Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Et par småklipp fra meg.

 

Kjører på forkjørsvei, fører av en rød Renault føler det er OK å slenge seg ut fra en innkjørsel rett foran meg :)

 

 

Kjører på vei med høyreregel, jeg stopper for den hvite bilen men h*n driter fullstendig i firehjulingen som kommer kjørende.

 

Lenke til kommentar

Et par småklipp fra meg.

 

Kjører på forkjørsvei, fører av en rød Renault føler det er OK å slenge seg ut fra en innkjørsel rett foran meg :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=kqO3mJeUUV0

 

Kjører på vei med høyreregel, jeg stopper for den hvite bilen men h*n driter fullstendig i firehjulingen som kommer kjørende.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_hauwQyr5jw

 

Folk er flinke til å passe på at andre overholder høyreregelen, men glemmer å sjekke til høyre selv  :hm:

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Politiadvokaten seier at det hender seg at politiet får tilsendt slike filmar og at han er glad for det.

– Det lettar arbeidet veldig når videoen taler for seg. Det gjer det langt enklare å bevise kva som skjedde, seier Häber.

 

 

Det virker så tilfeldig om politiet er glad for at folk har kamera eller ikke. Det kommer vel an på hvilken politimann avisa prater med. I andre artikler er politiet "svært skeptiske" til at folk monterer kamera i bilene sine... 

Lenke til kommentar

Det virker så tilfeldig om politiet er glad for at folk har kamera eller ikke. Det kommer vel an på hvilken politimann avisa prater med. I andre artikler er politiet "svært skeptiske" til at folk monterer kamera i bilene sine...

Stusser og i dette, på den ene siden skriver somme at de ikke har interesse av slike opptak da "Det er politiets oppgave å sikre bevis, ikke sjåførens" som UP sjef Runar Karlsen sier i artikkelen her https://www.aftenposten.no/bil/Stadig-flere-kjoper-dashbordkamera--mot-politiets-vilje-10007b.html . Men på den andre siden ser det jo ut som at de fint kan bruke denne typen opptak hver gang det kommer opp i media, politiet bør absolutt ha en samlet fatning av hvordan de skal håndtere dette og ikke vippe frem og tilbake på denne måten.

 

Ble og stoppet i promille kontroll for et par uker siden hvor det virket som politi betjenten var svært ukomfortabel med dash kameraet som sto å rullet i front og bakvinduet mitt, gjorde ikke noe stort ut av det annet enn å si at det ikke tok opp lyd samt tilbydde meg å koble ut strømmen på det, noe hun sa ikke var nødvendig. Skjønner godt at politiet ikke vil føle at de blir overvåket når de prøver å gjøre jobben sin, jeg heller hadde ikke likt det slik sett, så det er kanskje litt der dette kommer fra.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...