Gå til innhold

skifte jobb etter 5mnd....?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i min stilling i ca 5 mnd (f.o.m 1.januar til nå) men merker at stillingen egentlig ikke er noe for meg. Jeg har prøvetid i 6mnd, altså ut juni, men jeg har allerede funnet en jobb jeg kunne tenke meg å søke på....

Er ansatt i offentlig sektor (et underselskap i kommunen, litt sånn "på siden" av kommunen selv om jeg er offentlig tjenestemann) Jobben jeg sikler etter er også i kommunen, men i sentraladministrasjonen....

Er det lurt av meg å skifte jobb allerede? Hvordan vil dette se ut overfor fremtidige arb.givere og hva sier jeg evnt til nåværende arb.giver?? det har jo blitt brukt litt penger på kursing og uniform o.l til meg, og tipper at nåværende daglig leder i AS-et hvor jeg er ansatt blir temmelig oppgitt HVIS jeg skulle forlate stillingen min til fordel for en annen allerede.....

Jeg ønsker jo ikke å være illojal, men jobben jeg begynte i 1.januar var på det tidspunktet helt nødvendig, for da hadde jeg gått arb.ledig et helt år, og jeg var bare superhappy for å i det hele tatt å en jobb..... (bor på bygda, og det er ikke mange jobber å velge mellom her, så tok "det første og beste" jeg fikk... jeg må jo ha jobb liksom, og må ha 100% fast stilling...hater å gå arb.ledig....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at hvis sjefen din ser på saken nå så tenker han "helv.#@..", men lansiktig så er dette for han drømme situasjonen.

Jeg ville aldri hatt noen som slumrer på jobben i 2 år og i steden for å gjøre jobben sin, klager og tenker på andre jobber.

Jeg hadde satt pris på at du sier fra i nå enn om 2 år. for da har du kanskje kunder som blir avhengi av deg, du får mer ansvar kanskje.. ta jobben du liker å gjøre og kjør på med det.

Lenke til kommentar

Er det lurt av meg å skifte jobb allerede?

Det er ikke nødvendigvis dumt, heller.

Det ligger i 'prøvetid' at ansettelsen ennå ikke er permanent, og selv om det vel primært er arbeidsgiver som er interessert i å finne ut om folk duger før de bestemmer seg for å beholde dem, så gjelder det også den andre veien. Oppsigelsesfristen er kortere for begge parter i prøvetiden.

Derimot, hvis CV'en din etter hvert blir fylt opp av 6-måneders engasjementer, så kan nok det få fremtidige arbeidsgivere til å bli litt skeptiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...