Gå til innhold

[Løst] Hjelp til Første kamera, 650D?

Anbefalte innlegg

Hei som sagt er jeg ute etter mitt første speilrefleks kamera.

Skal brukes til å ta fotografi av natur,hunder og hverdagslige ting.

Tenkte meg Canon 650D men ser at det er omtrent ingen som selger den mere. Så da er vel nesteCanon 700d?

Tenkte å bruke maks 6000~kr

Eller om dere har andre anbefalinger?

Har ikke noe imot Nikon eller de andre. bare hørt mye bra om 650:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe imot Nikon eller de andre. bare hørt mye bra om 650:)

650D og 700D er så og si like. Liker du 650D vil du nok bli fornøyd med 700D også. Tilsvarende modelle fra Nikon er D5200, også et veldig bra kamera.

Lenke til kommentar

650D og 700D er så og si like. Liker du 650D vil du nok bli fornøyd med 700D også. Tilsvarende modelle fra Nikon er D5200, også et veldig bra kamera.

Så av Canon 700d og NikonD5200 hva ville du anbefalt og noen spesiell grun?

takk for rask svar

Lenke til kommentar

Så av Canon 700d og NikonD5200 hva ville du anbefalt og noen spesiell grun?

Har ikke noen sterke meninger om hva som er best av disse, begge er bra. Er det noen spesiell finesse du er på jakt etter kan det være avgjørende. Ellers bør du ta en tur å se/kjenne på kameraene - det kan være avgjørende hvordan du liker grepet eller plassering av knapper. Når det gjelder bildekvalitet har D5200 en liten fordel, når det gjelder video har nok Canon litt flere muligheter i videomodus (men er video veldig viktig bør du velge noe helt annet). Har du venner som bruker Canon eller Nikon kan det også være et argument hvis du har mulighet for å låne linser.

Ellers ser det ikke ut til å være noe problem å få tak i 650D som fortsatt er på lager mange steder.

Et argument for å gå for 700D over 650D er hvis du skal ha med 18-55 standardzoom, det følger en nyere versjon som har gjort det bedre i test med 700D (men ikke i alle butikker) som heter 18-55 IS STM.

Lenke til kommentar

Hvordan er 700D i forhold til nybegynner/første speilrefleks? Vurderer det selv :D Og hvor kjøpte du, og pris?

Vennligst unnskyld litt språklig pirk: "Som" er et helt utmerket ord som passer mye bedre enn "i forhold til". Sistnevnte uttrykk gir ikke mening i den setningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er 700D i forhold til nybegynner/første speilrefleks? Vurderer det selv :D Og hvor kjøpte du, og pris?

Hvordan er i forhold til andre vet jeg ikke, da dette er mitt første kamera. Men 700D er veldig lett å lære, står tips osv på meste inne i menyene.

Så ja jeg er veldig fornøyd med 700D. + Touch screen syntes jeg er veldig greit:)

Hvor å kjøpe det er vel opp til enhver person, jeg kjøpte på Lefdal fordi jeg fikk rabatter der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...