Gå til innhold

Bestemt deg for parti? hvorfor? Akkurat det?

Anbefalte innlegg

Dersom det viste seg at NKP hadde 120 i IQ, hadde du stemt NKP til neste valg?

Nei... Uansett så tror jeg ikke at IQ er tilfeldigheter. Heller ikke IQ blant velgergrupper.

Selvsagt er ikke alle partier like smarte valg... Jeg har også en følelse av at Venstre har den mest gjennomtenkte politikken på stortinget. Men det er selvsagt bare min subjektive oppfatning.

Burde vi ha et teknokrati kanskje?

Hvorfor tror du jeg svarte det jeg svarte?

Fordi jeg ønsker å avskaffe demokratiet? Nei... Jeg ønsker mer demokrati. Jeg vil det samme som Venstre vil, nemlig å spre makten (desentralisere) ut i samfunnet, slik at den kommer nærmere folk.

Dette har jeg vel påpekt før også? Desentralisere er det motsatte av en sterkt konsentrert og sentralisert makt.

Uansett så hadde jeg vel ikke hatt noe i mot et mer kompetent lederskap heller. Jeg kan se fordeler med for eksempel: Meritokrati: http://snl.no/meritokrati

Om man faktisk hadde valgt parti ut i fra dette, så ville uansett Venstre kommet best ut... = )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:fun:

Morsom du. Det er stikk motsatt.

Frmeskrittspartiet === Tilbakestegspartiet.

Tilbake til tiden da lommeboka bestemte om man skulle få skole, helse,

Kan Frp styre Norge?

Kilde: http://www.diskusjon...post&p=18075050

Stemmer rødgrønt og da Arbeiderpartiet, da ingen nåværende politikere kommer i nærheten av:

• Jens Stoltenberg.
  • Jonas Gahr Støhre.
  • Sigbjørn Johnsen.
  • Espen Barth Eide

Nevn noen som matcher dem fra de borgerlige.

:yes:

To som har uttalt seg med stikk motsatt begrunnelse. Ganske typisk populister. De vet ikke hva de stemmer på en gang.

De politkerene greier ikke en dritt.

Vil du heller ha skatter og bompenger?

Lenke til kommentar

Å, trodde du skjønte det :p

Nei, altså - jeg mener bare at Venstre ikke lenger kan ta på seg å være "enerådende" på et stort fokus på personvern og digitale rettigheter. Dette er også et viktig satsningsområde for MDG.

Det er noe annet enn å være uenig! :)

Bare fint at MdG er enige med Venstre, men de har uansett ikke funnet opp hjulet på nytt. ;)

MdG er på en måte "lille Venstre", som med alle andre partier på stortinget så har helt sikkert MdG også utgått fra Venstre på ett eller annet tidspunkt. (Venstre er Norges eldste parti). :p

MdG har uansett ikke så stor sjans til å påvirke politikken som Venstre. Til det så er de alt for små. Så de som virkelig brenner for det, har mest å tjene på å styrke Venstre egentlig... :)

Lenke til kommentar

1. Kva vil du eigentleg ha?

2. Kva får du når Høgre/FrP brasar inn i regjeringslokala?

1.Jeg vil ha et styre som ikke kjører hele landet på ræva og som prioriterer Norge ovenfor Palestina,Somalia og andre land.

2.Forhåpentligvis mindre ubegrenset innvandring,mindre skatter og bompenger.

Lenke til kommentar

2.Forhåpentligvis mindre ubegrenset innvandring,mindre skatter og bompenger.

Når hadde vi ubegrenset innvandring i Norge? Fikk du ikke med deg nyhetene i går? :)

Uansett så forstår jeg ikke denne kroniske fremmedfrykten mange mennesker har. Det er da viktigere ting her i livet enn at noen fremmede folk kommer inn til landet? Missforstå meg ikke. Jeg er allergisk mot islam, og andre totalitære tankegifter. Og vi må ha en ganske streng innvandringspolitikk, men ikke så streng som FrP sin. (De kan heller ikke bryte de internasjonale avtalene etter hva jeg har fått med meg)

Mindre skatter er jeg også for... Men vi må jo ha såppas at vi kan sørge for at alle har de samme mulighetene. Bekjempe fattigdom etc. Om det er det private eller det offentlige som leverer tjenestene er derimot meg ravende likegyldig, så lenge kvaliteten er god...

Skattelette burde selvsagt gjelde alle. Venstre vil for eksempel gi mer skattelette til personer i lavtlønnede yrker, slik at det er mer lønnsomt å jobbe i disse, enn om man for eksempel gikk på trygd etc. =)

Lenke til kommentar

Det er sånn at jeg noen ganger blir litt fristet til å stemme FrP... Men da på grunn av den liberale poltikken. Men når de skal drive å favorisere kristendom i skolen, og gjøre den til et sted for inndoktrinering, så faller jeg helt av... Det samme gjelder deres kristne og umoralske syn på homofile. Der er de på samme linje som Krf... Men det er andre sider ved FrP jeg liker litt... Så jeg foretrekker nok helst en blåblå regjering fremfor en rødgrønn. Men jeg foretrekker mest av alt en blågrønn regjering! = ) FrP kan godt være med i samarbeidet for min del! =P

Lenke til kommentar

Ja, både meir nytt og meir opprusting. Men problemet er at staten går jo konkurs om ein slaktar skatteinntektene, og opnar utløpet for fullt. Det finnast ikkje uendeleg med pengar.

Er du klar over hvor forferdelige veier det er visse steder.

Men hvorfor gjøre noe for landet ditt når du kan bruke hele statskassa på palestina og prioritere høy innvandring,bruke alt på u hjelp og ingenting på norge,skatte i hjel folket sitt,kutte ned på sykehus,eldreomsorg og psykisk behandling.

Høres kjempeflott ut.

Når hadde vi ubegrenset innvandring i Norge? Fikk du ikke med deg nyhetene i går? :)

Uansett så forstår jeg ikke denne kroniske fremmedfrykten mange mennesker har. Det er da viktigere ting her i livet enn at noen fremmede folk kommer inn til landet? Missforstå meg ikke. Jeg er allergisk mot islam, og andre totalitære tankegifter. Og vi må ha en ganske streng innvandringspolitikk, men ikke så streng som FrP sin. (De kan heller ikke bryte de internasjonale avtalene etter hva jeg har fått med meg)

Mindre skatter er jeg også for... Men vi må jo ha såppas at vi kan sørge for at alle har de samme mulighetene. Bekjempe fattigdom etc. Om det er det private eller det offentlige som leverer tjenestene er derimot meg ravende likegyldig, så lenge kvaliteten er god...

Skattelette burde selvsagt gjelde alle. Venstre vil for eksempel gi mer skattelette til personer i lavtlønnede yrker, slik at det er mer lønnsomt å jobbe i disse, enn om man for eksempel gikk på trygd etc. =)

Fordi vi tar inn hauevis av innvandrere som ikke integrerer seg.Å være imot dette er ikke fremmedfrykt.

Lenke til kommentar

Grov definisjon på kommunisme er at staten eier all produskjon.

Vi er godt på vei.

Ja, eller i alle fall ett lite stykke. Venstre er kritisk til dette, by the way.

De har ikke det samme synet som AP har på dette. Siden det er staten som bestemmer lovene og reglene i næringslivet, så burde de unngå å drive business selv, da det blir å blande kortene. dette vil ofte føre til at man lager reglene gunstige for seg selv, men ugunstige for konkurrentene. (....) Skal se om jeg finner kilden jeg leste det fra. :)

Her er en kilde, men da bare fra Unge Venstre sine nettsider (fremtidens Venstre):

http://www.ungevenstre.no/arkiv/la-staten-vaere-stat

Moderpartiet sier følgende på sine egene nettsider:

http://www.venstre.no/artikkel/45651

Og sist men ikke minst: Fra Venstres stortingsvalgprogram:

6.3 Eierskap Norske bedrifter trenger eiere som tilfører økonomiske ressurser, nettverk, markedstilgang og kompetanse. Venstre vil sikre norsk eierskap i næringslivet gjennom å styrke det private spredte eierskapet. Det bør skje gjennom en gradvis avvikling av formuesskatten og ved fjerning av arveavgiften.

Venstre mener staten skal selge seg ned i og på sikt ut av andre selskaper enn de som er nødvendige for å sikre strategisk tilgang til norske naturressurser og nødvendig infrastruktur. Fellesskapets interesser vil ofte ivaretas bedre ved å bruke lovverk, rammebetingelser og kontrollmyndighet enn gjennom ensidig statlig eierskap. Venstre vil:  Redusere det statlige eierskapet i næringslivet.  Samle statlig eierskap for selskap som er i konkurranse og under offentlig regulering i Nærings- og handelsdepartementet.  Styrke ansattes mulighet for medeierskap i egen bedrift gjennom å øke den skattefrie rabatten.  Fjerne arveavgiften for å gjøre generasjonsskifte lettere.  Redusere og på sikt fjerne formuesskatten.

Gidder ikke rette opp i det. Tar så lang tid..

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Tror det som er nevnt om homofile bare er for å kjøpe til seg flere ekstrem-kristne stemmer, selvfølgelig vil ikke KrF ha nevneverdig innflytelse på en blå regjering.

Det sagt FrP er ganske autoritær, noe som gir meg litt avsmak. - De bærer også preg på å beholde velferdsstaten.

Jeg er enig i at en blå regjering vil være mye bedre enn en rød-grønn en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...