Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis IP telefoni, er dette sant ?

Anbefalte innlegg

Med hensyn til spørsmålet om ISDN adaptere så har bruker agvg rett. ISDN, selv om det er stort i Norge, er lite internasjonalt.

Utstyret som etter vår mening ennå "for dyrt og dårlig". Med "dyrt" mener vi her priser for en adapter på flere tusen kroner. (Men det er ikke lenge siden analoge adaptere kostet nesten 2000 kroner.)

Vi vil nok tilby dette etter hvert, men det er ikke prioritert hos oss foreløpig. Vi prioriterer å få sertifisert en god IP-telefon og en god WLAN telefon for nettet. IP-videotelefoner kommer nok lenge før ISDN telefoner.

Når det er sagt, så har vi fått opplyst at gode trådløse telefoner (Siemens og Bang Olufsen f.eks) fungerer både med ISDN og analog linje. Det eneste man behøver å bytte er basestasjonen.

Vi har ikke rukket å teste dette ut ennå, men om det stemmer så vil jo dette være en billig måte å kunne fortsette å anvende trådløse telefoner man idag bruker på ISDN. (for vi vil jo tilby stort sett alle de tjenester man i dag får på ISDN + noen flere, men de fleste kommer i annet kvartal).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det er sagt, så har vi fått opplyst at gode trådløse telefoner (Siemens og Bang Olufsen f.eks) fungerer både med ISDN og analog linje. Det eneste man behøver å bytte er basestasjonen.

Vi har ikke rukket å teste dette ut ennå, men om det stemmer så vil jo dette være en billig måte å kunne fortsette å anvende trådløse telefoner man idag bruker på ISDN. (for vi vil jo tilby stort sett alle de tjenester man i dag får på ISDN + noen flere, men de fleste kommer i annet kvartal).

Har 2 Siemens Gigaset 4000 sett. Det ene har ISDN base (som jeg bruker i dag), det andre har analog base. For meg blir det bare å skifte base så virker begge telefonene som vanlig. Gleder meg som en hund til jeg får adapteren. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg også har siemens-telefoner, og måtte bare høre en gang til om det kom utstyr for isdn før jeg prøver å få tak i en analog base. Jeg har testet begge mine håndsett (et 4000 og et micro), som i dag kjører mot en isdn-base, mot en analog base, og det ser ut til å virke fint.

Men en ting jeg ikke husker om jeg prøvde, det er om det kommer opp numrene på de som ringer på en analog base?

Det eneste som mangler på at jeg bestiller nå er å få høre flere tilbakemeldinger fra brukerne, helst de som er koblet opp til internett via WLAN, men også fra ADSL-brukerne (som det sannsynligvis er mest av). Begge disse teknologiene lider jo av at hastigheten på dem blir redusert ved samtidig upload og download, og hvordan det er å kjøre en jevn strøm av telefoni-pakker gjennom dette er jeg spent på :)

Også f.eks ftp generelt har jo en tendens til å stjele all båndbredde... kanskje man må til med pakkeprioritering :)

Er pakkeprioritering (802.1p tror jeg det heter) bygd inn i ip-adapteren og ip-telefonene deres forresten?

Lenke til kommentar

Teliomann:

Jeg bestilte i oktober. Nytt nummer. Jeg har fått et nytt nummer, men hverken adapter eller faktura? Får jeg snart høre fra dere eller? FOlk som har bestilt for en uke siden har fått det liksom, men ikke jeg som gjorde det i oktober.:S Finn en feil.. Kundeservicen på telefon sier de skal sende ut til uka, så er det neste uke, så tar det enda en uke, og kanskje enda en..

Lenke til kommentar
Men en ting jeg ikke husker om jeg prøvde, det er om det kommer opp numrene på de som ringer på en analog base?

Det gjør i allefall det på vanlig telenor nett (både analogt og ISDN)så jeg går ut i fra at Telio vil ha nummer visning på analog telefon på si nett også. Ser ingen grunn til at de ikke skal ha det. Selv en gammel Siemensbase (Gigasett 2000) har nummervisning analogt. :cool:

Lenke til kommentar

Min bror har Telio nå.

Han får opp nummervising på sin basestasjon med vanlig tlf i og i den trådlause telefonen sin.

Trur han har BCS telefon... huska ikkje navnet, men nummervising er det!

Min bror har Bluecom ADSL 400/128, altså den treigeste linja, men det virka fint det!

Skulle vore artig og prøvd det på isdn linje også (dele inet osv), men da er jo poenget borte vekk!

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Min bror har Bluecom ADSL 400/128, altså den treigeste linja, men det virka fint det!

Var det noe upload/download på gang samtidig som han snakket i telefonen da?

Ellers så må jo jeg si at dette høres bedre og bedre ut :)

Lenke til kommentar

har fått ett problem. når jeg ringer eller blir oppring så kan jeg snakke 2 -3 minutter. Da begynner det å hakke for så å bli borte helt. Da går faktisk hele nettet ned og må restarte router og hel shiten. er det noen som har ett råd mot dette? Har sendt mail til Telio, men det tar vist sin tid.

Lenke til kommentar
har fått ett problem. når jeg ringer eller blir oppring så kan jeg snakke 2 -3 minutter. Da begynner det å hakke for så å bli borte helt. Da går faktisk hele nettet ned og må restarte router og hel shiten. er det noen som har ett råd mot dette? Har sendt mail til Telio, men det tar vist sin tid.

Nyeste firmware på routeren?

Lenke til kommentar

Jepp.

Lenke til kommentar

Jepp.

Nyeste og da mener jeg ikke den gamle som ligger på ngt sine sider.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen :)

Har samme problemet jeg oxo !

lurer på hva det kan være ?

mvh

Robban

Lenke til kommentar

Telio har mottatt email fra administratorene av Hardware.no.

Vi fikk der beskjed om at man ikke satte pris på at vi svarte på innlegg om oss på forumet her. Vår hensikt har hele tiden utelukkende vært klargjøre ting vi opplevde man var usikker på. Om noen brukere har funnet det upassende, så beklager vi det.

Vi forholder oss imidlertid lojalt til den forespørsel vi fikk, og vil derfor slutte å svare på spørsmål her. Siden vi ut fra den lange tråden her (og på andre diskusjonsforum) har vi opprettet et diskusjonsforum på våre websider, der problemstillinger som er direkte relatert til vår tjeneste kan diskuteres direkte mellom kundene.

mvh

Telio

Lenke til kommentar

Jaggu forskjell på folk. Firstmile har jo vært rimelig flittige til å bruke dette forumet. Er de betalende brukere eller hva er forskjellen på at de og Telio her???

har vi opprettet et diskusjonsforum på våre websider, der problemstillinger som er direkte relatert til vår tjeneste kan diskuteres direkte mellom kundene.

Hvor finner vi dette?

Endret av Moony
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...