petterg Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Noen som vet hvordan man fjerner operatørlås på ZTE mf110 fra Telenor? Telenor har en webportal hvor man kan skrive inn modemets IMEI og få oppgitt kode for å fjerne opperatørlåsen. Instruksen sier: Sett i sim fra en annen opperatør last ned programmet telenor linker til kjør programmet tast inn koden fra websiden Det høres i utgangspunktet enkelt ut. Når jeg starter programmet får jeg imidlertid beskjeden "invalid (u)sim". Dette skjer både med sim fra network norway og chess (netcom). Hvis jeg kjører programmet med telenors simkort, er beskjeden at modemet ikke har opperatørlås. Telenors kundeservice sier at jeg da må sende inn modemet slik at deres verksted kan fjerne oppertørlåsen - dette vil ta 1-2 MÅNEDER! Jeg skulle gjerne hatt en raskere løsning. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Kan det være krøll med PIN-kode? Prøv å sette SIM-kortet fra den andre operatøren inn i en vanlig mobiltelefon, og gå inn i innstillingene. Deaktiver at du må taste PIN-kode. Deretter setter du dette SIM-kortet i ZTE-boksen din, og følger instruksjonene. Tror datamaskiner også må ha PIN-kode for å bruke SIM-kortet. Om du deaktiverer PIN-mas så eliminerer du en feilkilde. Jeg har egentlig ikke peiling, og tar ikke ansvar for noe som helst... Endret 4. juni 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Godt forslag. Skal prøve det. (Er på reise uten usbmodemet ut uka) Lenke til kommentar
petterg Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Det funka glimrende etter fjerning av pinkode! Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå