Hazelhart Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg ser folk bruker uttrykket en del, men jeg finner ingen forklaring på google. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_intelligence Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 La oss si at, om roboter får for mye AI. Tar de over verden, som i Terminator. 4 Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hvor smarte folkene i spillet er, på en måte. Det som avgjør hvordan de reagerer på ting osv. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hvor smarte folkene i spillet er, på en måte. Det som avgjør hvordan de reagerer på ting osv. Ja, Mhm mer AI = mer menneskelig. På en måte. Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 La oss si at, om roboter får for mye AI. Tar de over verden, som i Terminator. ' genialt eksempel Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg ser folk bruker uttrykket en del, men jeg finner ingen forklaring på google. Artificial Intelligence. IQ'en på de folka i spillet som IKKE er mennesker. 1 Lenke til kommentar
Sulphuras Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Kunstig intelligens ligger vel i ordet? Dataskrevet intelligens til ikke-levende enheter. Kode som gir liv/oppførslet/handlinger basert på muligheter. 4 Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Heller hvor gode utviklerne av spillet er til å programmere spill-karakterne du ikke styrer til å samhandle med deg og omgivelsene i spillet. Vil ikke akkurat si at det er noe som heter IQ inni et spill 1 Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ja, Mhm mer AI = mer menneskelig. På en måte. Mer som de ville gjort om de var ekte, ja. Ikke bare mennesker som har AI i spill, men det meste som er levende og beveger seg. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) I videospill så er AI en teknologi som produserer handlinger som gir inntrykk av intelligent atferd. Dette kan være representert på forskjellige måter: Agenter (karakterer) som en fiende i Zelda eller Mario. Virtuell spiller: Motstanderen din når du spiller f.eks. Starcraft 2 mot AI. I motsetning til karakterer så er denne representert av handlingene den foretar, ikke en visuell representasjon "Regissør"/Intelligent system: I L4D så er det en AI som bestemmer når du skal møte zombies, spesialfiender (tank, charger, smoker), hvilke veier som skal være åpne eller hindret, musikk som akkompagnerer og hvilke våpen/items som skal være tilgjengelig. Denne AI-en (kalt Director) i L4D former spillopplevelsen din dynamisk basert på hvordan du spiller. Det finnes sikkert flere eksempler, men dette var de jeg kom på i første omgang. Det er for øvrig viktig å skille mellom typisk "computer science AI" og spill-AI. Førstnevnte handler om å produsere faktisk intelligent atferd som kan benyttes i problemløsning, mens i spill så er AI en illusjon som gir inntrykk av intelligens. I spilldesign har man med andre ord lov til å "jukse" for å skape (inntrykk av) intelligens. Endret 5. juni 2013 av cs_ 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå