McShortFuse Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Skal om tre uker over til England, for å se Formel 1-løpet på Silverstone. Og til det så tenkte jeg at det kunne vært bra å ha et kamera, som kan ta gode bilder og filme i 1080p. Men jeg er ikke helt innøvd i alt som har med kamera å gjøre, så jeg er litt "grønn" på dette feltet. Men det jeg vet, er at jeg vil satse på å ta bilder av bla. F1-bilene iløpet av helgen, samt andre ting jeg måtte se og oppleve da. Og det jeg kunne tenkt meg er et kompakt digitalkamera, som det ikke er noe problem med å frakte i en lomme. Har dessverre ikke så alt for stort budsjett, så jeg kan ikke gå for et kamera som koster mer enn 2000 kr. Men skal ikke se bort ifra at jeg kan øke budsjettet med 200 kr, skulle jeg finne rom for det. Ser ikke bort ifra at jeg kan bruke det kameraet jeg velger ved senere anledninger. Regner blant annet med at jeg vil ta bilder, og filme, både utendørs og innendørs. Så dette må nok tas i betraktning også. Men er det noen gode allround kompaktkameraer, som passer dette budsjettet og som passer de bruksområdene jeg har nevnt? Tar alle tipsene med stor takk. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Canon S100/S110 er fine saker - lite, billig og har god bildekvalitet. 4 Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Du trenger zoom på ett billøp, så dette er ett alternativ: http://www.fotovideo.no/Produkter/Kompaktkamera/Sony/Sony-Cyber-Shot-DSC-WX300-18-2Mp--20x-optzoom--Full-HD--Wi-Fi-132628-p0000164040.aspx Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Skal sjekke de ut etterhvert. Men er det noen billigere alternativer jeg kan sjekke ut i tillegg? Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Sjekk finn og foto.no etter Sony HX-9 og HX-10 og evt panasonic TZ30 Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Ok. Kan sjekke der også. Noen andre tips? Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Er det ingen andre kompaktkameraer jeg kan sjekke ut, som koster mindre enn 2000 kr? Syns det er greit med et stort utvalg å velge mellom. Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Canon PowerShot SX240 HS Brennvidde fra 25mm (ganske bra vidvinkel) til 500mm optisk (mye tele -spesiellt ift størrelsen på kameraet) Video i full HD 1080p Du finner det ned mot ca 1300,- Link til prisguide Det finnes nyere og dyrere varianter av dette, men det "nye" på de er stort sett gps og wifi som strengt tatt kun er fordyrende. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Hmm, Canon PowerShot SX240 HS, og for den del også PowerShot SX260 HS, virker rimelig interessante for meg. Men den wifi-funksjonen som Canon S110 og Sony Cyber-Shot DSC-WX300 har, med mulighet til å overføre bilder fra kameraet til telefonen ser ut som en funksjon jeg kunne brukt mye. Så skal ikke se bort ifra at det er en funksjon jeg kunne tenkt meg i et kompaktkamera, riktignok med det budsjettet jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå