Gå til innhold

Bestemt deg for parti? hvorfor? Akkurat det?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

De politkerene greier ikke en dritt.

Vil du heller ha skatter og bompenger?

Og FrP prøvde å blokkere et nytt Munch museum i Oslo så lenge som mulig. Nå sitter bremseklosspartiet igjen alene med sjegget i postkassen.

Det nye er jo nå at partiet vil bevilge 1 billion (1000 milliarder) over 10 år ved å ta fra oljefondet de selv var imot å opprette. Ingen ting skal finansieres med bompenger. Hvor skal de hente sysselsetting? Innvandring som de er så sterkt imot.

Ganske morsomt parti dette og hva kan ikke samferdselspolitisk talsmann finne på når han går med en samferdselsminister i magen.

Spar oss fra dette eksperimentet. Jeg håper ikke for mange nordmenn biter på dette valgflesket.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, eller i alle fall ett lite stykke. Venstre er kritisk til dette, by the way.

De har ikke det samme synet som AP har på dette. Siden det er staten som bestemmer lovene og reglene i næringslivet, så burde de unngå å drive business selv, da det ofte vil føre til at man lager reglene gunstige for seg selv, men ugunstige for konkurrentene. (....) Skal se om jeg finner kilden jeg leste det fra. :)

Har gått igjennom samtlige partier flere ganger for å se hva jeg liker og ikke liker ved dem. Venstre har en relativt grei politikk, de ønsker til dels privatisering, og en har en relativt fri pengepolitikk.

Dessverre faller partiet litt av for meg når det kommer til deres svært liberale innvandringspolitikk, og deres ønske om å kontrollere menneskers oppførsel med avgifter. - Jeg ser helst at vi har økonomisk frihet såvel som privat.

Har også sett mye til Navarsete der hun prøver å kjøpe bondestemmer med økte subsidier og muligens videre proteksjonisme i bondesektoren. - Mulig dette har vært valgflesk, men for min del er ikke dette ønskelig.

Totalt sett er venstre et greit parti, det føres bedre politikk en den som er i dag. - Problemer blir at når vi først har kvittet oss med dagens politikk, vil venstres' avgiftspolitikk bli et problem. - Andre problemer er som du tidligere har nevnt, mini-partier har liten innflytelse, og på lik linje med DLF, har venstre problemer med sperregrensen.

Lenke til kommentar

Er du klar over hvor forferdelige veier det er visse steder.

Men hvorfor gjøre noe for landet ditt når du kan bruke hele statskassa på palestina og prioritere høy innvandring,bruke alt på u hjelp og ingenting på norge,skatte i hjel folket sitt,kutte ned på sykehus,eldreomsorg og psykisk behandling.

Høres kjempeflott ut.

Fordi vi tar inn hauevis av innvandrere som ikke integrerer seg.Å være imot dette er ikke fremmedfrykt.

For å få det sagt: Det partiet som står meg nærmast er Senterpartiet. Dei står for redusering av innvandringa, og å spreie våre nye landsmenn såpass at dei blir integrert i samfunnet, og ikkje blir mange nok til å skapa eit eige miljø.

Lenke til kommentar

For å få det sagt: Det partiet som står meg nærmast er Senterpartiet. Dei står for redusering av innvandringa, og å spreie våre nye landsmenn såpass at dei blir integrert i samfunnet, og ikkje blir mange nok til å skapa eit eige miljø.

Innen jeg har stemt senterpartiet har helvete fryst til is.

De ønsker å utrydde dyrearter.

Lenke til kommentar

Og FrP prøvde å blokkere et nytt Munch museum i Oslo så lenge som mulig.

Hvorfor trenger vi et nytt Munch museum, og hvorfor trengte vi Operahuset? - Jeg har ikke besøkt noen av dem, og svært få her inne har. - Bare der har vi flere milliarder sløst på en liten elite av samfunnet.

Det nye er jo nå at partiet vil bevilge 1 billion (1000 milliarder) over 10 år ved å ta fra oljefondet de selv var imot å opprette. Ingen ting skal finansieres med bompenger. Hvor skal de hente sysselsetting? Innvandring som de er så sterkt imot.

Det burde bli arbeidere i fleng når byråkratiet krympes...

Lenke til kommentar

Er det betre å knabbe maten til svoltne afrikanske barn enn å utnytte det fulle potensialet innanlands til matproduksjon?

Det er heller ikkje prat om utrydding, men bestandsregulering slik at dette ikkje kjem i konflikt med beitedyra.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi beholde dyrearter? - Har du behov for pandaer, hvor mye ekstra er du villig for å holde pandaen i live? - Hva med ulven, eller nesehornet, og isbjørnen? - Hvor går grensen for hvor mange dyr vi skal bremse utryddingen av?

Lenke til kommentar

Fordi vi tar inn hauevis av innvandrere som ikke integrerer seg.

Derfor er det viktig å ha en riktig integreringspolitikk som fungerer!...

Å være imot dette er ikke fremmedfrykt.

Neida. men noen har det også... Men desto mer opphengt man er i innvandringspolitikk, desto mer fremmedfrykt har man jo... Selvsagt. Inngen gidder å "vie" sitt liv til innvandringsmotstand uten grunn... Uansett vil ikke innvandringen, til noen av partiene på stortinget være noe du kommer til å mærke engang. OG det BLIR IKKE BEDRE MED FRP! :) Det er saken. Det er lite de kan få gjort. Poenget er at innvandringspolitikken er så streng at det ikke er mulig med enda strengere politikk på området akkruat nå, uten å bryte internasjonale avtaler. Og om vi bryter dem, så er det enda større grunn til bekymring....
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har du tall på at byråkratiet vil vokse, eller bare egen synsing?

Det ble skrevet i den Vg artiklen fredag 7 juni 2013 side 8.

Lenke til kommentar

Tror det som er nevnt om homofile bare er for å kjøpe til seg flere ekstrem-kristne stemmer, selvfølgelig vil ikke KrF ha nevneverdig innflytelse på en blå regjering.

Jepp, akkurat! :thumbup:

Det sagt FrP er ganske autoritær, noe som gir meg litt avsmak. - De bærer også preg på å beholde velferdsstaten.

Ja, samme her. Men jeg vil i motsetning til deg, beholde velferdsstaten. Jeg lever og har det godt på grunn av den. Det kunne jeg ikke gjort uten. Da ville bare de rikeste levd godt. Jeg er ufør, og er avhengig av penger fra staten for å kunne leve et verdig liv. Og jeg syntes heller ikke synd på de rike. Norge er kåret til verdens beste land å bo i, basert på undersøkelser. Så jeg ser ingen grunn til en drastisk revolusjon som vil forandre alt. Sannsynligvis vil vi ikke få det noe bedre med DLF, i alle fall... (er ikke det det eneste partiet mot velferdsstaten?)

Jeg er enig i at en blå regjering vil være mye bedre enn en rød-grønn en.

Enig også her selvsagt. = ) OM du hadde sagt noe annet, så ville jeg blitt veldig forundret... =P
Lenke til kommentar

Har gått igjennom samtlige partier flere ganger for å se hva jeg liker og ikke liker ved dem. Venstre har en relativt grei politikk, de ønsker til dels privatisering, og en har en relativt fri pengepolitikk.

Dessverre faller partiet litt av for meg når det kommer til deres svært liberale innvandringspolitikk, og deres ønske om å kontrollere menneskers oppførsel med avgifter. - Jeg ser helst at vi har økonomisk frihet såvel som privat.

Har også sett mye til Navarsete der hun prøver å kjøpe bondestemmer med økte subsidier og muligens videre proteksjonisme i bondesektoren. - Mulig dette har vært valgflesk, men for min del er ikke dette ønskelig.

Totalt sett er venstre et greit parti, det føres bedre politikk en den som er i dag. - Problemer blir at når vi først har kvittet oss med dagens politikk, vil venstres' avgiftspolitikk bli et problem. - Andre problemer er som du tidligere har nevnt, mini-partier har liten innflytelse, og på lik linje med DLF, har venstre problemer med sperregrensen.

Har du noe tall på denne "svært liberale innvandringspoltikken" ? Venstre har nesten like streng innvandringspolitikk som Høyre. Det får være nok... Eneste forskjellen på H og V, er at Venstre vil gjøre det lettere for nordmenn som har funnet kjærligheten i utlandet (..) og en politikk som tar mer hensyn til asylbarna i diverse saker. Ellers er Venstres i...politikk helt lik som Høyres i-politikk.
Lenke til kommentar

Ja, samme her. Men jeg vil i motsetning til deg, beholde velferdsstaten. Jeg lever og har det godt på grunn av den. Det kunne jeg ikke gjort uten.

Ditt valg, jeg tror at så lenge du jobber en hard dags arbeid, ville du hatt mer utbytte av din lønn uten en velferdsstat. - En velferdsstat er i hovedsak lett-versjonen av sosialisme, og følger en logikk om at (til tider) absurde rettigheter blir til. - Som retten til gratis barnehage, eller andre gratis ting. I noen land er det til og med en rettighet å ha telefon og internett.

Da ville bare de rikeste levd godt. Jeg er ufør, og er avhengig av penger fra staten for å kunne leve et verdig liv. Og jeg syntes heller ikke synd på de rike.

Dersom du ikke syntes synd på de rike, burde de syntes synd på deg?

At du er ufør trenger ikke nødvendigvis bety at du overhode ikke er i stand til å jobbe, jeg skal ikke grave mer i dette, jeg tror dog ikke at det er så veldig rettferdig at man skal ta penger fra dem som ikke jobber fordi man selv ikke kan. - Da blir det jo ønskelig å sage av armer å bein .:)

Norge er kåret til verdens beste land å bo i, basert på undersøkelser.

Disse er ikke nødvendigvis uavhengige undersøkelser, de du henviser til er vel i hovedsak bestilt av FN?

Og husker jeg ikke helt feil, blir vi slått av autoritære Australia :)

Så jeg ser ingen grunn til en drastisk revolusjon som vil forandre alt. Sannsynligvis vil vi ikke få det noe bedre med DLF, i alle fall... (er ikke det det eneste partiet mot velferdsstaten?)

Nja, tror det er noen få andre partier som ikke ønsker velferdsstat. Men DLF er nok det mest tydelige av dem.

Selv tror jeg velferdsstaten er et farlig redskap. - Vi kan alltids legge til nye sosiale goder, men bare vent til den dagen vi må gjøre innsparinger; og vi må kutte prosjektene. - Det er dagen Norge for problemer, og Ola nordmann finner fram sin høygaffel og fakkel.

Lenke til kommentar

Har du noe tall på denne "svært liberale innvandringspoltikken" ?

Venstre har ikke styrt en regjering enda, så jeg må tolke fra deres nettside, hvor de ønsker liberalisering av innvandring.

Venstre har nesten like streng innvandringspolitikk som Høyre. Det får være nok...

Kommer an på hvem du spør, noen ønsker gjerne en liberal innvandring, mens andre ønsker å ha den konservativ. Høyre er nok en god del mer konservativ enn Venstre på dette punktet, mens FrP er langt mer konservativ.

Eneste forskjellen på H og V, er at Venstre vil gjøre det lettere for nordmenn som har funnet kjærligheten i utlandet (..) og en politikk som tar mer hensyn til asylbarna i diverse saker. Ellers er Venstres i...politikk helt lik som Høyres i-politikk.

Jeg tror Venstre og Rødt vil være enige om akkurat dette. DLF ville sikkert vært enig også.

Jeg for min del ønsker en strengere begrensning av innvandring, i alle fall inntil velferdsstaten er avviklet.

Lenke til kommentar

Notelitten: Du har helt rett. Det er slik at innvandring nå er et tapssluk fordi for mange utnytter velferdssystemet mer enn de skaper verdier. Da må man enten gjøre det slik at man fjerner velferdsstaten slik at man må jobbe for å få inntekter, eller så ender man opp med ingenting. De som skaper problemer og kriminalitet bør selvfølgelig kastes ut på egen regning, slik som de som driver organisert tigging. En tigger kan tjene mer på nordmenns naivitet på en dag enn en gjennomsnittlig nordmann tjener på å jobbe. Hvorfor lære seg norsk og skaffe seg jobb når man kan overleve på trygd eller tigging?

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Venstre har ikke styrt en regjering enda, så jeg må tolke fra deres nettside, hvor de ønsker liberalisering av innvandring.

Det er så og si, som gjentatt mange ganger her nå, ikke så langt i fra Høyre. Det blir ikke massiv innvandring med Venstre. Uansett så er som sagt DLF ikke bedre, da de er for fri innvandring, altså de vil slippe inn alle... Sånn er i alle fall ikke Venstre! ... Jeg føler de har en helt grei innvandringspoltitikk.

Jeg merker ingen ting av det. Jeg ser jo allerede mange utlendeinger allerede. Hva gjør det om det kommer noen til? Ingen verden ting... Ikke for meg i alle fall..

Verden er for alle. Det er bare vi som lager disse kunstige landegrensene. At noen ønsker å isolere seg, er ikke mitt problem... Det er deres, som uansett aldri kommer til å få igjennom vilja si... FrP vil aldri bli så store at de får strammet inn innvandringspolitikken, så det er meningsløst å stemme på partier basert på ønsket om mindre innvandring....

Kommer an på hvem du spør, noen ønsker gjerne en liberal innvandring, mens andre ønsker å ha den konservativ. Høyre er nok en god del mer konservativ enn Venstre på dette punktet, mens FrP er langt mer konservativ.

Dette har jeg svart på før. Høyre og Venstre har så og si samme politikk, det eneste som skiller dem er er fokuset på asylbarna, og det med å gjøre det enklere for nordmenn som har funnet seg ei fremtidig kone i utlandet, som nordmannen vil skal flytte hjem til seg selv her i norge....osv.

Noe AP har vanskeliggjort.

Jeg tror Venstre og Rødt vil være enige om akkurat dette. DLF ville sikkert vært enig også.

Jeg for min del ønsker en strengere begrensning av innvandring, i alle fall inntil velferdsstaten er avviklet.

Jeg ønsker en bærekraftig og human innvandringspolitikk. Jeg har ingen kronisk fremmedfrykt, så for meg spiller det ingen rolle.... Men jeg ønsker ikke noen massiv innvandring. Det er greit det Høyre og Venstre har av politikk. Det er uansett usannsynlig at dersom noen stemmer Venstre, så vil Venstre få igjennom den i samarbeid med f.eks. FrP... Men det kommer an på styrkeforholdene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...