Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Å stryke i praksis - konsekvenser?

Anbefalte innlegg

Hei!

Går første året på spl. utdanning og er i første praksis, altså på sykehjem. Dette har gått strålende, inntil jeg fikk post-op. sårinfeksjon etter midtevaluering og ble lagt inn på sykehus.

Av en praksis bestående av (minst) 300 timer over 10 uker, kan en kun ha 10% fravær, noe jeg er langt over nå. Jeg hadde allerede 10% fravær fra jeg opprinnelig fikk infeksjon, og fikk enda mer etter innleggelse. Har en fantastisk veileder, som prøver å legge til rette for at jeg kan fullføre, men blir vanskelig når jeg ikke kan svare konkret på når jeg faktisk er tilbake.

Jeg vet at jeg kan ta praksis opp igjen, men er det slik at jeg ikke får går videre til sykehuspraksis dersom jeg nå blir strøket? Ble fortalt at en måtte ha fått godkjent sykehjemspraksis for å få praksisplass på sykehus? Noe som i og for seg er logisk nok, bare.. potensielt veldig uheldig for undertegnede.

Mvh. stresset spl.student.

#edit. er klar over at jeg kan jobbe meg inn etter endt praksisperiode, men dette går ikke lenger da jeg begynner å jobbe fulltid for sommeren i den faste jobben min like etter endt praksis.

Endret av frozn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner eg ikkje så godt til sjukepleierutdanninga, men eg vil på det sterkaste anbefale at du tar kontakt med din studierådgiver så raskt som mogleg. Der vil du få svar både på korleis systemet er lagt opp, og korleis du kan få hjelp til å komme på rett kurs igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...