Gå til innhold

[Løst] Ny datamus!

Anbefalte innlegg

Må gå til investering av ny datamus. Har nå en Ace Edge 3200 (fancy-pancy) som ikke lenger vil fungere ordentlig på musmatte. På bart trebord fungerer den finfint, men så snart jeg prøver den på en musmatte, begynner pekeren å hoppe når jeg drar musen over skjermen. Har prøvd å kalibrert men fant ut av at jeg heller vil ha ny mus siden det er alltid gøy ;)

Spørsmålet er hvilken? Må ikke være veldig dyr, men må være enkel og bra. Spiller mest FPS og liker ikke muser som er for små. Trenger heller ikke vekter, masse knapper, nødstoppknapp og touch screen (litt overdrevet da). Var fan av Racer Diamondback en gang i tiden og syns heller ikke Deathadder er alt for verst.

Noen mus som ligner mye på Diamondback som selges i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kan anbefale Steelseries Sensei RAW.

Anbefaler Logitech! Alt annet er bare dritt etter du har prøvd logitech! Logitech G500! <3

Steelseries har en del gode muser, så vel som andre produkter.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Dei fleste som lager dedikerte spelmus har gode mus. Bruker sjølv Logitech-mus (G5, trur han er erstatta av G500 no), men har også vurdert Roccat sin Kone ("Cone", liksom, ikkje, hustru). Steelseries, CM Storm, Corsair og Razer er andre alternativ, men eg meiner å hugse at Razer-utstyr har noko obligatorisk programvare du må installere og aktivere på nettet, som også "ringer heim" innimellom, slik at musen eller tastaturet ditt i verste fall plutseleg slutter å virke om nettet er nede. Kan vere det er endra no, men det fekk meg til å styre unna Razer, iallefall.

Har også opplevd at Roccat har veldig god kundeservice og forbrukerkontakt, så eg skal, mal apropos, kjøpe meg eit tastatur frå dei snart.

Komplett har ganske godt utval: http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=mus%C2%A8&bn=11153

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, den ser ganske god ut, ikke så verst pris heller fra Spaceworld. :D

Steelseries Sensei Raw er mye for pengene spør du meg.

Akkurat. :p Husk at dersom du skal kjøpe den, må du laste ned software+ Firmware til musen, som kan finnes her:

http://steelseries.c...ries-sensei-raw

Kan også anbefale muse mattene fra Steelseries (kommer i flere størrelser), som er av tøy, og som også er mye for pengene:

http://www.komplett....aspx?sku=340878

Anbefaler å bruke prisjakt for å finne best pris: http://www.prisjakt.no

Selv har jeg planer om å bare kjøpe Steelseries produkter framover da jeg er litt lei logitech da de legger så mye unødvendige funksjoner (LES: Macro keys).

Lenke til kommentar

Har hørt mye bra om komforten på Roccat Kone. Vurderer også denne. Logitech's muser er jeg ikke stort fan av desverre. Har prøvd en del men førsteintrykket var bare bobb bobb. Syns ikke de er noe fine heller ;D

så langt:

Steelseries Sensei Raw

Roccat Kone

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Eneste som var et minus for meg når det kom til Sensei raw var det faktum at det var knapper på sidene, noe jeg ser på som ikke nyttige.

Lenke til kommentar

Sjekk denne guiden for grei intro til gaming mus. Ta også en titt på ESReality og du vil oppdage at veldig mange populære gaming mus har faktisk problemer med sensoren, noe en kanskje ikke skulle forvente.

Det beste kjøpet du kan gjøre er nok en Zowie EC2/FK eller Logitech G400. Har selv en EC2 og er stort sett fornøyd, men plastikken er blitt ganske slitt etter ca. 1.5 år. Jeg tror kanskje det er en annen plastikk på FK, noe usikker. Med Zowie trenger du heller ingen drivere for å stille på Hz, dpi and so forth, noe som er et stort pluss. Du stiller det med å trykke på enten knappen under musen (dpi) eller holde inne diverse knapper i det du kobler den til.

Det er vanlig at Logitech anbefales overalt, og folk flest vil neppe merke noe til det men det er altså problemer med en god del av sensorene på musene deres, og det er på ingen måte "markedets" klart beste mus som det ofte gis inntrykk av.

Jeg sverger til Logitech, og ingen annen produsent.

Digger min Logitech G500, ingen over ingen ved siden av.

G500 har ikke en flawless sensor, den har forced accel du ikke kan fjerne.

G400 er bedre, og også billigere.

Anbefaler Logitech! Alt annet er bare dritt etter du har prøvd logitech! Logitech G500! <3

Tullball. Da har du liten erfaring og innsikt i sensorer brukt på mus.

Men G500 hva er det for noe? G9x! :dribble:

G9X har angle snapping og mistankte om at det er flawed sensor.

Har hørt mye bra om komforten på Roccat Kone. Vurderer også denne. Logitech's muser er jeg ikke stort fan av desverre. Har prøvd en del men førsteintrykket var bare bobb bobb. Syns ikke de er noe fine heller ;D

Hadde v1 av Kone som hadde store problemer med musehjulet. Den "krever" også ræva software, og er overpriset. Om det er palm grip du er ute etter syns jeg også den klassiske IntelliMouse 3.0 formen du finner i Deathadder/Zowie's modeller er bedre.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Visste ikke negang at Steel series lagde muser... :p

Ikke det? :p De lager utrolig bra muser. :p

Sjekk denne guiden for grei intro til gaming mus. Ta også en titt på ESReality og du vil oppdage at veldig mange populære gaming mus har faktisk problemer med sensoren, noe en kanskje ikke skulle forvente.

Det beste kjøpet du kan gjøre er nok en Zowie EC2/FK eller Logitech G400. Har selv en EC2 og er stort sett fornøyd, men plastikken er blitt ganske slitt etter ca. 1.5 år. Jeg tror kanskje det er en annen plastikk på FK, noe usikker. Med Zowie trenger du heller ingen drivere for å stille på Hz, dpi and so forth, noe som er et stort pluss. Du stiller det med å trykke på enten knappen under musen (dpi) eller holde inne diverse knapper i det du kobler den til.

Jeg påstår ikke at jeg har mye peiling på data muser, men jeg har egen erfaring med at Sensei RAW er en veldig god mus.

Lenke til kommentar

Ikke det? :p De lager utrolig bra muser. :p

Det er problemer med de fleste av musene til Steelseries. Dårlig byggekvalitet, unøyaktig sensor etc.

Jeg påstår ikke at jeg har mye peiling på data muser, men jeg har egen erfaring med at Sensei RAW er en veldig god mus.

Sensei raw er ikke så ille, men jeg tror den har litt acceleration. Fant ingen kilder nå tho, så du må ta mitt ord for det. Generelt sett: følg guiden jeg postet, den er basert på tester på esreality som er det fremste forumet for testing av gaming mus.

Lenke til kommentar

Ble en Deathadder Respawn fra Spaceworld. Tror vel under tvil på den guiden Occi linket til. Og siden Razer er et merke jeg har god erfaring med opp gjennom årene, sikret jeg meg en Deathadder først som sist.

Synd at Diamondback'en ikke er å få tak i lengre. Brukte en Diamondback Magma som var gjennomsiktig med rødt lys. Den var god å bruke, enkel, stilig og ikke noe tilpasset høyre/ venstre hånd. Syns det var best slik.

Men nå får jeg vertfall en god å pressis mus i forhold til det jeg har nå :D (Håper flere drar nytte av denne posten hvis noen er på utkikk etter mus)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Eier selv en Steelseries Sensei og er godt fornøyd, litt stiv i prisen er den desverre ;) (kjøpte min på tilbud).

Er da ganske billig, med tanke på at det bare er en 2-300 kr?

Ble en Deathadder Respawn fra Spaceworld. Tror vel under tvil på den guiden Occi linket til. Og siden Razer er et merke jeg har god erfaring med opp gjennom årene, sikret jeg meg en Deathadder først som sist.

Synd at Diamondback'en ikke er å få tak i lengre. Brukte en Diamondback Magma som var gjennomsiktig med rødt lys. Den var god å bruke, enkel, stilig og ikke noe tilpasset høyre/ venstre hånd. Syns det var best slik.

Men nå får jeg vertfall en god å pressis mus i forhold til det jeg har nå (Håper flere drar nytte av denne posten hvis noen er på utkikk etter mus)

Da håper jeg at du blir fornøyd med din nye mus. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...