Braindead Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har planer om å kjøpe et USB 2.0-kort og et nettverkskort til ei bærbar maskin. Maskina har to PCMCIA-kortplasser som sitter ganske tett sammen. Så da lurte jeg på om det er plass til både et USB 2.0-kort og et dongleless nettverkskort. Som f.eks desse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=11&s=pl og http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...20&GrpID=7&s=pl Den delen som stikker ut er jo ganske brei på begge. Vil jeg få plass til begge, eller må jeg ha et nettverkskort med dongle? Er det noen som vet? Lenke til kommentar
Braindead Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Ingen som vet? Da ser det ut som om jeg kjøper et nettverkskort med dongle for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 De "dongleless" kortene jeg har brukt tar opp begge plassene slik at det ikke er plass til andre kort i det hele tatt. Ut fra bildene ser det ut som du kanskje (litt avhengig av maskinen) får plass til USB-kortet øverst og et nettverkskort med dongle under, men jeg er ikke sikker på om jeg ville tatt sjansen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 nettverkskort med dongle hva betyr det? hva er forskjellen mellom dongle og dongleless? Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Du får ikke plass USB 2.0-kort og et dongleless nettverkskort. men du kan bruke et USB2.0 PCMCIA kort og et nettverkskort med dongle. Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 dongle er adapter som du plugger i nettverkskorte, mens dongleless er RJ porten i nettverks korte. Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hva med et usb-nettverkskort? Jeg har brukt det en stund på laptop'en og det fungerer knallbra. Lenke til kommentar
Braindead Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Takk for svarene. Da går jeg for ett med dongle. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hva med et usb-nettverkskort?Jeg har brukt det en stund på laptop'en og det fungerer knallbra. Det fungerer fint hvis du ikke skal overføre mye data mellom to maskiner. Da vil det p.g.a. usb porten gå usannsynlig tregt. Lenke til kommentar
Braindead Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Hva med et usb-nettverkskort?Jeg har brukt det en stund på laptop'en og det fungerer knallbra. Takk for tipset. Da skal jeg vurdere det også. Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Det er sant. tenkte ikke på det. Nettverkskortet mitt er vel bare 10Mbit tenker jeg. Men siden han skal ha USB2.0 må det vel finnes noe raskere? Edit: Mitt kort er 10/100 og brukes på USB1.1 Har ikke merket noe til at det var tregere, så jeg måtte sjekke. Lenke til kommentar
Camo Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 blei litt paff nå, jeg.. hvor er de disse kortene skal sitte hen a? Er det en sånn plass på tundra 1555? Trodde det bare var til minnekort, jeg, til dig kameraer og sånn.. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 1555'n har 1 CardBus (aka PCMCIA) plass, i tillegg til div. minnekortlesere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå