kyrsjo Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Utrolig hva man finner i kjelleren! Lette etter en boks til å kjøre Smoothwall på, og gjett hva som dukker opp! En maskin med 2x scsi disker og smp hovedkort :o Hørt at smoothwall ikke støtter scsi da... Ville uansett vært waste på en brannmur... Noen som vet hvet hvor jeg kan få tak i en P90 prosessor å sette i den tomme sokketen? Og noen som vet hvordan jeg får den **** andre scsi disken til å funke? var nok litt overivrig med kabelutnapping, scsi disk #01 finnes ikke av bios (og heller ikke win 95, som den kjører i dag :o ) Kan noen hjelpe meg med hvordan man setter i de kontaktene? rød ledning = ledning 1 ja? Måtte bare poste en liten skrytepost, er ikke hver dag man finner noe sånnt i kjeller'n 8), tenkte at dette var et sted folk viste hva SMP (men hva står det for?) og SCSI er. :smile: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Symmetric Multi-Processors http://www.tldp.org/HOWTO/SMP-HOWTO.html Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg har denne liggende. Et bilde av den finner du her. På den står det; A80502-90 SX958 Den er kjørt i et socket 7 system, men fant en heftig Cyrix 166 så da byttet jeg den ut. Du kan få den for en pakke bambsemums om du henter den i bergen, eller jeg kan sende den om du betaler frakt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 tenker jeg sjekker hos vennene mine her hjemme i Oslo først... Hadde vært sykt fett med en SMP - 24 MB ram eller ikke - det ER en SMP... sliter litt med scsi'en, min egen feil... (MÅTTE røske ut alt som var av ledninger...) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Fikk fikset SCSI'en. Viste seg å være en løs strømkabel :oops: på den ene disken - sinnsykt trangt kabinett :-? Kan også i tillegg ha vært at det var en tom kontakt mellom diskene... Men det virker nå. Tenkte å få inn Debian til helga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå