TMB Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 (endret) Regnummeret på Audien finnes jo på filmen, så regner med idioten får så det passer. Veldig voksen oppførsel må jeg si. De som filmet burde ikke ha sensurert skiltet. Han burde jo bli offentliggjort. Endret 6. september 2017 av TMB Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Hva om sjåfør ikke er eier? Da henger man ut eier som ikke har gjort noe. 2 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Utrolig. Kjører de på vegskuldra der for å passere køen frem til avkjøringen? Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Utrolig. Kjører de på vegskuldra der for å passere køen frem til avkjøringen? Alt for å komme to biler lenger frem i køen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Derfor har man slagredskap tilgjengelig i bilen Ikke noe skarpt, da det er ulovlig Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Det beste er vel å låse døra fra innsiden (hvorfor ikke alle gjør det, skjønner jeg ikke) samt la være å åpne vinduet når truende personer kommer nær. For så å ringe politiet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 (endret) Ringer man politiet så får man klasikeren "ikke kapasitet" Endret 7. september 2017 av Dubious Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Derfor har man slagredskap tilgjengelig i bilen Ikke noe skarpt, da det er ulovlig Hvis det brukes for å true angriperen bort så ser jeg det godt, men slik eskalering kan lede til et verre resultat hvis den andre blir med på leken. 1 Lenke til kommentar
burgertyv Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 (endret) http://www.vgtv.no/video/146337/livsfarlig-manoever-han-er-heldig-som-er-i-live Denne mangelen på akselerasjon opplever jeg relativt ofte, spesielt på påkjøringsfelt på flerfeltsvei. EDIT: For ikke å snakke om dårlig evne til å vurdere fart og avstand. Dette er MC-førere spesielt utsatt for. Endret 11. september 2017 av burgertyv 2 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Skremmende. Kombinasjonen av undervurdering av luke/avstand og overvurdering av egen akselerasjonsevne kan fort bli fatal, og i beste fall ender sjåføren som kjører deg i senk med store traumer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Hadde veien hatt midtdeler eller det hadde kommet biler i mot så ville bilen vært flat bak og iverste fall blitt dyttet over i motgående felt og laget en enda større ulykke Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Er det ingen som tenker at lastebilen kanskje holder høyere fart enn han burde her? Som det sies i videoen er det vanskelige kjøreforhold. Nå vet vi ikke hvor stor fart lastebilen holder, men det er jo ikke utenkelig at han kjører fartsgrensen. Kanskje det ikke er forsvarlig? 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Er det ingen som tenker at lastebilen kanskje holder høyere fart enn han burde her? Som det sies i videoen er det vanskelige kjøreforhold. Nå vet vi ikke hvor stor fart lastebilen holder, men det er jo ikke utenkelig at han kjører fartsgrensen. Kanskje det ikke er forsvarlig? Siden det er opp Skoppum bakken tenker jeg trailersjåføren ville ha litt ekstra tilfart. Tror dette er i 60 sona der borte pga det krysset der, men uansett så er det hårfint at det ikke smeller. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Toyota Auris... Kjørte en slik i sommer fra Bergen til Sarpsborg og tilbake. Kan nesten ikke tro at under panseret på den bilen er det en 132HP, 160Nm motor med den grøsselig svake akselerasjonen den hadde. Klarte såvidt å ta forbikjøringer av campingvogner på vidden, og måtte konstant gire nedover i oppoverbakke. Trolig er det samme bil i den videoen, for mangelen på akselerasjon virker definitivt kjent. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 (endret) Men da burde jo fører av bilen væøre klar over dette, og klare å vurdere akselerasjon/avstand. Når det er sagt, synes jeg også det virker som at vogntoget har noe høy fart mtp. forholdene. Jeg opplever nesten daglig vogntog/lastebiler som kjører aggresivt. Ikke skal de bremse ned, ikke skal de slippe ut andre fra påkjøringsfelt. Driter ofte i vikeplikt. Vingler som bare det på motorveien. Kjører over sperrelinje. Kan ofte ligge 5+ minutter ved siden av et annet vogntog på E6 for å prøve å kjøre forbi, i rykk og napp i 80 km/t og lager kø bak seg. The list goes on. Endret 12. september 2017 av TMB 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Sikring av last... ... ja... 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Kjører inn på Kiwi, rigger meg opp til å rygge inn på en plass og Golfen som vrengte inn på plassen etter meg raser forbi som om hun ikke så at jeg skulle til å rygge.... 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hun skjønte nok at du skulle rygge, men du har jo vikeplikt... 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Svært lite gjennomtenkt manøver av poloen der ja, du var heldigvis våken nok til å få det med deg 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) Hun skjønte nok at du skulle rygge, men du har jo vikeplikt...Jeg er greit sikker på at paragraf 3 i vegtrafikkloven vil overkjørt paragraf 11 i forskriften om kjørende og gående trafikk om dette hadde resultert i sammenstøt. Endret 16. september 2017 av Hansien 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå