jajo1982 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Har gått til anskaffelse av en black rapid rs 5 og nevnte sigma objektiv. Disse skal brukes på et canon eos 60d med batterigrep. Spørsmålet mitt er da hvor skal/bør jeg feste slyngen? Skal jeg sette skruen i batterigrepet eller i tri pod mountet på objektivet? Har prøvd å finne svar på forumet,men uten helt det store hellet. På forhånd takk(",) Thomas Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Finn ut hva som er mest komfortabelt for deg. Om et objektiv har stativfeste, er det gjerne fordi at det er såpass tungt at bajonettkoblingen kan ta skade om stativet er festet i kameraet, pluss at balansen blir mer riktig. Problemstillingen er ikke helt den samme med en BR. Tenker at skruen i kameraet blir best, siden bajonettkoblingen ikke blir like utsatt når objektivet henger ~ rett ned. Lenke til kommentar
jajo1982 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Det hørtes fornuftig ut. Tusen takk for svar(",) Thomas Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg har nylig vært borti samme problemstillingen. Har ett 600D med batterigrep, og en 70-200 F4. Tror dette vekt og balansemessig skal være i samme gate som det utstyret du har. Etter litt testing og utprøving endte jeg opp med å feste skruen til stativfestet på batterigrepet. Det ble lettere å få kameraet raskt opp i riktig posisjon og det hang mer riktig på hofta for min del . Fikk også litt følelsen av at skruefestet i batterigrepet er litt mer solid enn det som er på linsa, men dette kan selvfølgelig være feil. Lenke til kommentar
jajo1982 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Ja ser den. Eneste er at tvangstanker i hodet mitt sier at hvis jeg fester i objektivet så kommer det festet til å løsne og mange tusen er i fritt fall(",) men jeg skal teste ut litt så blir det nok bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå