Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hei. Jeg driver og setter opp en Minecraft-server i kjelleren, men kommer ikke gjennom routeren. Det er en ZyXEL P-2812HNU-F3. Jeg har fikset alt av innstillinger, port-forwardet, men når jeg leter etter Ipen på IpChicken og kobler til, kommer jeg ikke igjennom. Noen anelse om hvorfor? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Har du en egen router etter Zyxel'en? Ta et screenshot av portforward siden i Zyxel'en og legg det ut her, så vi kan se om det stemmer det du har gjort Lenke til kommentar
Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Har du en egen router etter Zyxel'en? Ta et screenshot av portforward siden i Zyxel'en og legg det ut her, så vi kan se om det stemmer det du har gjort http://tinypic.com/r/jt70gg/5 Jeg har ikke en egen router Endret 4. juni 2013 av Leif Erik Larsen Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ser riktig ut det egentlig, så lenge IP adressen der er adressen til serveren da.... Har du noen brannmur(er) som kan sprerre da? (Zyxel, serveren, din pc?) Lenke til kommentar
Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Har lagd rule gjennom på pcen og ruteren :/ Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Da er det mulig at det ikke er gjort riktig da.... Men hvilken IP bruker du når du skal koble til? Har du prøvd både Intern og ekstern IP? Lenke til kommentar
Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg bruker den som kommer opp på IpChicken, vet ikke hvilken det er jeg Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Jeg ville gjette på at du må sette WAN Interface til ADSL eller VDSL avhengig av hvilken linje du har Endret 4. juni 2013 av Ascubal Lenke til kommentar
y tho Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Spørrs litt på instillinger på servern også, du kan ikke bare trykke start. På server. hvor instillingene er må du ta IPV4 ipen som du får ved CMD / ipconfig Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg bruker den som kommer opp på IpChicken, vet ikke hvilken det er jeg Det er din public IP og den som skal brukes av andre i såfall... Har du fått noen andre utenfor ditt nett til å prøve og koble seg til? Kan være at Zyxel'en ikke tillater loopback tilbake til ditt eget nett. Prøv med intern IP'en til servern og få eventuelt noen andre til å prøve å koble til med public IP'en din. Husk at portnummeret må være med for at det i det hele tatt fungere... Altså IP adresse:portnummer Lenke til kommentar
Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Okei, jeg har prøvd og lekt litt rundt med forskjellige innstillinger. Jeg prøvde og åpne port 25565 (for minecraft) med både adsl og vdsl. Med brannmur og uten. Sjekket på en side om de får kontakt med porten. Men de fikk ikke det med noe av dette.. Hva kan det være da? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Har du prøvd det som jeg sa da? Lenke til kommentar
Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Ja, serveren står hos foreldrene mine, så jeg har alltid prøvd på et annet nettverk. Det er den som ikke funker. Jeg driver egentlig å lurer på om det er noe blokkeringer for dette som Telenor står bak. Det er mange som har problemer med ZyXEL routere som kommer fra Telenor folkene... Jeg har jo hatt server før også, men ble så lei det tullet så jeg bare satt opp Hamachi. Jeg skal jo egentlig bare få fikset det så skal jeg sette opp DNS på domenet mitt. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Nå blir jeg litt forvirra her..... Portforwardinga, som du la ut bilde av, det er fra foreldrene dine sin router? Og IP'en du får på IPchicken, har du gått inn på den sida fra foreldrene dine sitt nett? Lenke til kommentar
Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Selvfølgelig Jeg styrer Serveren med TeamViewer Lenke til kommentar
strikas80 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Det er veil ledning på nettet.. viss ikke portforwarding funger må du ENTEN restarte rutrene for att det skal tre i gang. Her er en tråd som du kan se: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/portapning.jsp Her forklarer dei nøye ka du skal gjøre for att det skal fungere. En venn av meg har samme ruter som deg og han fikset det etter å ha lest tråden. Håper det skal fungere! Endret 5. juni 2013 av strikas80 Lenke til kommentar
Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg får opp: siden finnes ikke Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Kjører selv en Minecraft server via en sånn Telenor router som du har. Har åpnet porter som du har vist på bildet (bare at jeg har VDSL som WAN Interface) og routet dette videre til en pfSense boks som igjen router det til selve serveren. Så tviler på at Telenor har sperret noen porter. Men ja, det er mye tull med disse ZyXEL routerne Telenor kjører ut. Som nevnt ovenfor, kanskje en restart av routeren vil gjøre susen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hehe bra... Nei da høres det rart ut assa..... Porten er åpnet korrekt i routeren og så lenge den peker til korrekt intern IP, så skal det ikke være noen annen grunn, nettverksmessig, som jeg kan se nå, som gjør at det ikke skal fungere.... SIKKER på at det ikke er noe annet i veien her? Andre routere, brannmurer, feil IP adressering....?? Lenke til kommentar
Leif Erik Larsen Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Hehe bra... Nei da høres det rart ut assa..... Porten er åpnet korrekt i routeren og så lenge den peker til korrekt intern IP, så skal det ikke være noen annen grunn, nettverksmessig, som jeg kan se nå, som gjør at det ikke skal fungere.... SIKKER på at det ikke er noe annet i veien her? Andre routere, brannmurer, feil IP adressering....?? Begynner og bli sliten av alle tall og punktumer nå, så tenkte jeg skal ta en liten pause, også gjøre det helt fra begynnelsen igjen, trinn for trinn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå