snole Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Helt utrolig at de ikke kan levere ip-telefoner før i februar\mars. Er bare de som har bestilt adapter som vil få utstyret sitt i denne mnd. Så nå har jeg gått vekk fra wlan tlf og over til adapter. For kunder som har bestilt Grandstream IP-telefon eller BCM WLAN telefon, så har vi foreløpig ikke sertifisert disse ennå. Abonnenter som ikke vil ha tjenesten levert via adapter kommer til å bli satt noe senere i drift. Fra de signaler vi har fått fra produsent med hensyn til nødvendige forbedringer for sertifisering i vårt nett forventer vi - men kan ikke per i dag garantere - å kunne begynne å levere IP-telefoner mot slutten av februar, og WLAN telefoner i mars. I mailen fra Telio Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ip-telefoni kan avlyttes.... http://www.computerworld.no/index.cfm?fuse...C3014E4E4B6E32B Lenke til kommentar
snole Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Men det kan jo vanlig telefon også seff, men ikke av hvem som helst. Dog, er det vel ikke hvem som helst som kan avlytte IP-telefoni heller da. Men men, hvis de ønsker å lytte på min tlf samtaler, må dem bare gjøre det, hehe. Ekke mye spennende der gitt..... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Men men, hvis de ønsker å lytte på min tlf samtaler, må dem bare gjøre det, hehe. Ekke mye spennende der gitt..... Ikke her heller. Jeg skal bare vente litt til med bestilling for å høre om erfaringer.... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Tenkte det samme selv. Er det noen som har sjekket ut noe om de folka som driver Telio? Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 I drift fra januar....? Adapter i god tid? Noen burde vel ha fått utstyr i posten nå om januar fortsatt gjelder..... Bare bull alt sammen? Noen med adapter? Spent på dette her. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Forfall på e-post faktura er 14 dager men merk at tjenesten blir ikke aktivert før betaling av etableringsgebyr er registrert mottatt hos oss. Du kan med andre ord ikke bruke adapteren til å ringe med før vi har registrert betaling. Og når de har fått betaling hos flere tusen kunder, stikker de til Spania Men-men. Jeg skal nå betale med en gang alt dette kommer, og være prøvekanin. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Heldigvis er det optimistene som får utviklingen til å gå framover.... hadde vi ikke hatt pessimister så tipper jeg vi hadde hatt fiber og ip-telefoni for lenge siden. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jo, men jeg tenkte litt på om man kunne få flere ip-telefoner med samme nummer. De skriver jo at telefon nummeret er koblet til den fysiske telefonen (slik at man kan ta den med til Spania og sånt...). Kan man da ha flere telefoner som er koblet til samme nummer? Jeg leste manualen til SIP-telefonen deres for noen måneder siden, så jeg er litt rusten på dette, men jeg tror (NB! jeg vet ikke) at det vil være mulig dersom man setter "SIP User ID" (eller lignende) til det samme på flere telefoner. Ref. brukermanual: http://www.grandstream.com/user_manuals/budgetone100.pdf Med SIP skal det jo i teorien (vet ikke om dette går med Telio nå) kunne være mulig å ha flere forskjellige fysiske apparater som vekselvis skal kunne betjene det samme telefonnummeret, og da bør jo ikke telefonnummeret være "hardkodet" inn i ett enkelt fysisk apparat. Regner altså med at dette fint lar seg gjøre (om Telio tillater flere telefoner å bruke samme SIP User ID da), og at det kun har med konfigurasjon å gjøre. Lenke til kommentar
Nora Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Er det noen som fått noe fra de enda? Adapter eller no? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Er det noen som fått noe fra de enda? Adapter eller no? Nope...Synes det er rart at det ikke er en eneste person her på forumet som har mottatt noe enda. Ser for meg at det forspranget telio kunne ha fått seg på iptelefoni blir veldig begrenset med tanke på hvor lang tid de bruker på å få sendt ut utstyr. Er vel ikke lenge før andre aktører kommer med samme tilbud. Lenke til kommentar
datageni Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 er det ikke påtide at dem begynner å sette ned prisene litt nåda også? ned med mobil prisen! Lenke til kommentar
caza Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Ingen som har fått adapter enda ??? Venter i spenning med tanke på bestilling Lenke til kommentar
joebush Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Jo, men jeg tenkte litt på om man kunne få flere ip-telefoner med samme nummer. De skriver jo at telefon nummeret er koblet til den fysiske telefonen (slik at man kan ta den med til Spania og sånt...). Kan man da ha flere telefoner som er koblet til samme nummer? Jeg leste manualen til SIP-telefonen deres for noen måneder siden, så jeg er litt rusten på dette, men jeg tror (NB! jeg vet ikke) at det vil være mulig dersom man setter "SIP User ID" (eller lignende) til det samme på flere telefoner. Ref. brukermanual: http://www.grandstream.com/user_manuals/budgetone100.pdf Med SIP skal det jo i teorien (vet ikke om dette går med Telio nå) kunne være mulig å ha flere forskjellige fysiske apparater som vekselvis skal kunne betjene det samme telefonnummeret, og da bør jo ikke telefonnummeret være "hardkodet" inn i ett enkelt fysisk apparat. Regner altså med at dette fint lar seg gjøre (om Telio tillater flere telefoner å bruke samme SIP User ID da), og at det kun har med konfigurasjon å gjøre. Telio har gitt meg (muntlig) beskjed om at de kun kommer til å tillate bruk av en telefon per nummer. Dette er ikke en begrensning som ligger i standarden for SIP. Man kan sikkert koble flere analoge telefoner til samme port på adapteret (via en splitter), men får bare ringe med en ad gangen. (som vanlig telefoni) Endret 30. januar 2004 av joebush Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Telio har gitt meg (muntlig) beskjed om at de kun kommer til å tillate bruk av en telefon per nummer. Dette er ikke en begrensning som ligger i standarden for SIP. Gav de noen begrunnelse for dette? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Telio blir sikkert bra det hvis de kan holde det de lover. Ihvertfall får de fart i andre aktører som vurderer ip telefoni, som f.eks de ulike bredbåndsleverdandørene. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 test kan leses her: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/02/06/390257.html Lenke til kommentar
Telio Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Kom tilfeldigvis til å lese denne tråden. Vi i Telio setter pris på den store interessen dere viser for vår satsning på å skape et reelt alternativ til telefonaksessmonopolet til Telenor. For å avklare : 1) Telio VIL tilby muligheten til at flere fysiske (eller SW baserte) telefoner har samme nummer. Forklaringen på at vi ikke gjør det fra start er enkel : Vi er et ungt selskap, og må derfor i starten gjøre den "fysiske logistikken" så enkel som mulig (en linje bestilt = en adapter/apparat). Vi vil også tilby "SIP forking" slik at du selv som bruker kan stille inn f.eks. at om du har telefonnummer ABC på ett apparat og CDE på et annet, så vil kun apparat 2 ringe når noen ringer CDE mens begge vil ringe når det ringes på nummer ABC (og diverse varianter derom, SIP er ganske så fleksibelt). Så : det kommer, det kommer, men ting tar noe lenger tid når man skal designe et system som er "plug and play" for alle mulige varianter av IP-konnektivitet som våre kunder kan tenkes å kople seg til. Det vil utover vår/sommer mao. bli rik anledning til å skaffe seg flere apparater. Som vi skriver på vår hjemmeside, har vi allerede fått IP-videotelefoner inn for testing. For de interesserte : To av telefonene som vil testes (og deretter forhåpentligvis tilbys) er disse : Innomedia MTA3368 og Worldgate OjoWorldgate Ojo 2) Telie vil fra starten av IKKE tillate at andre apparater enn de man har fått fra Telio anvendes mot Telio's SIP servere. De apparater vi sender er "pre-provisioned" for "plug and play". Dette gjør vi ikke for å være vanskelige, men av sikkerhets- og kompleksitetshensyn. Vi vil så snart vi har kapasitet også tilby abonnementer der man med eget SIP apparat (som forutsettes "interoperable", det er ikke alle som har like gode SIP stacker) kan kjøpe telefonnummer og tilgang på SIP-serverne. 3) For dem som lurte på hvem som står bak Telio, så kan bakgrunnen noen av ressursene i/rundt selskapet leses her : http://www.telio.no/?_p=113 Vi beklager hvis noen synes det går "tregt". Vi har vært i pilot/testfase i flere måneder men er nå endelig i full gang med å sende ut adaptere. For tekniske spørsmål så anbefaler vi at man anvender [email protected] som mail adresse. Telefon og [email protected] besvares av "1.linje support", og selv om de er trent i hva produktet vårt går ut på, så er de ikke trent i å svare på spørsmål av mer "voip teknisk" art. Velkommen til Telio. mvh Telio Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Telio: Hva mener du med at de tilfeldigvis kom til å lese denne tråden? Alle innleggene du har på dette forumet er jo skrevet i denne tråden. En ting til jeg lurer litt på. Skulle ringe upc da det var noe galt med kabeltv, og da ble jeg viderekoblet til telio, er dere på noe vis tilknyttet upc? Hvor lenge må vi som bestillte i september vente på å få utsendt utstyr fra dere? Har fått hvertfall tre forskjellige datoer via tlf fra dere, men ingen av disse er blitt overholdt til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå