kan slå av/på og fikle med etter eget ønske. Her finner du de aller aller fleste addons til WS: http://www.curse.com/ws-addons/wildstar Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Verdt å nevne at en del av utviklerteamet er på PAX EAST, og her har du 1 time med Wildstar. http://www.twitch.tv/pax/c/4048491 Ting som blir vist fram som man ikke har sett før:- Ny UI in action- Nye solo dungeons som skal drive selve hovedhistorien framover. Ikke implementert i beta. - 40 man raid + gear (gearet er dataminet tidligere, men kult å se det live) - Raidbloopers. Oh the joy Samtidig er det en ny flick som viser Warplots for de som ikke vet hva dette er. 1 Lenke til kommentar
Tønne Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Her viser de fram noen raids i spillet, og det ser helt fantastisk ut :O https://www.youtube.com/watch?v=te1O4bgzlTA Lenke til kommentar
Blake Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Forhåndsbestilte deluxe pakken rett før helja så nå sitter jeg bare å gleder meg til sommeren. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Pre-ordret det i dag direkte fra NC soft, men sitter her og venter på koden slik at jeg kan begynne med beta i helgen. Hvor lang tid tar det før den koden dukker opp ? Ah, skjønte det til slutt. Er bare å se bort fra spm. over. Endret 19. april 2014 av firberblad Lenke til kommentar
carzas Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Ah, borte hele denne helgen + første-mai helgen, satser på en bonus weekend i mellom! Men er vel greit å få unnagjort litt reising med sambo før juni:) Hvordan liker dere den nye UI´en? Så endel EU spillere hadde problemer på fredag, og at de utvidet betaen pga det? Merket dere det? Endret 20. april 2014 av carzas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå