Lars R. Samuelsson Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ilford lanserer det sprellferske pinholekameraet Obscura.Dette bildet er tatt med et skikkelig retrokamera 1 Lenke til kommentar
oysteitm Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Den er allerede forhåndsbestilt! Kommer med negativ blad-film, fotopapir og positiv-fotopapir, det er konge! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Coolt. Dette kunne kanskje vært noe for landets vitensentre, for å forklare fotografi på en enkel måte. Vitensenteret i Trondheim har et av verdens største Camera Obscura, et lite hus som det går en gruppe på 15 mennesker inn i. http://vitensenteret.com/nb/cameraobscura 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hvor mye penger skal de ha for noe slikt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 oysteitm: Hva måtte du ut med for det? Var det inkludert film eller papir? SeaLion: Jeg var inni trolig Nord-Europas største mobilkamera i april. Det hadde to hjul, hengerfeste og plass til ca 8 personer. Det var sikkert mindre enn det i Trondheim, men så var det også mobilt og hadde et tosifret antall eksponeringer bak seg. Mer info Lenke til kommentar
oysteitm Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 oysteitm: Hva måtte du ut med for det? Var det inkludert film eller papir? Kommer med negativ blad-film, fotopapir og positiv-fotopapir, alt i 4x5 størrelse Prisen i Norge er ikke fastsatt enda (forventet rundt 70-80 pund i England), men jeg har sagt jeg skal ha det uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg