Gå til innhold

Lionhead ute med teaser! Remake av Fable 1!

Anbefalte innlegg

For de som er interessert:

http://www.youtube.com/watch?v=2EhswZYju0s

I går lanserte Lionhead det nye Fable-forumet. Det er vel ikke tilfeldig at dette skjer en uke før E3?

Ser ut som det blir en remake av Fable 1! Tipper den kommer til Xbox 360 og at det kommer en Fable 4 til Xbox One.

Og jeg tipper alt blir presentert på E3!

Fable: The Horse var jo bare tull og fanteri. Fable 3 var ikke noe å hoppe i sofaen for heller..Gjør Lionhead endelig noe riktig igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Peter Molyneux involvert? Trodde han hadde sagt seg ferdig med fable (hvordan han sa fable skulle bli og hvordan spillet ble stemte jo aldri :p). Jeg likte de forrige spillene, til tross for at det alltid var en viss skuffelse.

Lenke til kommentar

Molyneux jobber ikke lenger hos Lionhead. Jeg tipper de får til spennende ting uten han også. Har ikke han vært litt surrete med de siste Fable-utgivelsene?

Men jeg lurer på hvordan denne remaken blir.. Skal de bare oppdatere litt kvalitet, eller har de laget hele spillet på nytt fra bunnen av? Dersom det bare er snakk om litt polering regner jeg med det kommer ut rimelig kjapt til 360, og at Fable 4 kommer til Xbox One.

Lenke til kommentar

Fable-serien har vært litt på villspor med Heroes og The Journey, så det er nok ikke så dumt at de går tilbake til det første spillet.

Forhåpentligvis blir det en ekte remake. Bedre optimalisert og med en omfattende overhaling av grafikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis blir det en ekte remake. Bedre optimalisert og med en omfattende overhaling av grafikken.

Ja jeg lurer litt på hva de legger i begrepet "remake" her.. Er det bare litt finpuss, eller er det en skikkelig overhalling? Det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Ja jeg lurer litt på hva de legger i begrepet "remake" her.. Er det bare litt finpuss, eller er det en skikkelig overhalling? Det blir spennende å se.

Skulle ikke forundre meg om at det betyr "HD overhaul" :p

Det var jo et orginalt xbox spill så er mye de kan forbedre med grafikken. Men blir spennende å se.

Lenke til kommentar

FA01.jpg

Nearly a decade ago, Microsoft and Lionhead Studios took the gaming world by storm with “Fable,” a unique, fantasy role-playing game that gave players unprecedented freedom to make meaningful choices with permanent consequences.

Now, Lionhead Studios invites you to relive the magic with “Fable Anniversary” for Xbox 360, a modern remastering of the best-selling Xbox classic featuring stunning graphics, almost instant loading times, an all-new interface, Achievements, Xbox SmartGlass support and more.

“We’re really excited to bring ‘Fable’ to Xbox 360,” said Ted Timmins, Lead Designer on “Fable Anniversary.” “It’s the game that the ‘Fable’ community has been asking for, so we wanted to make sure ‘Fable Anniversary’ delivered the definitive ‘Fable’ experience for both long-time fans and newcomers to the franchise.”

In “Fable Anniversary,” you play as The Hero, an orphan whose destiny you shape through in-game decisions that influence not only his development as a hero, but the fate of the entire realm. In addition to “Fable’s” original storyline, “Fable: Anniversary” includes the expansion pack, “Fable: The Lost Chapters.”

“Fable Anniversary” uses the power Xbox 360 to bring “Fable” to life like never before. The graphics are substantially updated with new lighting, textures, models, facial and cut scene animations, and more, all in 1080p HD resolution. In addition, “Fable Anniversary” includes a new interface, save system and nearly non-existent loading times, making the immersive journey through the dangerous and mysterious world of Albion even more seamless.

“Fable Anniversary” also brings Achievements to “Fable” for the first time. “We’re doing something that’s not been done before,” said Timmins. “’Fable’ has always been about choices and consequences, so we’re trying to put that into our Achievements.”

While “Fable Anniversary” introduces modern improvements, Timmins emphasized each one was designed to enhance a gameplay experience that remains true to its roots.

“It’s probably the hardest part of the job. We needed to keep ‘Fable’ the same, but also make it different,” said Timmins. “It was a case of playing through the game over and over and writing down a list of the things we wanted to address in order to bring ‘Fable’ to a 360 quality level that people expect.”

And of course you can still punt chickens. “There’s now a leaderboard for this,” explained Timmins. “So you can actually find out who the best chicken kicker in Albion is.”

“Fable Anniversary” launches only on Xbox 360 this holiday season. To learn more about “Fable Anniversary,” including SmartGlass support and how “Fable” almost featured kicking monkeys instead of chickens, listen to Major Nelson’s full podcast interview with Ted Timmins.

http://news.xbox.com...iversary-reveal

Oppdatert grafikk

1080p

The Lost Chapters

Raskere loading

Ny interface

Achievements

Smartglass

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker det blir veldig rart om det ikke kommer noen Fable 4 etter dette... Hva er det isåfall de har drevet med i Lionhead studios de siste tre årene da? En remake som dette kan vel ikke kreve 200 ansatte full tid i flere år? Og de har jo ansatt folk til å jobb mot de nye konsollene.

Lenke til kommentar

De ga ut Fable: The Journey og Fable Heroes i fjor, så de har ikke akkurat sittet og tvinnet tommeltotter de siste årene.

...men som du sier så er det et stort studio. Dessuten har det vært en del snakk om at de arbeider med et MMO-aktig rollespill. Hvorvidt det er snakk om Fable IV eller en ny IP er ikke godt å si, men det aner meg at vi vil få høre om det enten i år eller i 2014.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen som forresten vet hvor trolig det er for at de lager en PC-versjon slik originalen hadde?

50% sjanse. Det spørs hvilke planer Fable Anniversary teamet har etter de er ferdige med 360-versjonen.

Lionhead lagde jo en PC-versjon av Fable III, så det er ikke helt umulig at Fable Anniversary kan få den samme behandlingen. Dessuten blir de nærmest bombardert av forespørsler fra folk som vil ha en PC-versjon av Fable Anniversary.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...