Red Frostraven Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Du fisker jo selvfølgelig etter svaret nei, noe som sannsynligvis vil komme. Men det er ikke så rart, når vi bor i et land hvor noe sånt som 90% eller mer er hvite. (et prosentanslag som er vill gjetting fra min side) Jeg har opplevd å få en rasistisk bemerkning rettet mot meg (er etnisk norsk). Sa til vedkommende at jeg ikke aksepterte det, og da var det ganske lugnt. Det er ikke fisking: Jeg påpeker at rasisme ikke er et problem for 95% av etniske norske / hvite / blonde europeere. Samtidig så er rasisme et problem for 95% av afrikanere / arabere i Norge; En tydelig majoritet av dem vil kunne fortelle deg at de har blitt hetset eller diskriminert på grunn av sin hudfarge. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det er ikke fisking: Jeg påpeker at rasisme ikke er et problem for 95% av etniske norske / hvite / blonde europeere. Samtidig så er rasisme et problem for 95% av afrikanere / arabere i Norge; En tydelig majoritet av dem vil kunne fortelle deg at de har blitt hetset eller diskriminert på grunn av sin hudfarge. Det var ikke negativt ment mot deg. Jeg er helt enig med deg. Typ over halvparten av mine venner er ikke etnisk norske, og opplever hverdagsrasisme hele tiden. Jeg bare påpekte at det finnes etnisk norske som har opplevd det også. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Det var ikke negativt ment mot deg. Jeg er helt enig med deg. Typ over halvparten av mine venner er ikke etnisk norske, og opplever hverdagsrasisme hele tiden. Jeg bare påpekte at det finnes etnisk norske som har opplevd det også. Det er en ting å bli trakassert av ukjente på gate, det er en annen ting å ikke få jobb eller leilighet bare pga ditt hudfarge. Det er det siste som få etniske norske opplever og som er mye viktigere enn idioter du treffer på gata og bare gir deg hodepine Endret 8. august 2013 av jjkoggan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå