Nlklas Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Skulle sjekke hva det kom til å koste å kjøpe 2 skjermkort fra amazon etter frakt, toll og alt sånt, og til min overaskelse så kunne jeg ikke fullføre handelen fordi adressen min var ugyldig. Sender ikke amazon til norge, eller har jeg skrevet feil på noe? Har sjekket med flere varer. Kanskje jeg har glemt noe(som ville vært merkelig siden det ikke er så mye å glemme...) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Les leveringsbetingelsene: "Certain items bought from Amazon.co.uk and from third-party sellers can only be delivered to certain locations." http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_492868_top_del?nodeId=524836 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Det meste av elektronikk selger amazon ikke til norge. Bøker/film osv går greit. 2 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Noen som kan foreslå en utenlandsk nettbutikk, som shipper til norge, hvor varene blir billigere etter kjøp, enn i norge? Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Vil fraråde deg fra å kjøpe ting fra utland. Ingen ting slår forbrukerkjøpsloven 2 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) http://www.tomshardw...rs-ships-norway Du må finne en courier (kommer ikke på det norske ordet i farten) som kan frakte pakken for deg internasjonalt. Selv har jeg en forretningskontakt i statene som ordner frakten for meg, samt skriver det som passer på fraktbrevet. Sparer alt ifra et par 100-lapper til et par 1000-lapper avhengig av produkt (selv om det er tilgjengeligheten til et gitt produkt, i en evt. spesiell utgave som er stort sett det aktuelle) - MEN vær klar over, som nevnt over, at all garanti går ut vinduet...så det er gambling å kjøpe fra utlandet. Endret 9. juni 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Vurderte og newegg. Men eneste måten man kunne frakte det internasjonalt med, var noe som kalles "FedEx International Economy-PR ONLY".Noen som har erfaring med det? Og hvordan jeg eventuelt bruker FedEx til å shippe pakken hit for meg. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hva har du tenkt å kjøpe, og hvor mye er det å spare? Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 2 stk geforce 770. Uten frakt, moms og alt det der så er det ca 2500 kroner å spare. Må bare finne ut hva det blir etter alt det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Vel, frakt og moms spiser jo opp en god del. I tillegg er det fort gjort å få tollbehandlingsgebyr av større verdi. Resultatet blir _ofte_ at man sparer noen hundrelapper og så snart man får problemer, dersom man får problemer, så koster det mer å få problemet fikset enn å kjøpe ny HW. I tillegg vil videresalgsverdien være langt lavere når man ikke kan argumentere med forbrukerkjøpsloven. 3 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Da blir det heller kjøp fra Norge da. Virker ikke som om noen av dere anbefaler å handle fra USA, så da tar jeg det som en god anbefaling å handle fra eget land Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Det er ikke noe problem å handle i utlandet, på generelt nivå. Men man må kjenne til ulempene og rettighetene man mister, og ikke minst være obs på prisen. Og man handler i utlandet kun for å spare noen kroner så vil man i de fleste tilfellene spare såpass lite på det at det ikke lønner seg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå