V. Haugen Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Spoler vi fem år frem, finner vi video i hovedrollen når det gjelder databruk på mobilen.? Allerede nå ligger snittet på 2,6 GB i måneden Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Gleder meg til vi slipper tak på mobilabonement. Før den tid vil jo ikke dette være rettferdig statistikk... 2 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Dette er latterlig, NetCom bør spørre seg selv hva i helvette de holder på med med de abo. de serverer. 1 Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Operatørene bruker "snittpersonen" som argument for lave mobildata grenser, og lave mobildata grenser holder databruken til "snittpersonen" nede. Når man må betale ut av nesa for å gå over datamangder er det ikke rart folk vegrer seg for å bruke data. Har nå "Fri Data" på Chess, som har fartsgrense etter 5GB, og selv da vil jeg tenke "kanskje jeg ikke skal kikke på Netflix for mye". Netflix er jo ikke et valg engang med 1GB og lavere. 1 Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Operatørene bruker "snittpersonen" som argument for lave mobildata grenser, og lave mobildata grenser holder databruken til "snittpersonen" nede. Når man må betale ut av nesa for å gå over datamangder er det ikke rart folk vegrer seg for å bruke data. Har nå "Fri Data" på Chess, som har fartsgrense etter 5GB, og selv da vil jeg tenke "kanskje jeg ikke skal kikke på Netflix for mye". Netflix er jo ikke et valg engang med 1GB og lavere. Uten disse begrensningene ville nettet fort blitt ubrukelig/overbelastet for alle. 2 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Uten disse begrensningene ville nettet fort blitt ubrukelig/overbelastet for alle. Er det norske mobilnettet så mye dårligere enn i andre land? Telenor i Danmark f.eks får du nå pakker på 100GB 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Uten disse begrensningene ville nettet fort blitt ubrukelig/overbelastet for alle.Er det norske mobilnettet så mye dårligere enn i andre land?Telenor i Danmark f.eks får du nå pakker på 100GB Med en befolkning som er større enn vår, landareal mindre enn Finnmark og ingen fjell vil jeg tro at dekning og mobilnettutbygging i Danmark er ganske mye lettere ja. I tillegg ser jeg at 100GB er en kampanje på et 25GB abm som gjelder ut august. Men det er nok ikke tvil om at begrensningene er en sammensetning av tekniske og økonomiske årsaker. Endret 5. juni 2013 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Joda, jeg liker nok og stille spørsmål jeg egentlig vet svaret på for å høre folks synsvinkler på ting. En sammenligning med Telenor i Sverige f.eks ville være mer realistisk, og der ligger de vel omtrent som vi gjør her i Norge, og ser man bort fra kampanjen i Danmark er ikke de heller så langt foran oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg