Bully! Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hei. Har en PC jeg selv har bygget fra deler kjøpt hovedsakelig fra komplett. Den virket helt knirkefritt (i alle fall tilsynelatende) i starten. Så fikk jeg et lite problem: det nytter ikke å bruke "avslutt" - funksjonen i Windows 7. Det som skjer da, virker det som, er at maskinen skrur av Explorer - skjermen blir bare svart. Men maskinen skrus likevel ikke av, selv om jeg venter i flere timer! Det som er merkelig er at det samme ikke skjer i Ubuntu. Der slår den seg av normalt. Jeg skulle gjerne hatt fikset dette, sett at det var en enkel fix på dette. Kan det ha noe med maskinvaren å gjøre, selv om det kun er i Windows dette ikke funker? PS: Det er litt stress dette, for om jeg skal reboote i Windows så må jeg åpne kabinettet for å skru av stømmen til PSU - det nytter ikke å bruke powerknappen på utsiden av kabinettet... Har et LIan Li - kabinett... Lenke til kommentar
code Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Er det mulighet for at du har koblet Motherboard pins feil? Nå er det såpass lenge siden jeg ikke var på en laptop, men har dem power-options på stasjonær data som på laptop, hvor du kan velge hva power-button skal gjøre? Evt. har du prøvd å skrive i cmd: "shutdown -s" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå