Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 25. oktober! Har en mail i mailboksen med henvendelse til telio den 28. sept.. Synes å huske at jeg bestilte rett etter det.... Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Tror ikke det er telio man skal "kjefte" på når det gjelder treg levering...Var heller leverandøren av adaptere.... Men en ting jeg lurer litt på.... Måtte dere betale frakt eller ble det trukket fra? Tror jeg bestilte før fristen for å få gratis frakt, men har jo ikke noe direkte bevis på det da.... Bestilte i september, og måtte betale frakt, og i tillegg betalte æ den første fakturan som kom, ca 150 kr for mye. Men skit au, den funker da bra, bare jeg får ringe ut snart !! Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Melding fra telio: ----------------- Hei Beklageligvis har det oppstått feil på utsendt faktura. Ny faktura er tilsendt 3/3.04 pr. mail samt gammel faktura er kreditert. Har du allerede betalt den første fakturaen se bortifra siste faktura. For mye innbetalt godgjøres ved neste fakturering. Med vennlig hilsen Telio Kundesupport Med vennlig hilsen Lindorff Kundesupport Marianne Berg Tlf. 23211290 Fax. 23211085 Lenke til kommentar
steinar666 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hvis det ikke funker til deg, vil jeg anbefale å lese manualen som kom i epost!!Den virket veldig utfyllende... Til dere som ikke har fått adapter , Dere kan få mitt . For den Boksen Virker rett og slett ikke , dvs . boksen er DØD Og skjønner kundeservice det ... gjett ?? NEI "har du lest manualen ??" JA| "har du lest den 2 ganger " JA |" nei , da skjønner jeg ingen ting" Og det er sant ,. Kundeservice Telio skjønner rett og slett ingen ting Har koblet boksen rett i switchen som igjen er koblet til et sdsl modem dvs ingen fw og krangle med , har satt opp Egen IP til adapteret konfiguret dns'er gateways og netmasker der det skal være , MEN , VIRKER DEN ****** BOKSEN...........niks Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hvordan død da? Får du strøm på den da? Jeg har ruter og slikt, men jeg satte ikke opp eget ip til boksen.. Jeg bare plugget den inni.. Kan være noe snusk der... Lenke til kommentar
essr Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg har nå hatt åpen telefoni med Telio i 2 dager, og må bare si att jeg kan anbefale dette her så langt. Grei lydkvalitet. Bestilte tenesten 03.10.03. Lenke til kommentar
Orchid Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg vil gjerne høre fra dere om dere har prøvd å ringe til utlandet ? USA , ASIA ... Hva med kvalitet da ? Delay-Forsinkelse-Echo-Støy... ? Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kvaliteten innad i Norge er helt grei.. Trur ikke du får annen kvalitet en vanlig telefon til utlandet, siden telenor sender utenlands-samtalene sine i dag også over ip-telefoni... Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Tok kontakt med support hos telia og fyren æ prata med var enig at det måtte være brannmuren, men å fortelle meg hva slags porter som måtte være åpen, nei det kunne han ikke. Trudde Telia var konk jeg..... Jaha? Viss forskjell på Telio og Telia, eller? Telia er da virkelig ikke konkurs. Det er jo Sveriges største telefonselskap! Mente jo Telia Norge. Som forsåvidt ble solgt til Enitel en gang, og så gikk konk. (I finanskretser blir NextGentel ofte omtalt som NextEnitel, med tanke på driftsresultater osv). Jeg hadde Internett fra Telia Norge. Ble med da med da det ble omgjort til Enitel. Da Enitel gikk konk, fikk jeg tilbud om å fortsette hos Tele2 om jeg ikke husker feil. Virket som om Tele2 overtok kundene (hvis kundene godtok dette). Bottom line: Telia og Telio har INGENTING med hverandre å gjøre...... Endret 6. mars 2004 av snole Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hvordan skal vi gjøre dette her når vi har telefonabonnement? Er det bare å bestille, og så si opp alle abonnementene vi har hos Telenor når vi får adapteret i posten, eller må vi kontakte Telenor på forhånd? Og er det noen som har bestilt i Februar/Mars som allerede har fått adapteret, eller må jeg belage meg på flere måneders venting? Lenke til kommentar
arne0606 Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hvordan skal vi gjøre dette her når vi har telefonabonnement? Er det bare å bestille, og så si opp alle abonnementene vi har hos Telenor når vi får adapteret i posten, eller må vi kontakte Telenor på forhånd? Og er det noen som har bestilt i Februar/Mars som allerede har fått adapteret, eller må jeg belage meg på flere måneders venting? "6. Må jeg selv si opp abonnementet hos Telenor ? Dersom du velger å få nytt telefonnummer fra Telio må du selv si opp abonnementet hos Telenor. Det kan du gjøre ETTER at du har mottatt adapter og/eller telefon fra Telio og ditt nye abonnement er aktivert. Dersom du velger å beholde ditt nåværende telefonnummer og flytter det til Telio så må du IKKE si opp ditt abonnement hos Telenor. Dette skjer automatisk når vi flytter nummeret ditt til Telio, og du vil få beskjed fra oss. Dersom du selv sier opp abonnementet, så risikerer du å miste det nummeret du ønsker å flytte til oss." Jeg bestilte i slutten av februar, aner ikke når jeg vil motta adapteren. Men den bør jo komme i løpet av mars: "2. Hva er leveringtiden for tjenestene ? Etter at vi har aktivert alle forhåndsbestillinger forventer vi at leveringtiden for tjenestene i løpet av mars vil være ca. 1. uke for dem som bestiller adapter. For dem som ønsker annet utstyr enn adapter vil leveringstid være noe lenger. Vi vet ennå ikke når Grandstream IP telefoner og WLAN telefon blir sertifisert for vårt nett." Lenke til kommentar
essr Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har prøvd å ringe til USA og Asia(Thailand), like god kvalitet. Jeg kan ihvertfall ikke merke noen forskjell. Lenke til kommentar
Moony Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Fikk mail med manual vedlagt. Tar det lang tid fra den kommer til adapter kommer? tl dere som har fått. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvordan virker telefonen ved full bruk av båndbredde. Tenker på at man både laster ned og opp samtidig, og prater i telefonen. Mister man forbindelsen?? Blir det større forsinkelse på linja? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Fikk mail med manual vedlagt. Tar det lang tid fra den kommer til adapter kommer? tl dere som har fått. Fikk adapteret samme dag som jeg fikk den mailen. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvordan virker telefonen ved full bruk av båndbredde. Tenker på at man både laster ned og opp samtidig, og prater i telefonen. Mister man forbindelsen??Blir det større forsinkelse på linja? Om jeg bruker hele uploaden min på linjen så hører ikke de i andre enden hva som blir sagt, regner med at det gjelder på samme måte ved full nedlastning. Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har prøvd å ringt litt til mobil og fasttelefon nå.. Er det noen som får opp noe i det hele tatt på "dine samtaler"? Lenke til kommentar
Aaaabbbbbbbbbdddds Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Oi! Telio/Lindorff er skikkelig pålitelig! Fikk tilbakebetalt 136 kroner som jeg hadde betalt for mye i dag! Konge!! Hadde det vært et annet teleselskap, hadde jeg sikkert ikke fått det om jeg hadde sendt de hundrevis av meldinger!! FLOTT TELIO! PS. Har enda ikke blitt trukket fra for frakten da... Endret 8. mars 2004 av olasoren Lenke til kommentar
SolidState Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Nå skal Telenor straks ha nytt forskudd på neste kvartals fastavgift. Hvordan skal man forholde seg til den, hvis man skal portere sitt gamle nummer til Telio? Risikerer jeg å måtte betale fastavgift BÅDE til Telenor og Telio? Hvis jeg lar være å betale til Telenor kommer de vel og stenger telefonen og telefonnummeret mitt forsvinner? Selv har jeg bekreftelse på bestilling hos Telio av 17. oktober. Mon tro om det bare er tøys at det skulle effektueres i den rekkefølgen bestillingene kom inn? Er det noen her som bestilte etter 17. oktober som har fått noe? Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 har telio fungere helt utmerket bruker max 80k opp og ned ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå