Gå til innhold

"Default plug-in 1.0" chrome

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med dette fryktelig irriterende viruset?

Det gjør ikke så altfor mye atm, utenom at det virker som det keylogger, og dermed tar litt fart, men det største problemet er vel at det er overaskende hardt å bli kvitt.

(For å unngå forvirring selv om det heter default plug-in virker det som det er en extension, der det kommer frem værtfall)

Jeg googlet det naturligvis ganske kraftig, men det kan virke som dette problemet muligens er litt lite utbredt?

Det første jeg gikk til var naturligvis å åpne extensions på chrome, slette det der (er vel lett å gjette at noe slikt ikke fungerte) Det kommer bare opp neste gang man åpner chrome igjen som "new extensions have been installed"

Fant derfra plugin ID'n med å kjøre developmode, slettet hele denne plugin mappen derfra i programs/google/chrome/application/extensions men dette løste absolutt ingenting heller.

Herfra er jeg litt "at a loss", kan jo nevne at virus-søk finner absolutt ingenting, prøvde også å slette helle chrome mappa og reinstalle men det fikser heller ingenting.

Jeg vet en løsning ville vært å formatere, men det er rett og slett for mye jobb. (orker ikke å installere 400gb verdt av programmer på ny)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er 100% sikkert ikke en vanlig førinstallert plug-in for chrome.

Det kommer ikke på noen andre datamaskiner med chrome, jeg har prøvd å reinstallere som sagt for å fjerne den, jeg har prøvd å slette den (det går å slette men den bare installerer seg selv på nytt med ny ID.

Når jeg prøver å forandre "permissions" på preference arket så reinstallerer den seg på nytt med full preferences (og den gir seg lov til å logge alt du gjør på dataen basicly)

Det er ikke snakk om at det er en simpel jobb som å slette en mappe med samme ID som sagt, da dette er blitt testet. Ergo det er en nyere/annen form en det som blir snakket om her: http://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/eAMUtQjr3t8

Skal få kjørt gjennom søk etc så jeg får tak i en logg :)

Lenke til kommentar

Er inget virus det der Gnurk!

Hvis det er buffer-overrun-beskyttelse mot exploit i hull.extensions.default du söker, så er det best å forlate chromium webkit sdk i sin helhet eller skifte til en chromium-basert browser som har patchet den google-cia bakdören...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...