ATWindsor Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Han hørte det selv, det var ikke noe han hørte fra noen. Jeg tror heller ikke han har fått demens. Faktisk er hukommelsen hans veldig god og han kunne nesten fortelle meg hva de sa replikk for replikk. Hvorfor er det så vanskelig for deg å tro at ekstreme mennesker eksisterer? Jeg tror ekstreme mennesker eksisterer, jeg tror bare de er ganske sjeldne, og jeg registrerer at folk mener dette er en vnalig holdning, men at det også ikke akkurat er særlig mange som har opplevd dette førstehånds, noe som underbygger at det er uvanlig. AtW Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Poenget er vel: Har du, dersom du er etnisk norsk, noen gang i ditt liv blitt utsatt for grov hets på grunn av din etniske tilhørighet eller seksualitet? Jeg kjenner bokstavelig talt ikke en eneste person som har blitt utsatt for noe hets på grunn av konstanter de ble utstyrt med fra fødselen -- utenom to jenter med mor fra Columbia, en iraner, en gutt med far fra midtøsten et sted og to homofile -- pluss en tredje homofil som tok selvmord på grunn av hets. Spør fremmedkulturelle eller mennesker med en tydelig annerledes hudfarge eller en åpent homofil person om vedkommende har blitt utsatt for hets eller vold. Har dere aldri vært utsatt for hets i Norge bare fordi du er hvite i en ikke hvitt området? Tror ikke du finner en voksen amerikaner som alsdri har erfaret noe slikt. Du er annerledes, du undertrykker dem og forstår ikke dem og de hater hvite folk. Erfaret det bare utgår Endret 5. august 2013 av jjkoggan Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Det blir uansett urettferdig med en slik sammenligning: I et område med en normal fordeling av mennesker, hvem tror du kommer til å oppleve trakassering: En gruppe på 15% som skiller seg ut fra de øvrige 85% eller de 85% som ikke skiller seg ut? For referanser er jeg for assimilering og motstander av rasisme -- så jeg ønsker å løse ghetto-problematikken, men innser at så lenge en majoritet av minoritetene opplever trakassering så TRENGER de ghettoen for å leve i fred. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det blir uansett urettferdig med en slik sammenligning: I et område med en normal fordeling av mennesker, hvem tror du kommer til å oppleve trakassering: En gruppe på 15% som skiller seg ut fra de øvrige 85% eller de 85% som ikke skiller seg ut? For referanser er jeg for assimilering og motstander av rasisme -- så jeg ønsker å løse ghetto-problematikken, men innser at så lenge en majoritet av minoritetene opplever trakassering så TRENGER de ghettoen for å leve i fred. Rasisme har mye mer innflytelse hvis de mektige er rasistiske enn de svakeste. Når ble trakassert igår fikk jeg bare kjøre litt lengre borte og ble situasjonen det helt motsatte. Det kan ikke de som trakasserte meg gjøre Løsningen er ikke ghettofisering, det bare forsterker misforståelser of forskjeller mellom folk. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 I et område med en normal fordeling av mennesker, hvem tror du kommer til å oppleve trakassering: En gruppe på 15% som skiller seg ut fra de øvrige 85% eller de 85% som ikke skiller seg ut? Det er riktig det, men det er ikke muslimene som opplever mest trakassering. Det er faktisk jødene som opplever mest trakassering, men det bryr ikke folk seg om. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det er riktig det, men det er ikke muslimene som opplever mest trakassering. Det er faktisk jødene som opplever mest trakassering, men det bryr ikke folk seg om. Kilde? I den offentlige debatten vil jeg ikke si det er tilfellet ihvertfall. AtW 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Kilde? I den offentlige debatten vil jeg ikke si det er tilfellet ihvertfall. AtW http://www.miff.no/A...rakassering.htm http://www.nrk.no/os...kolen-1.7664103 Ikke bare bryr ikke folk seg. Folk vet ikke en gang om det. · Jødedom 33,3 prosent · Buddhisme 9,9 prosent · Annet 6,9 prosent · Islam 5,3 prosent · Hinduisme 2,5 prosent · Kristendom 2,2 prosent · Ingen religion/tro 1,6 prosent · Snitt 3,5 prosent http://www.rights.no/2011/06/jodiske-elever-far-mest-hets-muslimer-nekter/ Endret 6. august 2013 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hva i helvete er det som feiler Oslo?? Her i Bergen ville ikke noen brydd seg om en elev på en skole er jøde eller kristen; Det er en ikke-sak. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Grunnen til at flere svarte er i fengsel, er fordi de dyrker en gangsterkultur og ønsker å være kriminelle. Alle har fritt valg i livet, man velger å være kriminell, eller man velger å la være. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) http://www.miff.no/A...rakassering.htm http://www.nrk.no/os...kolen-1.7664103 Ikke bare bryr ikke folk seg. Folk vet ikke en gang om det. · Jødedom 33,3 prosent · Buddhisme 9,9 prosent · Annet 6,9 prosent · Islam 5,3 prosent · Hinduisme 2,5 prosent · Kristendom 2,2 prosent · Ingen religion/tro 1,6 prosent · Snitt 3,5 prosent http://www.rights.no...uslimer-nekter/ Dette er kun skoleelever i oslo. Det er interessante tall, uten tvil. Men når man ser på andre måleparametre er jeg ganske sikker på at man finner andre tall, nesten hver eneste sak som kan kommenteres på DB eller VG så er det noen som drar inn innvandringen, og spesifikt muslimer (sigøynere om man er heldig), når jøder dras inn er det stort sett rabiate konspirasjonsteretikere med mindre kontakt med virkeligheten, du er vel enig i at hets av muslimer er langt mere vanlig i slike fora? At de er mye mere betent politisk? AtW Hva i helvete er det som feiler Oslo?? Det er jo fristende å svare Muslimer AtW Endret 6. august 2013 av ATWindsor 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Så det er muslimene som hetser jødene i så stor grad at de blir hetset mer enn muslimene blir hetset av etniske nordmenn og jøder? 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Dette er kun skoleelever i oslo. Det er interessante tall, uten tvil. Men når man ser på andre måleparametre er jeg ganske sikker på at man finner andre tall, nesten hver eneste sak som kan kommenteres på DB eller VG så er det noen som drar inn innvandringen, og spesifikt muslimer (sigøynere om man er heldig), når jøder dras inn er det stort sett rabiate konspirasjonsteretikere med mindre kontakt med virkeligheten, du er vel enig i at hets av muslimer er langt mere vanlig i slike fora? At de er mye mere betent politisk? AtW Men å være imot innvandring betyr ikke at du er imot muslimer spesifikt. At vi klager over muslimer kommer hovedsakelig av at vi får mye muslimsk innvandring og det fører til negative konsekvenser for Norge. Innvandringen ville ikke ha vært noe mer positiv om vi hadde tatt imot kristne fra Sør Afrika. De ville også økt voldtektsraten, bodd i ghettoer, levd på velferd og hatt en lavere yrkesdeltagelse. At folk ikke liker innvandringen betyr ikke at de trakasserer muslimer. I tilegg så blir trakassering av muslimer tatt veldig seriøst, mens trakassering av jøder er mer akseptabelt. Det er jo fristende å svare Muslimer AtW Jeg tviler på at muslimene har alt ansvaret. Om det bare var muslimer som trakasserte jøder, så tror jeg tallet for jøder hadde vært lavere. Det er ikke nok muslimer og bare et mindretall av muslimer trakasserer jøder. Jeg tror en annen viktig årsak er norske foreldre som hater Israel. De vil spre sitt hat mot Israel til sine barn. Barn klarer ofte ikke å se forskjellen mellom jødehat og israelhat og begynner å trakasserer jøder. Den siste viktige årsaken handler om hva man kan komme seg unna med. Om du trakasserer muslimer vil du trolig bli banket opp av muslimer og skolen vil slå hardt ned på det. Om du trakasserer jøder så er det ingen som banker deg opp og skolen bryr ofte seg ikke. Det er interesant at buddister blir trakassert nest mest. Det handler sikkert om ching chong vitser og lignende. Muslimer er ikke kjent for å trakassere buddister, så dette handler om etnisk norske barn. De trakasserer buddister og jøder fordi de får lov til det. Endret 6. august 2013 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det er riktig det, men det er ikke muslimene som opplever mest trakassering. Det er faktisk jødene som opplever mest trakassering, men det bryr ikke folk seg om. Dette er veldig sant, jødene får det fra både venstresiden, ekstrem høyre og muslimer - kanskje mest fra muslimer. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det er riktig det, men det er ikke muslimene som opplever mest trakassering. Det er faktisk jødene som opplever mest trakassering, men det bryr ikke folk seg om. Nei, det er ikke jødene heller, selv m de lsker å fremstille seg selv som ofre. De som uten sammenligning har opplevd og opplever mest forfølgelse, drap og trakkasering både oppgjennom historien og i dag, er de kristne. Kristne har opp gjennom historien blitt forfulgt, trakkasert og drept av den katolske kirke i europa, og av muslimer i midtøsten og afrika. I dag forfølges og drepes kristne av uslimer hver dag i midtøsten, asia og afrika, og muslimer dreper ca 100.000 kristne hvert år. http://leejaywalker.wordpress.com/2011/01/03/christians-killed-by-muslims-in-egypt-iraq-and-nigeria/ http://www.thereligionofpeace.com/Pages/ChristianAttacks.htm http://www.meforum.org/3490/muslim-persecution-of-christians-february-2013 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 http://www.miff.no/A...rakassering.htm http://www.nrk.no/os...kolen-1.7664103 Ikke bare bryr ikke folk seg. Folk vet ikke en gang om det. · Jødedom 33,3 prosent · Buddhisme 9,9 prosent · Annet 6,9 prosent · Islam 5,3 prosent · Hinduisme 2,5 prosent · Kristendom 2,2 prosent · Ingen religion/tro 1,6 prosent · Snitt 3,5 prosent http://www.rights.no...uslimer-nekter/ Hverken miff eller NRK er noe gode kilder, den ene er jødisk og den andre er kontrollert av regjeringen som igjen er kontrollert av jødene. Men at muslimer plager og trakkaserer jødiske ungdommer er ikke noe nytt, for muslimene plager og trakkaserer alle som ikke er muslimer. At muslimer trakkaserer jødiske ungdommer betyr imidlertid ikke at jødene er såå forfulgt, for stort sett r de ikke det. Men jødene oppfatter imidlertid all kritikk av dem selv og/eller jødedommen som "forfølgelse" i likhet med muslimer som oppatter kritikk av seg selv og/eller islam som forfølgelse. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Dette er veldig sant, jødene får det fra både venstresiden, ekstrem høyre og muslimer - kanskje mest fra muslimer. Det jødene opplever er ikke trakkasering, det er for det meste kritikk av jødenes egne handlinger og av jødedommen, og det må de tåle fordi slik kritikk er berettiget. En annen ting er selvfølgelig ren takkasering, som for det meste utføres av muslimer. Dette er selvfølgelig forkastelig, og burde ikke forekomme. Lenke til kommentar
Gjest member-7189 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det jødene opplever er ikke trakkasering, det er for det meste kritikk av jødenes egne handlinger og av jødedommen, og det må de tåle fordi slik kritikk er berettiget. En annen ting er selvfølgelig ren takkasering, som for det meste utføres av muslimer. Dette er selvfølgelig forkastelig, og burde ikke forekomme. Det de kristne opplever er ikke trakassering, det er for det meste kritikk av de kristne sine egne handlinger og av kristendommen, og det må de tåle fordi slik kritikk er berettiget. En annen ting er selvfølgelig ren trakassering. Dette er selvfølgelig forkastelig, og burde ikke forekomme. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det de kristne opplever er ikke trakassering, det er for det meste kritikk av de kristne sine egne handlinger og av kristendommen, og det må de tåle fordi slik kritikk er berettiget. En annen ting er selvfølgelig ren trakassering. Dette er selvfølgelig forkastelig, og burde ikke forekomme. Vel, for det første har du en uærlig og forkastelig måte å "diskutere" på. Og for det andre så tåler kristne selvfølgelig kritikk, det mangler heller ikke på denslags nå til dags. Men det er ganske uberettiget og grunnløs Kritikk, i motsetning til kritikk av jødedommen som er berettiget. Og alle som bryr seg om å lese den babylonske talmud, som er "jødenes hellige" bok vil forstå hva jeg mener. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Hverken miff eller NRK er noe gode kilder, den ene er jødisk og den andre er kontrollert av regjeringen som igjen er kontrollert av jødene. Men at muslimer plager og trakkaserer jødiske ungdommer er ikke noe nytt, for muslimene plager og trakkaserer alle som ikke er muslimer. At muslimer trakkaserer jødiske ungdommer betyr imidlertid ikke at jødene er såå forfulgt, for stort sett r de ikke det. Men jødene oppfatter imidlertid all kritikk av dem selv og/eller jødedommen som "forfølgelse" i likhet med muslimer som oppatter kritikk av seg selv og/eller islam som forfølgelse. Hvis muslimer trakasserer alle som ikke er muslimer, hvorfor er da jøder langt over kristne. Er forklaringen din at jøder er overfølsomme? For et forkastelig innlegg. Jeg synes også det er skuffende at de eneste som har svart på innlegget mitt er Red Frostraven som ble overasket og jødehateren Baltzar. 2 Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Poenget er vel: Har du, dersom du er etnisk norsk, noen gang i ditt liv blitt utsatt for grov hets på grunn av din etniske tilhørighet eller seksualitet? Jeg kjenner bokstavelig talt ikke en eneste person som har blitt utsatt for noe hets på grunn av konstanter de ble utstyrt med fra fødselen -- utenom to jenter med mor fra Columbia, en iraner, en gutt med far fra midtøsten et sted og to homofile -- pluss en tredje homofil som tok selvmord på grunn av hets. Spør fremmedkulturelle eller mennesker med en tydelig annerledes hudfarge eller en åpent homofil person om vedkommende har blitt utsatt for hets eller vold. Du fisker jo selvfølgelig etter svaret nei, noe som sannsynligvis vil komme. Men det er ikke så rart, når vi bor i et land hvor noe sånt som 90% eller mer er hvite. (et prosentanslag som er vill gjetting fra min side) Jeg har opplevd å få en rasistisk bemerkning rettet mot meg (er etnisk norsk). Sa til vedkommende at jeg ikke aksepterte det, og da var det ganske lugnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå