Black Star Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Har dere hørt om PGone? Pgone er ganske billig fast og Mobil min pris. Er billiger enn tele2 og telenor... Men dyrere enn mange andre telefoniselskaper. Og hvorfor i all verden kommer du med denne informasjonen på en post som har med IP-telefoni å gjøre? Dette er ren og skjær reklame, og jeg regner med at du er sjefen eller ansatt i dette selskapet. Telio er jo MYE billigere enn Pgone, som for meg virker som ett noe lugubert selskap. Samtaler til andre operatører kvelder (18.00-08.00) og helger 11,9 øre Samtaler til andre operatører dagtid 15,9 øre Hos Telio er dette gratis! Hos f.eks IQTele er det gratis i helgene, samt billigere på vanlig ukedager. Samtaler til andre mobiltelefoner, døgnet rundt 1,39 kr Telio : 95 øre, døgnet rundt Og du skriver selv at du bare er ganske fornøyd. Jeg ville ikke valgt Pgone fremfor Telio ivertfall Lenke til kommentar
Noname Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 hei igjen.... jeg tror jeg leste et sted at ip phone starter ikke før 1 jan... det var derfor jeg skrev om PGone... selvfølgelig er ip phone billig... Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Det står på www.telio.no at produsenten av adapteren ikke anbefaler at man kobler den til (slik som det står hos Telio at er teknisk mulig) direkte på din tlf linje hvis du har flere telefoner. Vet noen hvorfor dette ikke anbefales? Kan ikke skjønne at det skulle ha noe å si Lenke til kommentar
Telio Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Punktet rundt "direkte på linje ikke anbefalt fra produsent" er ment for dem som eventuelt vil åpne adapteren å kople kabler direkte mot hverandre (i stedet for å anvende standard plugger). Du kan godt kople i adapteren en plugg for ledningen som leder ut til alle kontaktene i huset. Det eneste man må passe på er at den "vanlig telefonlinje" ikke er koplet inn samtidig (kan føre til adapteren blir skadet). mvh Telio Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Genialt! Da har jeg bare en liten reservasjon til: Er fortsatt litt bekymret for forsinkelser og ekko. Noen som har erfaringer med IP-telefoni med IPtele.no eller likende? Lenke til kommentar
thor-a Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 http://www.dagbladet.no/dinside/2003/10/17/381206.html p.s jeg har bestilt! Lenke til kommentar
AfroNigga Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Et spørsmål til Telio og dere andre som har peiling: 1. Per i dag kan man hos Telenor få ulike sperringer mot diverse nr. som mobil, utland, 8xx nr. etc. Vil man kunne få disse funksjonene hos Telio også? 2. Som nevnt tidligere i tråden selges det diverse telefonkort til utlandet. Vil disse funke med Telio sitt abbonement? Lenke til kommentar
SolidState Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Et spørsmål til Telio og dere andre som har peiling: 1. Per i dag kan man hos Telenor få ulike sperringer mot diverse nr. som mobil, utland, 8xx nr. etc. Vil man kunne få disse funksjonene hos Telio også? Les: http://telio.no/visKategori.php?categoryID=88 Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 L@@k her:http://www.telio.no sjå på dette da. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...662BC810E21499B Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 sjå på dette da.http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction=artikkel&id=1572637B-9CF0-E995-80BCD2B1C8E41D3F&CFID=6701577&CFTOKEN=fd4c3924791eb0ff-41992BA1-AC48-DFDE-3662BC810E21499B Ja, men med denne kan du kun ringe til andre som har samme systemet... Med Telio kan du ringe hvem som helst med en hvilken som helst telefon. Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hvor sikkert vil dette bli da? Det vil vel være mye lettere for folk å overvåke samtalene siden du kobler deg på over internett..? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 3. Kan jeg kople flere telefonapparater til adapteren ?Den enkleste måten å bruke mer enn ett telefonapparat med Telio adapteren er å kjøpe en splitter (fås kjøpt rimelig i enhver elektrobutikk). Trådløs telefon med flere håndsett er en annen enkel løsning for å kunne bruke flere telefonapparater med Telio adapteren. sånn angående det her, hva hvis man bare vil bruke ip-telefoner, men vil ha flere enn en, hva gjør man da, har tatt en "walkabout" på telio.no, men finner ikke noe om det... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Da får vel alle ip telefonene med samme nummer eller flere nummer etter hvor mange du vil ha ? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Her kan en lese artikkelen NRK har gjort på Telio og se video om en ønsker det. Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hvor sikkert vil dette bli da? Det vil vel være mye lettere for folk å overvåke samtalene siden du kobler deg på over internett..? Jeg spurte Telios tekniske avdeling angående dette med kryptering av overføringene, så det går jo inn på det du lurer på angående sikkerhet for at folk ikke skal kunne avlytte deg etc. Dette var det jeg spurte: Hello!, I have a question, and that is, if you use any, what type of cryptation do you use for the calls from telio via the internet to my phone / from my phone via the internet and to telio (adapter/ip phone)? What kind of encryption; type, saftygrade?, and the amount of bit. What happens after my call goes through telio and to the other person is not important (exept if it is from someone else using telio). Seeing forward to be hearing from you :-) Dette var svaret jeg fikk: Hi, We do not encrypt, however, for your information an IP call over SIP the way we perform it is harder to monitor than a regular PSTN phone call, since any user would have to get hold of the full RTP media stream, and to do that he would need to hack our servers. (and they will be protected with state of the art fwall systems). Lenke til kommentar
Somle_ Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg snakket med en som jobber me teknisk i Telenor om dette. Han fortalte at linjen fra huset ditt og ut til sentralen ikke vil ha noe problem men overføringen, MEN telenettet er veldig overbelastet, og det finnes ingen prioritet for IP trafikk. Derfor kan det nok hende at det blir endel delay med IP Telefoni. Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg snakket med en som jobber me teknisk i Telenor om dette. Han fortalte at linjen fra huset ditt og ut til sentralen ikke vil ha noe problem men overføringen, MEN telenettet er veldig overbelastet, og det finnes ingen prioritet for IP trafikk. Derfor kan det nok hende at det blir endel delay med IP Telefoni. Tviler på at det ikke kommer til å fungere bra, men som sagt, vi får vente å se. Jeg har ikke tenkt til å bestille enda, når Telios nett kommer opp å brukerene av Telio forteller om hvordan de opplever tjenesten her på hardware.no, da skal jeg bestille, om det er positive anmeldelser av tjenesten som kommer. Om det er negative som forteller om hvor ræva kvaliteten er, og at det er forsinkelser bla bla bla, nei da tror jeg nok ikke jeg kommer til å bestille. Lenke til kommentar
Telio Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Til informasjon har Telio spennende stilling ledig for en skikkelig flink databaseutvikler/systemadministrator. For mer informasjon se her : Telio - dB utvikler Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Chess har også tenkt å tilby bredbånd og IP-telefoni etter årsskiftet! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Chess har også tenkt å tilby bredbånd og IP-telefoni etter årsskiftet! Vet du noe om prisene de vil tilby på ip-telefoni? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå