albe Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvis noen fra Telio følger denne tråden: Er det planlagt noen avarter av abbonementet? F.eks. 50 kr/mnd i fastavgift, og tellerskritt (gjerne 2X telenor-pris)? Dette hadde vært gunstig for oss som ringer veldig lite, og hadde sikkert fortsatt generert fortjeneste for Telio. Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Per i dag er det ikke mulig å prioritere en pakke foran en annen på Internett. TCP driter en lang i om det er lyd, video, filer eller hva det måtte være du prøver å sende. Alle pakker behandles likt. Eneste muligheten Telio har til å få opp farten er å benytte UDP som protokoll, men da mister man endel i forhold til kontroll av pakkene og pakketap... dog er det vel slik at re-transmisjon av tapte pakker vil være totalt meningsløst i et så sensitivt opplegg som IP-telefoni er. Heldigvis får jeg si, finnes det altså ingen måte å prioritere pakker på nett i dag...men det kommer nok. Gull og Sølv kort eller no, som gjør at dine pakker blir prioritert i nettet .... Snille Microsoft har jo kommet med såkalt QoS (Quality of Service) som gjør at de viktigste pakkene blir prioritert.. vet ikke om Telio benytter dette, men det er jo deffinitivt en mulighet.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 HeiHer kan det være noen som blir skuffet... Det er jo noen som har bredbånd med løsning at det må finnes fastelefon i huset. Jeg er ikke sikker på at det bare er å kutte ut fasttelefon og likevel beholde feks ADSL'n. Det er noen xDsl leverandører som legger til noen kroner hvis det ikke er fasttelefon i huset... Roger Det er, i beste fall, svindel. Det er absolutt ingen grunn til at fasttelefon skal være installert i huset for at bredbåndstilgangen skal være billigere. Så vidt jeg vet er det bare Telenor som driver med dette. Selv har jeg NextGenTel og de blåser i om jeg har telefonlinje eller ikke. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 De bryr seg nok veldig om du har linje siden det er den de leverer på. Det de bryr seg mindre om er om du har et abb på den eller ikke Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Fått beskjed om at de vil levere her hos meg første uken i Januar Lenke til kommentar
albe Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Artikkel om Telio I DinSide. Men ingen test eller egentlige nyheter.... http://www.dinside.no/php/art.php?id=93826 Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Satt i bestilling, endelig kuttes alle bånd til Telenor!! Gledermeggledermeg... Enda mere ROI for å legge fullt nettverk i hele huset - alle rom. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Noen idé om man kan ha to telefoner med samme nummer, slik det er med vanlig telefon? Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Noen idé om man kan ha to telefoner med samme nummer, slik det er med vanlig telefon? Ser du på tegninga her: (hentet fra telio.no http://www.telio.no/visArtikkel.php?articleID=147 ) Så ser det ut som at du bare plugger boxen i switchen og en vanlig telefon kontakter der i fra. Siden det er vanlig telefon er det sikkert samme standard. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jo, men jeg tenkte litt på om man kunne få flere ip-telefoner med samme nummer. De skriver jo at telefon nummeret er koblet til den fysiske telefonen (slik at man kan ta den med til Spania og sånt...). Kan man da ha flere telefoner som er koblet til samme nummer? F.eks. hvis man har nettverk strukket rundt omkring i huset, med kontakter i forskjellige rom, kan man da ha flere ip-telefoner, koblet til nettverket forskjellige steder i huset, som alle ringer når noen ringer til vårt telefon nummer? Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hva er kriteriene for trådløs Ip-telefon? Må jeg ha WLAN da? Holder det at jeg splitter bredbåndet med en hub? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hva er kriteriene for trådløs Ip-telefon? Må jeg ha WLAN da? Holder det at jeg splitter bredbåndet med en hub? En trådløs ip-telefon bruker wlan, ja. Jeg tror nok jeg ville brukt en switch istedet for en hub, ellers kan hastigheten på internettet ditt synke endel under telefonsamtaler. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hva er kriteriene for trådløs Ip-telefon? Må jeg ha WLAN da? Holder det at jeg splitter bredbåndet med en hub? Blir det samme som å koble 1 PC til på linja di.. Har du telenor ADSL må du vel ha en Router.. Noe alla denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl Med ngt trenger du feks.bare en hub/Switch TaZ Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hva er kriteriene for trådløs Ip-telefon? Må jeg ha WLAN da? Holder det at jeg splitter bredbåndet med en hub? En trådløs ip-telefon bruker wlan, ja. Jeg tror nok jeg ville brukt en switch istedet for en hub, ellers kan hastigheten på internettet ditt synke endel under telefonsamtaler. Da tror jeg at jeg må gå for adapteren og så bruke en analog trådløs telefon med bra rekkevidde. Hadde vært deilig med trådløs ip-telefon. Kunne man da brukt den alle steder hvor det er WLAN? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Noen som vet hvordan den tråløse ip-telefonen ser ut? HAdde hvert fint med litt info rundt denne. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Kunne man da brukt den alle steder hvor det er WLAN? Exactly! Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bredbåndsfabrikken koster 399 kr/mnd. Gratis telefon (ikke mobil-/spesialnummere) koster 50 kr/mnd. Du må ha et abonnement fra Telenor i tillegg, analog i mitt tilfelle, på 159 kr/mnd. Ikke dårlig for 10mbit linje og "gratis telefon" det .. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bredbåndsfabrikken koster 399 kr/mnd. Gratis telefon (ikke mobil-/spesialnummere) koster 50 kr/mnd. Du må ha et abonnement fra Telenor i tillegg, analog i mitt tilfelle, på 159 kr/mnd. Ikke dårlig for 10mbit linje og "gratis telefon" det .. Stort poeng i nevne de siden de ikke bygger ut noen steder. Lyse har også ett slikt tilbud, men er ikke alle som kan benytte seg av det, faktisk bare en liten del av befolkningen i Norge. Lenke til kommentar
Oceanwatcher Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hva er kriteriene for trådløs Ip-telefon? Må jeg ha WLAN da? Holder det at jeg splitter bredbåndet med en hub? En trådløs ip-telefon bruker wlan, ja. Jeg tror nok jeg ville brukt en switch istedet for en hub, ellers kan hastigheten på internettet ditt synke endel under telefonsamtaler. Det er i grunnen bare tull. Siden begge bruker samme linje ut så vil de påvirke hverandre uansett om du bruker switch eller hub. Og så lenge du ikke overstiger maks last på huben så skal en hub egentlig være marginalt hurtigere enn en switch da huben ikke trenger å prosessere dataene. Men dette er egentlig flisespikkeri. I et vanlig hjem er det sjelden man egentlig har behov for en switch. Det vil kun være nødvendig om du ofte overfører store datamengder mellom maskiner internt på nettverket. Dette vil da kunne påvirke internettrafikken for de maskinene som ikke er involvert i overføringen (om du er på en hub). Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Noen som kan opplyse meg om hvem som betaler regningen ved en telefonsamtale fra Telio til f.eks. Tele*or fasttelefon? Når man ringer fra UPC, som også har sitt eget nett, så går noe av minuttprisen til Tele*or. De vil jo så klart ha betaling for bruk av linjenettet deres, uansett om hvor og hvem samtalen er fra. Derfor har jeg problemer med å se at Telio kan tilby dette her gratis. Tele*or kan umulig "gi bort" dyr linjeleie uten videre. Edit: Leste nettopp gjennom websiden til Telio, og oppdaget at de faktisk har en ganske så høy abb.avgift. Det er vel disse pengene som går til linjeleie hos andre leverandører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå