Sanchez_ Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Jeg har planer om å gå over til Haswell, og må i den anledning også skaffe meg et nytt hovedkort. Jeg har i utgangspunktet valgt å gå for Maximus VI Hero, hovedsaklig fordi jeg er kjent med ROG-kort fra før av, i tillegg til at jeg ønsker et rødt uttrykk i PC'en min. Med tiden har jeg også lyst å anskaffe meg litt kraftigere RAM, men da jeg skulle lese om kortet på ASUS sine sider, står det en "O.C." i parentes ved siden av alle støttede RAM-frekvenser over 1600. Betyr dette at om jeg for eksempel ønsker å ha 2400 MHz, kan jeg ikke kjøpe slike brikker, men må istedet overklokke en 1600 MHz? You catch my drift? Endret 4. juni 2013 av Sir Sanchez Lenke til kommentar
Hvaheterdu Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Alle RAM brikker over 1600 er OC, så tror det betyr at du kan kjøpe brikker som kommer høyere enn 1600 eller du kan overklokke selv. Slik jeg forstår det. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Tviler på at du klarer overklokke noen 1600mhz brikker til 2400mhz .... Det det betyr er vel at du må fikle litt i BIOS for å få støtte for f.eks 2400mhz brikker, da de default vil komme opp med en lavere frekvens (1333? 1600?). Dette er en smal sak å få til, du setter vel XMP profil. Jeg er ingen ekspert på dette området fordi jeg klokker "oldschool" på en eldre plattform. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Hovedkortet støtter høyere hastigheter og minnebrikker som takler disse, men alt over 1600 er utenfor spec til intel og er således for overklokking å regne. Så ja du kan kjøpe 2400 brikker og kjøre dem på disse hastighetene men du er da utenfor spec mot cpu/minnekontroller. Endret 4. juni 2013 av Buzz76 Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Takker for svar, peeps! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå