MPCME Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Hei! Jeg har nå tenkt å kjøpe en ny gamer pga. at den gamle blir solgt til en venn http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=1237400 Hva tenker dere om dette oppsettet? Budsjettet er fra 15 til 20k. Vil helst ikke bruke mer. Mus, tastatur, headset og skjerm må være med i prisen. Endret 4. juni 2013 av gangangan Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Synes det ser greit ut. Hvorfor har du valgt en ekstern dvd writer? Jeg ville også byttet ut de Green diskene mot Seagate Barracuda f,eks. Har hørt at green diskene er mye tregere enn andre, men det er altså noe jeg bare har hørt. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 tok en ekstern siden jeg synes ikke det ser så fint ut med intern, samt greit å ha en man kan ta med overalt Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Du vil ikke vente litt å se på eventuelle tester av AOC skjermen før du slår til.? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Er kanskje lurest å gå for et litt mere kjent merke ja. Jeg kan absolutt gå god for BenQ 24" 3D LED XL2411T. Når jeg først startet skjermen opp ble jeg litt sjokkert over blassent bilde med sinnsykt høy kontrast. Tok nå bare 2-3 minutter med litt fikling før man fant den perfekte balansen. Den har itillegg en smart feature som kalles Black Equalizer, som gjør at du ser bedre der det er mørkt ellers. Har hjulpet meg noen ganger å se fiender i BF3 som jeg ellers ikke ville ha sett. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Kalibrering av skjerm er absolutt å anbefale ja.. Er mange som ikke tenker på akkurat det. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ble nesten blind første gang jeg slo på skjermen. Husker ikke helt hvilke innstillinger den hadde, men har satt ned både lysstyrke og kontrast ned til 30 av totalt 100. Fabrikk instillingene var helt grusom å jeg tenkte at nå har jeg jaggu kjøpt katta i sekken. Ble en super god skjerm når man bare fikk tweaken den litt. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Hvis du trenger en DVD Rom go for it, men generelt så dropper jeg Rom i nye bygg. Jeg ripper Winplate til USB (på jobb) og booter fra den. Jeg ville gått for WD Black disk. De bråker kanskje litt mer (?) når de jobber, men er raskere. Med den musa regner jeg med du spiller mye MMORPG? Passer den kjøleren i det kabinettet? Ser bra ut dette, du blir nok kjempefornøyd. Endret 4. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Hvis du trenger en DVD Rom go for it, men generelt så dropper jeg Rom i nye bygg. Jeg ripper Winplate til USB (på jobb) og booter fra den. Jeg ville gått for WD Black disk. De bråker kanskje litt mer (?) når de jobber, men er raskere. Med den musa regner jeg med du spiller mye MMORPG? Passer den kjøleren i det kabinettet? Ser bra ut dette, du blir nok kjempefornøyd. Har flere ganger fått bruk for cd-rom, det er jo ikke så dyrt. Spiller ikke så mye mmorpg, bare mange venner som har anbefalt den. Går for black disken, men gikk den til 1TB Bytter over til Benq XL2411T vifter? Vifter følger jo med Noen som vet om noe bra vannkjølingsstystem for 6-800 kr? Endret 4. juni 2013 av gangangan Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 Oppdaterte linken i førstepost. Ny mus, harddisk, kjøling, hk og noen vifter. Er det bra å bruke quiet viftene til vannkjølingen? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hvis du tenker på Corsair SP serien så bruker jeg Performance utgaven, men så justerer jeg hastigheten på dem da. Hvis du ikke skal justere, så bør du gå for Quiet. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 ok, gikk for performance. Holder 850W? Skal kanskje oppgradere til 2 skjermkort i fremtiden. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Burde holde det ja. (Litt avhengig av hvilken SLI/CFX oppsett du skal ha, og hvor mye øvrig du trekker). Men ja.. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 blir jo da isåfall 2 stk gtx 770 i sli Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 7-800watt er satt som minimum (?) Lenke til kommentar
DGN Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) 600W e minimum Nvidia til 1 770 kort: Minimum 600W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 42A) Husker ikke helt hvordan påregninga var til SLI, men 30% ekstra pr kort? (mulig jeg er helt på bærtur her, kommer ikke på riktig tall i farta) Så til 2 kort, ville jeg gått for 750/850 ja EDIT: Fra 3d guru sin sli review, eneste jeg fant i farta GeForce GTX 770 - On your average system the card requires you to have a 550 Watt power supply unit. GeForce GTX 770 2x SLI - On your average system the cards require you to have a 700~800 Watt power supply unit as minimum. GeForce GTX 770 3x SLI - On your average system the cards require you to have a 1000~1200 Watt power supply unit as minimum. Ref: http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_770_sli_review,4.html Endret 4. juni 2013 av DGN Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 4. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) tenkte å kanskje heller ta en annen psu. http://www.komplett....aspx?sku=780495 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758530 bør jeg velge en av de? Isåfall, hvilke? Endret 4. juni 2013 av gangangan Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Virker som om XL2411T er litt upopulær om dagen (4 i retur akkurat nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå