Lurifaksen Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Tok en titt i betingelsene for bredbånd hos BKK, og kom over dette: Internet aksessen skal ikke benyttes til å drive egne servertjenester - herunder, men ikke begrenset til; peer to peer, ftp, web, nntp, proxyserver eller dhcp. Er ikke det der litt dårlig gjort? Vi må vel selv kunne velge hva vi skal bruke linjen til? Jeg har lyst å sette opp en privat webserver, og ftp server for å gjøre tingene mine tilgjengelig når jeg er på andre PC'er! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 tror ikke det er så mange ISPer som tillater det, men jeg tror ikke det er så mange som sjekker. jeg tror ikke jeg har tillatelse til det jeg heller. men jeg har både FTP og Web server. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det ingen ISP'er tillater på private abbonementer er kommersielle servere. en vanlig ftp server eller webserver uten noe som helst kommersielt innhold er ikke ulovlig, og ville være helt banan å forby. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Ja, men det står jo ingenting om det i avtalen... Det betyr vel at det ikke er lovlig for noen? (og er helt "banan") Lenke til kommentar
hemo Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Privat web og ftp? Om du ikkje reklamerer for det her, så kan vel ikkje ISPen din finna ut av dette? Dei har vel ikkje lov å verken logga trafikken din, eller skanna nettet ditt for å finna ut kva tenester du har der, eller har dei det? Privatlivets fred, liksom? Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Privatlivets fred, liksom? høh?! hihi er det ikke vanlig at det ikke er lov med komers. web da ? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Ville i utgangspunktet tro at de med "servertjenester" mente ting som webhotel o.l., men siden de har listet peer to peer visker det som om de trekker den lenger enn rent komersielle tjenester. Det er sikkert noe de har i avtalen for at de skal ungå søksmål. På den måten, hvis en av deres brukere blir tatt for ulovlig distribusjon er dette avtalebrudd og de står uten ansvar og kan bryte kundeforholdet. Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Internet aksessen skal ikke benyttes til å drive egne servertjenester - herunder, men ikke begrenset til; peer to peer, ftp, web, nntp, proxyserver eller dhcp. utfra dette trudde jeg at man kunne gjøre alt annet enn webhosting ?? mulig jeg er litt fjern : ) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hvis du hadde "fetet" ut et ord til hadde det blitt riktig; herunder, men ikke begrenset til; peer to peer, ftp, web, nntp, proxyserver eller dhcp. Det som er listet opp er altså eksempler, men reglen er ikke begrenset til disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå