Gå til innhold

Nytt MMO - Wildstar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er lei beta allerede... skulle ønske spillet kunne komme ut allerede. Føler ikke for å spoile meg for mye for launch.

Jeg liker heller ikke å spoile for mye med betaer, så jeg pleier å velge en klasse jeg vet er minst sannsynlig jeg kommer til å satse på i fullversjonen. Likte for eksempel ikke barbaren i Diablo 2, så spilte mest barbar i betaen til Diablo 3. ;) (irriterende nok var barbar likevel den første jeg fikk til maks level i Diablo 3...) :p

 

Kva er intrykket av dei forskjellige klassane så langt?

Har testet det en liten stund nå som Esper, og liker det godt. Er fortsatt skeptisk til hvor forskjellig de forskjellige veiene egentlig er i lengden. Er settler og soldier virkelig så forskjellige? Jeg var settler, og jeg må likevel løpe rundt og drepe ting. Men på den annen side har jeg et oppdrag der jeg bygger ting rundt et kræsjet romskip. Riktignok krever det materiale vi med all sannsynlighet ikke får uten å gå i kamp senere, men likevel, det lover bra.

 

Ellers var det litt plattform-hopping (digger sånt), og en del rot rundt omkring for å finne de jeg skulle snakke med. UIet må få seg en solid overhaling, men ellers lover det veldig bra. Kan nok bli en del timer med dette. :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke som settler å ta livet av noe som helst. Alle materialene finner du på bakken. Du får de likevel fra mobs, og dette hjelper jo ift hvor kjapt du får tak i disse.

Jeg ville personlig gitt litt blanke i hvordan du leveler din path, men heller fokusert på hva du får ut av det.

Soldier gir uten tvil mest for deg som holder på alene, som f.eks i PvP.
Settler gir mye bra i et PvE ståsted.
Du som ønsker raide... La meg bare si at du ikke kan få for mange Scientist med summon.

Explorer gir deg og din gruppe nesten ingenting, og her håper jeg vi ser forbedringer.

Lenke til kommentar

Pathen påvirker ekstra-tingene du kan gjøre mens du spiller, pluss abilities.

Liker du å drepe ting, gå for soldier. Du får tilgang til flere av de vanlige questene for å si det slik, f.eks. SWAT(teste våpen, altså drepe mobs på diverse måter utenom det vanlige) og holdouts(drep x antall waves innenfor en viss sirkel).

Liker du å utforske, gå for explorer. Da vil du få oppdrag hvor du skal klatre opp høye steder, utforske huler(som kun er tilgjengelige for explorers) og slikt.

Litt sketchy på de to neste;

Liker du å bygge ting, gå for settler. Du samler mats O-V-E-R-A-L-T i verden, og bygger ting på utvalgte steder som xp-buff stasjon, hp-regen stasjon osv.

Liker du å lære og utforske, gå for scientist. Her aner jeg ikke stort, annet enn at du scanner ting og dermed får både kuriosa om lore, samt buffs her og der.

 

Så riktig det, uavhengig av hvilken path du velger må du sloss som vanlig. Pathen påvirker ekstramateriell under leveling og abilities du kan bruke både underveis og endgame. Det er altså kun et krydder under leveling, og har ikke registrert at de har påstått noe annet. Så har du hvor stor betydning dette krydderet har for deg da.. :)

 

I beta er jeg en Warrior Explorer, men live kommer jeg til å være noe annet enn explorer. Scientist eller Settler, har ikke helt bestemt meg, men heller mot sistnevnte. Vendorbot er ganske kjekt i raids, itillegg er det digg å ha buffs under questing. Samtidig, summons i raids kan ikke undervurderes. Vi har selv brukt det en hel del i de få raidsa vi har fått til.

Endret av Sleggefett
Lenke til kommentar

Det er ikke av stor betydning spillmessig, bare skuffende. De kunne gjort så mye mer ut av det. SW: Old Republic har jo en hel historie for hver eneste klasse, komplett med full VO hele veien, valg med konsekvenser, companions og hele greia. Da holder det ikke å skryte av path-systemet, når det kun er noen få quests her og der det er snakk om. Men på den annen side er det svært få, om noen, som faktisk holder det de lover, så jeg regnet ikke med at Wildstar skulle være et unntak. Men bra blir det nok uansett. :)

Lenke til kommentar

SWTOR kostet også rundt halvannen milliard kroner å utvikle... alle pengene brukt på VO og slik skulle istedet vært brukt på spillmotor og spillmekanikk, men EA ville ha en WoW-konkurrent og krevde at de brukte Hero-engine, så :(

Path er nok ikke så viktig nei, handler mest om hva du synes er morro å gjøre, og hva slags ekstra utility abilities du vil ha.

Lenke til kommentar

Geez... poenget er at vi må sloss som vanlig, uansett hvilken path man velger. Dermed er valget av path ikke så viktig som de påstår.

 

Nei, absolutt ikke. Du trenger ikke slåss i det hele tatt som Explorer eller Settler. At du må kjempe deg gjennom fiender for å levle din karakter, og samtidig da kan plukke opp ting og tang fra bakken forandrer ikke på du kan omgå å ta livet av en eneste mob om det eneste du ønsker er å levle din path. Det blir mer springing og du må til tider unngå fiender, men det er fullt gjennomførbart.

 

Om du virkelig vil, så kan du som Settler springe rundt i nybegynnersonene og levle deg hele veien opp. Det kommer derimot til å ta avskyelig lang tid.

Lenke til kommentar

En annen sak jeg la merke til var at class abilities tok slutt ved level 32. Har de rett og slett ikke laget ferdig abilities over det nivået, eller finnes det ingen? :O

 

Høyeste level for en path ability var vel level 10 tror jeg, men da altså path level 10.

Det er helt riktig, du får ingen flere etter lvl 32, ei er dette planlagt.

 

Det er flere grunner til dette, men hovedgrunnene har blitt beskrevet i intervju, og er følgende:

1) På lvl 25 og 45 får du mulighet til å bruke nok abilitypoints (AP) slik at du låser opp en tier, som forbedrer eller som kan gi deg nye egenskaper til hva enn slags ability vi snakker om. Dette gir jo derfor på sett og vis deg flere nye abilities etterhvert som du får flere AP, og dermed kan ha flere T4 eller T8 abilities.

2) Wildstar er et MMO etter en litt "gammel" modell, hvor ting skal være litt utfordrende.

Både raids, men også dungeons er langt i fra enkle, og de vil kreve endel egeninnsats fra spillere som er "oppfostret" til at man kan bort i mot få AFK og likevel få loot på slutten. (For de som ble redd nå, så er adventures langt lettere, og mer passende å starte i for mange).

Ved å ikke gi spillere noen nye ting etter lvl 32, sikrer man at så mange som mulig har fått prøvd ut alt de har fått opp til da, og klarer å se verdien av de i enhver situasjon.

 

Tross alt, Wildstar er et spill med Limited Action Set (LAS). Med bare 8 abilities du kan bruke til enhver tid, men med mulighet til å bytte når du er ute av combat, så blir det mer krevende i forhold til hva det forventes at du som spiller har kontroll over, i forhold til din klasse.

 

Kort sagt, hadde vi fått abilities opp til 50, som alle skulle være like viktige, så hadde vi trengt mer enn 8 slots på vår LAS, og da hadde poenget forsvunnet.

 

Jeg reagerte også på dette når jeg kom til 35-36, fordi jeg følte at noe manglet. På sett og vis føltes det som om det nå bare var en grind fram til 50. Jeg hadde derimot til da ikke benyttet meg skikkelig av mulighetene som ligger i tiering, og når jeg så potensialet så forsvant denne bekymringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2) Wildstar er et MMO etter en litt "gammel" modell, hvor ting skal være litt utfordrende.

Både raids, men også dungeons er langt i fra enkle, og de vil kreve endel egeninnsats fra spillere som er "oppfostret" til at man kan bort i mot få AFK og likevel få loot på slutten. (For de som ble redd nå, så er adventures langt lettere, og mer passende å starte i for mange).

Takk, det er noe av det beste jeg har hørt på lenge. Gleder meg enda mer nå enn før. :D

Lenke til kommentar

Det stemmer, jeg har selv bestilt derifra. Jeg er dog ikke sikker på om jeg har fått en EU eller NA key. Min konto er EU, og det svirrer fortsatt uklarheter om du får knyttet en key fra en annen region til kontoen din. I så tilfelle er alt bra, men om ikke så kan man få en overraskelse når de i Mai skal skru på EU servere og når region lock blir skrudd på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...