Gå til innhold

Telefon med best batteritid?

Anbefalte innlegg

Hvilken smarttelefon har best batteritid? Jeg skal bytte min jobbtelefon og batteritiden er det desidert viktigste for meg. Jeg har hatt HTC Sensation XE, og erfaringene med den er så dårlige at det blir ikke HTC igjen. Samsung er jeg heller ikke så begeistret for da jeg synes den rett og slett er for stor og iPhone er uaktuelt.

Av de jeg har oversikt over er aktuelle kandidater Huawei Ascend, Sony Xperia V og Z, LG Nexus og Optimus og Motorola Razr. Er det noen forskjell i batteritid på disse? Er det noen som skiller seg i positiv eller negativ retning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Droid Razr maxx var jo den store kongen av batterilevetid da den kom ut, men den er vel ikke tilgjengelig i Norge. Det er nok den telefonen som gir mest batteritid som standard.

Den absolutt beste batteritiden får du nok ved å kjøpe et tredjeparts ekstra stort batteri, men vær obs på at det vil gjøre telefonen en god del større.

Av telefoner som er tilgjengelige i Norge vil jeg tenke at note II og S4 er de som gir mest batterilevetid, men de er jo ganske kostbare.

Du nevnte noen telefoner, men jeg synes du må spesifisere hvilke huawei, LG og Motorola modeller du mener. De modellnavnene du skrev brukes på mange ulike modeller.

Blant de telefonene du nevnte vil jeg si at xperia V har serdeles svak batteritid, så den ville jeg holdt meg unna. Xperia Z er derimot relativt bra, det samme gjelder optimus G, disse er dog et godt stykke unna S4 og note II. HTC one skal også ha minst like god batterilevetid som Xperia Z og optimus G.

Den telefonen blant de du nevnte som har den beste batterilevetiden vil nok være motorola Razr i, som jeg tror kommer veldig nær samsung modellene, men den er ganske utdatert nå. Optimus G, Xperia Z og HTC One gir deg mer for pengene, men ikke like god batteritid.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Bør ikke være noen grunn til å unngå HTC pga batteri, mener jeg. Selv gikk jeg fra Sensation med et 1900 mAh Ankerbatteri til One, og opplever nesten dobbelt så bra batteritid. Spestielt er batteribruken under samtaler langt bedre.

Lenke til kommentar

Det er mulig min aversjon mot HTC ikke er rasjonell, og at One er en mye bedre telefon enn Sensation, men alle problemene jeg har hatt med Sensation gjør at jeg vil prøve noe annet enn HTC. Jeg har prøvd Samsung Galaxy S3 og jeg synes at skjermen blir litt for stor. Jeg har ikke små hender, men det blir anstrengende å strekke tommelen for å nå hele skjermen, og da spiller dessverre batteritiden mindre rolle.

Jeg heller litt mot Experia Z.

Lenke til kommentar

Kan Galaxy SII være noe eller syns du den blir for gammel? Den er ca to år siden den kom ut men duger bra fortsatt. Den er også mindre enn SIII.

Faren min har en sånn og tror det går omtrent en uke mellom hver lading for han, dog bruker han telefonen ganske lite.

Lenke til kommentar

Roba: bruker du ofte å finne deg i en situasjon der du trenger nå øverst til venstre på skjermen men kun har en hånd tilgjengelig?

Jeg ville ikke rakt over til venstre siden av tastaturet selv hvis jeg holdt s4 som jeg ville holdt en iPhone eller en n8, men holder tlf annerledes da det er mer komfortabelt. Har som deg små hender.

Vanesak det der, absolutt ikke noe stress =).

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...