Gå til innhold

Utleiepris Elektriker

Anbefalte innlegg

Har ca 15 års erfaring som elektriker på industri, onshore, og båter.

Men for 2-3 år siden startet jeg eget firma innen et annet yrke, og sa opp jobben som elektriker.

Men nå vil tidligere arbeidsgiver leie meg inn til noen prosjekter.

Hva er da fornuftig pris å ta pr time?

Holder til sentralt på Sørlandet.

:innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva pris du vil ta må du nesten bestemme sjølv, det vil også være avhengig av kva din tidligere arbeidsgiver er villig til å betale.

Men som utganspunkt så bør du ta minimum det du hadde i lønn før, pluss det du trenger ekstra i form av arbeidsgiveravgift og liknande. Du må også huske å legge til ein profittmargin for firmaet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med din erfaring så ville jeg nok tatt en 50% i tillegg til vanlig timelønn. De sparer jo arbeidsgiver avgift og risiko for sykmeldinger da du sikkert bare vil fakturere han effektiv tid.

Vet at som elektriker på land så gikk lønna opp fra 200 til 300kr, så får du i tillegg km for å holde egen bil. Da tjener jo arbgiver 250kr per time på deg, + han får salg av materiell....

På offshoreskip er det jo noen som har blitt leid inn til 50% der også, men der er det dårlige tider nå. Betaler ikke en krone ekstra til folk med kompetanse og erfaring, leier heller inn udugelige folk uten fagbrev og litt elektro erfaring. Skummelt å se hvor dårlig elektro yrket er beskytta på sjøen:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...